football360 logo

روزهای سرنوشت‌ساز در انتظار یوونتوس؛ چه کسی جانشین بهتری برای الگری است؟

01 مهر 1401 ساعت 22:5518 نظر
کلودیو مارکیزیو معتقد است مدیران یوونتوس فقط تا جام‌جهانی به الگری فرصت خواهند داد.

به گزارش فوتبال 360، کلودیو مارکیزیو، هافبک سابق یوونتوس در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «لا دومنیکا اسپورتیوا» مدعی شد مدیران یوونتوس هرچه زودتر باید الگری را از کار برکنار کنند زیرا صبر کردن تا وقفه بازی‌های باشگاهی همزمان با جام‌جهانی برای اخراج او، اشتباه بزرگی است.
مارکیزیو که یکی از پرورش یافتگان در آکادمی یوونتوس بوده و از سال 2005 تا 2018 با پیراهن این تیم به میدان رفت، در دوران پسا کالچوپولی به تیم اصلی راه یافت و تحت هدایت مکس الگری در یک دهه اخیر، 2 مرتبه نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و فتح 4 اسکودتو را تجربه کرد. حالا و درحالی که پاول ندود تلاش بر قانع کردن سایر اعضای کادر مدیریتی دارد تا الگری را اخراج کنند، مارکیزیو اذعان داشته مشکل یوونتوس، نه باختن و از دست دادن امتیاز، بلکه عدم توانایی در به نمایش گذاشتن نمایش‌های در خور شان نام این تیم است.

شرایط نگران‌کننده است

مارکیزیو گفت: «مشکل این نیست که یوونتوس می‌بازد. باختن جزئی اجتناب ناپذیر از بازی فوتبال است؛ حتی مقابل مونزای تازه صعود کرده و بدون شلیک یک شوت به سمت چارچوب. وقتی شما تیمی متشکل از بازیکنان باتجربه و شناخته‌شده دارید، باید برای مواجه شدن با اخراج بازیکنان آماده باشید. این یوونتوس به زبان ساده اصلاً نمی‌داند چگونه بازی می‌کند و همین نگران کننده است. یوونتوس پیش از این هم  در رتبه هفتم جدول قرار گرفته بود اما از میان هواداران، کسی نگران وضعیت تیم نبود. این یوونتوس، امیدی به بهبود ندارد و فاصله عجیبی میان هواداران، بازیکنان، کادر فنی و مدیریت باشگاه افتاده است. پیش از آن که کار از کار بگذرد، باید تصمیم گرفت. مدیران یوونتوس نباید به انتظار وقفه جام‌جهانی بایستند تا تصمیمشان را عملی کنند. نگاهی به شرایط دوشان ولاهوویچ بیاندازید. او از زمانی که پیراهن فیورنتینا را با یوونتوس عوض کرده، حتی ذره‌ای پیشرفت نداشته است.»

یووه توخل را از دست می‌دهد؟

درحالی که توماس توخل یکی از در دسترس‌ترین گزینه‌هاست، به زودی امکان دارد او هم راهی تیمی جدید شود و در این صورت، طبق گفته مارکیزیو بحران پس از بحران ایجاد خواهد شد و آن هم بحران «انتخاب کدام جایگزین برای الگری بهتر خواهد بود؟» است. در همین حین، «اریوابنه» اصرار دارد پروژه یوونتوس با الگری، 4 ساله بوده و مکس که فصل گذشته اولین فصل بدون جام بیانکونری پس از 11 سال را رقم زد، فعلاً خیالش از بابت امنیت شغلی راحت است. نام‌هایی که اطراف رختکن یوونتوس به گوش می‌رسد، آنتونیو کونته و جان‌پیرو گاسپرینی هستند که البته هرکدام شرایط خاص خودشان را دارند. لورنتسو بتونی، بررسی کرده کدام گزینه‌ها، از شرایط ایده‌آل‌تری برای جانشینی الگری برخوردارند.

مکس فرصت چندانی ندارد

یوونتوس اگرچه رسماً هیچ احتمالی را در رابطه با اخراج الگری تایید نمی‌کند اما رسانه‌ها باور دارند مکس، فرصت زیادی روی نیمکت بیانکونری باقی نخواهد داشت. 12 بازی باقی مانده تا جام‌جهانی، فرصت پایانی سرمربی یوونتوس خواهد بود و در این میان اگر بیانکونری خود را حذف شده از لیگ قهرمانان و همچنین با فاصله بسیار زیادی نسبت به صدر جدول تا ماه نوامبر ببینند، الگری پس از پایان جام‌جهانی، دیگر سرمربی یوونتوس نخواهد بود. حتی همانگونه که اشاره شد، مارکیزیو و دیگر کارشناسان معتقدند فرصت دادن تا جام‌جهانی به الگری (آن گونه که مدیران یوونتوس تصمیم گرفته‌اند) اشتباه است.

گزینه کوتاه مدت، گزینه بلند مدت

بسیاری از رسانه‌ها و منابع نزدیک به مدیریت باشگاه معتقدند پائولو مونترو، سرمربی تیم زیر 19 ساله‌های یوونتوس، گزینه کوتاه مدت باشگاه است و در صورتی که الگری تا پیش از پایان فصل اخراج شود، او هدایت تیم تا پایان فصل را بر عهده خواهد گرفت و بنابراین از ابتدای فصل 24-2023، سرمربی نام‌دار جدیدی روی نیمکت یوونتوس می‌نشیند تا فصل جدیدی در تاریخ این باشگاه ورق بخورد. از آنتونیو کونته و جان‌پیرو گاسپرینی به عنوان جدی‌ترین گزینه‌های جانشینی الگری در انتهای فصل یاد می‌شود و این درحالی است که قرارداد آنتونیو کونته با تاتنهام نیز در پایان فصل به اتمام می‌رسد.

کلاف سردرگم انتخاب کونته

مربی ایتالیایی که اینتر را به اسکودتو و نوار قهرمانی‌های متوالی یوونتوس را به پایان رساند به باور رسانه‌های ایتالیایی، عجله‌ای برای تمدید قرارداد با تاتنهام ندارد. کونته در تاتنهام از عملکرد نقل‌وانتقالاتی مدیریت رضایت کامل داشته و از این بابت مطمئن است تیم انگلیسی، به مراتب بودجه بسیار بیش‌تری نسبت به یوونتوس در اختیارش می‌گذارد. یوونتوس باشگاهی بوده که در پایان فصل گذشته با 250 میلیون یورو ضرر مواجه شده و بازیکنانش در تابستان کاهش دستمزد قابل توجهی را تجربه کردند. البته که در این میان رابطه بسیار خوب الگری با آنیلی و مدیریت باشگاه یوونتوس، می‌تواند معادلات را بر هم بزند. البته این نکته هم قابل توجه است که هواداران بیانکونری چه واکنشی به بازگشت کونته دارند؟ چهره‌ای آشنا در تورین که البته 2 فصل را روی نیمکت اینتر حاضر بود و از اقبالش، هر بار در تورین پشت درب‌های بسته و غیبت تماشاگران اینتر را رهبری کرد.

گاسپرینی، ریسک‌پذیر اما مطمئن!

گاسپرینی از شرایط نسبتاً مشابهی در تورین برخوردار است. او هم سابقه بازی برای این تیم (نه در رده بزرگسالان) را در کارنامه داشته و هم تیم‌های پایه را تحت هدایتش گرفته است. سبک بازی هجومی آتالانتا تحت هدایت گاسپرینی، دیگر کاملاً برای هواداران فوتبال آشناست و از این نکته هم نمی‌توان صرفنظر کرد که تیمش به همراه ناپولی، تنها تیم‌های بدون شکست در فصل جاری سری آ بوده‌اند. در رابطه گاسپرینی اما 2 نگرانی وجود دارد؛ یکی اینکه او سابقه هدایت تیم‌های بزرگ و پر از ستاره را نداشته و تنها تجربه‌اش، یک دوره ناکامی در هدایت اینتر 2010 (اخراج پس از تنها 5 بازی) بوده و دیگری اینکه او بدون شک، فلسفه‌ای تازه را با خود به تورین همراه خواهد آورد و این نگرانی، بیشتر از جانب باشگاه است تا گاسپرینی.

کونته یا گاسپرینی؟

موردی تقریباً شبیه به تجربه نه‌چندان خوشایندی که بیانکونری با مائوریتسیو ساری داشتند. در این میان، شاید بازیکنانی چون بونوچی با او به مشکل بخورند. البته این نکته امیدوار کننده برای گاسپرینی وجود دارد که نام‌هایی چون کیلینی، بوفون و کریستیانو رونالدو پیراهن این تیم را از تن خارج کرده و احتمالاً بونوچی در پایان فصل خداحافظی خواهد کرد. بنابراین گاسپرینی دغدغه‌ای کمتر از ساری در رختکن خواهد داشت؛ هرچند بازیکنانی چون پوگبا در این تیم حضور پیدا کرده‌اند. به طور خلاصه، می‌توان گفت آنتونیو کونته اگرچه موفقیتی مقطعی و کوتاه مدت را با خود به یوونتوس به همراه خواهد آورد اما بیانکونری برای موفقیت در دیدارهای اروپایی قادر به حساب باز کردن روی او نیست و از طرف مقابل، شرایط گاسپرینی کاملاً متفاوت است. او مدت زمان بیشتری برای جا انداختن فلسفه‌اش در ترکیب تیم نیاز دارد اما اطمینان به او، شاید موفقیت بلندمدت و پایسته‌تری را به همراه بیاورد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری