football360 logo

برنامه برگزاری سوپر جام ایتالیا مشخص شد؛ ابتدای سال جدید به میزبانی ریاض

31 شهریور 1401 ساعت 21:3342 نظر
اینتر و میلان روز 18 ژانویه به میزبانی ریاض برای فتح سوپرجام به مصاف هم خواهند رفت.
به گزارش فوتبال 360، پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تلاش عربستان سعودی برای برگزاری سوپرجام فوتبال ایتالیا برای سومین بار در کشورش، حالا نشریه «کوریره دلواسپورت» مدعی شد برنامه‌ریزی نهایی انجام شده و قهرمانی جام حذفی فوتبال ایتالیا، اینتر، روز 18 ژانویه 2023 در ریاض به مصاف قهرمان سری آ، میلان خواهد رفت.
پیش از این، همواره دیدارهای سوپرجام به عنوان دیدارهای پیش‌فصل و با اهداف خیریه به انجام می‌رسید اما امسال این دیدار که باید میان اینتر و میلان برگزار می‌شد، ابتدای فصل برای روزهای دسامبر یا ژانویه به تعویق افتاد و حالا زمان و مکان دقیقش مشخص شده است.
وعده ما، ریاض
«کوریره دلواسپورت» در چاپ سه‌شنبه اعلام کرد در نهایت ارزیابی‌ها برای تعیین محل برگزاری دیدار انجام شده و شهر ریاض از شرایط و پتانسیل مناسبی برای این کار بهره‌مند بوده است. بنابراین، انتظار می‌رود دیدار، روز 18 ژانویه (28 دی 1401)، در این شهر برگزار شود اما ساعت دقیق آغاز دیدار، هنوز اعلام نشده است. پیش از این، سوپرجام اسپانیا نیز رقابتی بود که به میزبانی عربستان سعودی برگزار می‌شد و حالا ایتالیا هم برگزاری رقابت در این کشور را برای سومین بار تجربه خواهد کرد.
نفت سعودی، وسوسه‌کننده اسپانیا و ایتالیا
سوپرجام اسپانیا سال 2018 برای اولین بار به میزبانی استادیوم بی‌طرف (در کشور مراکش) برگزار شد و از سال 2019 ضمن افزایش تعداد تیم‌های حاضر در این رقابت به 4، شامل قهرمان و نایب قهرمان رقابت‌های لالیگا و جام حذفی اسپانیا، قرار بر این شد به مدت 3 سال در استادیوم ملک عبدالله جده به میزبانی عربستان برگزار شود. این تصمیم البته با واکنش‌های متفاوتی همراه شد و بسیاری از سردمداران از جمله خاویر تباس، رئیس لالیگا اعلام کردند تصمیم واگذاری امتیاز برگزاری رقابت‌ها به عربستان سعودی و با توجه به عدم رعایت حقوق بشر بخصوص حقوق زنان در این کشور، تصمیمی کاملاً اشتباه بوده است. در طول مدت برگزاری این رقابت‌ها به میزبانی عربستان، قهرمان جام حذفی اسپانیا و همچنین قهرمان لالیگا موفق نشدند در تورنمنت با حضور 4 تیم، به فینال این رقابت‌ها برسند و رئال مادرید 2 بار در عربستان جام را بالای سر برد.
یک دیدار فرا مرزی
البته که سوپر جام فوتبال ایتالیا در طول 34 دوره برگزاری، سابقه چندین بار برگزاری در خارج از مرزهای ایتالیا، از جمله 2 بار در عربستان سعودی را داشته و سال 2023، سوت آغازش برای سومین بار در این کشور عربی به صدا درخواهد آمد. سوپرجام فوتبال ایتالیا، تا به حال 4 مرتبه در چین، 2 بار در قطر، 2 بار در ایالات متحده، 2 بار در عربستان سعودی و یک بار هم در لیبی برگزار شده است که داستان برگزاری این مسابقه در کشور لیبی، یکی از جذاب‌ترین داستان‌های پیوند فوتبال با سیاست و تبدیل شدن به عرصه‌ای برای پروپاگانداست. در 2 بار برگزاری این رقابت در عربستان سعودی، سال 2018 یوونتوس و سال 2019، لاتسیو جام قهرمانی را بالای سر بردند. سال 2020 و 2021، این دیدار با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، به میزبانی ایتالیا برگزار شد و ابتدا، یوونتوس در استادیوم ماپی با غلبه بر ناپولی جام را بالای سر برد و سال گذشته اینتر در استادیوم جوزپه‌مه‌آتزا از سد یوونتوس گذشت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری