football360 logo

روسیه منتفی شد؛ بازی با حریف آسیایی قبل از جام جهانی؟

31 شهریور 1401 ساعت 15:0156 نظر
نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال اعلام کرد با توجه به برنامه‌ریزی تیم ملی برای جام جهانی، امکان برگزاری مسابقه تدارکاتی با تیم ملی روسیه وجود ندارد.

به گزارش فوتبال 360، یکی از موضوعات مطرح شده درباره تیم ملی، پیشنهاد برگزاری بازی با تیم ملی روسیه بود. موضوعی که پیشتر در دوره دراگان اسکوچیچ به میان آمد اما مخالفت سرمربی کروات باعث شد تا پرونده برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی روسیه معلق شود اما با حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی، معادلات تغییر کرد و بحث برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی روسیه پیش از آغاز جام جهانی دوباره روی میز آمد.

تیم ملی روسیه که در جام جهانی حضور ندارد و حتی از گردونه رقابت‌های جام ملت‌های اروپا 2024 هم کنار گذاشته شد، بعد از وقفه‌ای یکساله دیدارهای تدارکاتی خود را از سر گرفته و قرار است در پنجره فیفادی ماه سپتامبر، روس‌ها در دیداری تدارکاتی در مقابل تیم ملی قرقیزستان قرار گیرند و امیدوار بودند تا پیش از جام جهانی مقابل تیم ملی ایران هم قرار گیرند.

در تاریخ مدنظر روس‌ها، ما در قطر هستیم!

مهدی محمدنبی نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال در واکنش به درخواست تیم ملی روسیه برای انجام بازی دوستانه توضیح داد: «روسیه درخواست داده است در تاریخ 16 نوامبر برابر با 25 آبان با ما بازی کند در حالی که ما در این تاریخ عازم قطر خواهیم شد. هدف ما این است که 5 روز زودتر راهی دوحه شویم تا بازیکنان از نظر شرایط آب و هوایی خود را با کشور میزبان تطبیق دهند».

نبی با اشاره به احتمال برگزاری بازی دوستانه با یکی از تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس گفت: «از این‌رو امکان برگزاری بازی دوستانه با روسیه وجود ندارد و ما در تلاش هستیم در تاریخ 20 آبان با یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بازی دوستانه‌ای داشته باشیم».

«کی‌روش» بازیکنان را برای ریکاوری می‌خواهد

نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال نسبت به شرایط تعامل باشگاه‌ها با تیم ملی توضیحاتی را ارائه کرد و درباره چگونگی برگزاری مسابقات لیگ برتر و نظارت کادرفنی تیم ملی گفت: «سرمربی تیم ملی تمایل دارد هر هفته بازیکنان بعد از برگزاری مسابقات باشگاهی 2-1 روز در اختیار کادرفنی تیم ملی قرار گیرند و به نوعی ریکاوری خود را در اردوی تیم ملی پشت سر بگذارند تا کادرفنی تیم ملی در جریان آخرین وضعیت آمادگی آن‌ها قرار گیرد».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری