football360 logo

خبر ویژه از سوی سازمان لیگ؛ دربی قبل از جام جهانی

31 شهریور 1401 ساعت 12:30144 نظر
با اعلام مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ و با موافقت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، قرار است دربی پایتخت پیش از آغاز جام جهانی برگزار شود.

به گزارش فوتبال 360، بعد از حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران، گمانه‌زنی‌ها درباره تغییر احتمالی برنامه مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران مطرح شد و در جلسه‌ای، کی‌روش برنامه‌ریزی خود برای حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر را به مسئولان سازمان لیگ ارائه کرد تا براساس برنامه‌های سرمربی تیم ملی، برنامه‌ریزی ادامه مسابقات لیگ برتر انجام شود.

مسئولان سازمان لیگ روز سه‌شنبه هفته جاری، برنامه هفته‌های هفتم و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران را اعلام کردند اما خبری از اعلام برنامه مسابقات لیگ تا زمان آغاز جام جهانی 2022 قطر نبود. همین مسئله باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی درباره زمان احتمالی برگزاری دربی پایتخت به میان بیاید و تصور بسیاری از اهالی فوتبال این بود که با توجه به برنامه‌ریزی سازمان لیگ، قرار است دربی 99 سرخابی‌ها بعد از جام جهانی به انجام برسد.

13 آبان، زمان احتمالی دربی 99

سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران ضمن رد گمانه‌زنی‌ها درباره برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر توضیح داد: «با توجه به برنامه‌ریزی جدید 13 آبان هفته دوازدهم لیگ برگزار خواهد شد و با توجه به این برنامه‌ریزی دربی هم می‌تواند در این تاریخ برگزار شود. در آن هفته آخرین دیدارهای لیگ برتر با حضور ملی‌پوشان داخلی برگزار می‌شود این نفرات باید پس از این تاریخ به اردوی تیم ملی ملحق شوند».

مهدی احتمال تعویق دربی پایتخت را هم رد نکرد و گفت: «13 آبان می‌تواند روز دربی باشد البته می‌دانم آن زمان آخرین روز و نزدیک به اردوی تیم ملی است که همه بازیکنان داخلی کامل به اردو اضافه می‌شوند اگر برنامه اردوی دوستانه یا شرایط دیگری پیش بیاید دربی را نگه می‌داریم».

برگزاری دربی، خواسته «کی‌روش» است

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با اشاره به درخواست سرمربی تیم ملی برای برگزاری دربی پایتخت گفت: «در برنامه کی‌روش آمده دربی را قبل از جام جهانی برگزار کنیم تا این لحظه فرصت برگزاری بازی را داریم مگر اینکه بازی دوستانه داشته باشیم یا تراکم اردویی به شکلی باشد که هفته آخر و 12 و 13 آبان را هم به تیم ملی بدهیم».

دربی 99 در حضور زنان؟ شاید این‌گونه شود!

سهیل مهدی درباره احتمال حضور زنان در دربی پایتخت این مسئله را تکذیب نکرد و توضیح داد: «بازی استقلال و نساجی نشان داد می‌تواند این اتفاق بیفتد و حتی در بازی پرسپولیس و نفت آبادان هم دیدیم، هواداران خانم هر 2 تیم در ورزشگاه حضور داشتند. این موضوع بحثی نیست که به نتیجه نرسیده و تمهیدات لازم در موردش اتخاذ نشده باشد و بستگی دارد تا آن‌روز شرایط حضور زنان روی سکوها نهایی شده باشد».

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با اشاره به مشکلات زیرساختی ورزشگاه‌ها برای حضور زنان گفت: «ما در مسیر تکمیل الزامات در حال اضافه کردن تجربیات‌مان هستیم. خیلی از سرویس‌ها و امکاناتی که باید برای زنان محترم فراهم شود هنوز آماده نشده و به همین دلیل با حداقل ظرفیت حضور زنان را داریم. امیدواریم هرچه سریع‌تر این اتفاق بیفتد و شرایط ظرفیت سکوها به سمتی برود که زنان بتوانند نهایت بهره را ببرند».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری