football360 logo

بوفون: برای اثبات خودم، نیازی به لیگ قهرمانان ندارم؛ انتقادات به من انگیزه می‌دهد

01 مهر 1401 ساعت 10:5849 نظر
جان‌لوئیجی بوفون در جدیدترین مصاحبه‌اش راجع به عدم بازنشستگی تا 45 سالگی در پارما صحبت کرد.

به گزارش فوتبال 360، جان‌لوئیجی بوفون، یک اسطوره ملی تمام‌عیار است و با کسب 10 قهرمانی در سری آ، یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایتالیا است که صدالبته هنوز هم دوران حرفه‌ای خود را ادامه می‌دهد و در آستانه 45 سالگی با پیراهن پارما در سری بی حاضر می‌شود؛ رقابتی که او به عنوان یکی از بازیکنان پرافتخار دنیای فوتبال، سابقه قهرمانی در آن را هم دارد و پاداش ایستادگی به پای بانوی پیر در روزهای پس از کالچوپولی را با بازگشتن به سری آ، به عنوان قهرمان سری بی گرفت. یک قهرمانی در سری بی، 6 قهرمانی جام حذفی ایتالیا، 7 قهرمانی سوپرجام، 10 قهرمانی در سری آ، یک قهرمانی جام جهانی و حتی بالا بردن جام قهرمانی لیگ یک فرانسه، گوشه‌ای از افتخارات جا‌ن‌لوئیجی بوفون است که صرفاً در عرصه تیمی به آنها دست یافته و  بدون شک یکی از اساطیر فوتبال معاصر است.

جای خالی مدال طلای لیگ قهرمانان

با وجود افتخارات پرشمار فردی و انفرادی، جای خالی یک عنوان قهرمانی اما به شدت در ویترین افتخارات مرد شماره یک قفس توری تورین در سال‌های گذشته به چشم می‌آید و آن هم چیزی نیست جز مدال طلای لیگ قهرمانان اروپا. افتخاری که حتی اگر بوفون هم باشی و با کوله‌باری از افتخارات، دوران حرفه‌ای را تا پس از 45 سالگی هم ادامه دهی، باز هم «عدم موفقیت در کسب آن» تا ابد در زندگی حرفه‌ایت جلب توجه می‌کند. بوفون سه بار در سال‌های 2003، 2015 و 2017 به یک قدمی جام لیگ قهرمانان هم رسید اما هرگز دستش، لذتِ لمس جام را تجربه نکرد و در نهایت، حالا دیگر امیدی به قهرمانی در آن هم ندارد و قرار است تا آخرین روز از دوران حرفه‌ای با پیراهن پارما به میدان برود.

سوپرمن از نسل طلایی فوتبال

بوفون حالا و درحالی که تیمش با فاصله 6 امتیازی از صدر جدول، امید به صعود از سری بی در پایان فصل دارد، شاهد عدم حضور تیم ملی کشورش برای دومین دوره متوالی در جام‌جهانی است و با حضور در «فستیوال دلواسپورت» به میزبانی ترنتو، همزمان با تعطیلات فیفادی راجع به مسائل مختلفی صحبت کرد. بوفون گفت: «من به بازی کردن در بالاترین سطح ادامه می‌دهم، زیرا دلایل بسیاری برای این کار دارم. یک دلیل این است که من هنوز پرانرژی هستم و برای رقابت، احساس آمادگی می‌کنم. شاید هم دلیل اصلی‌اش، آن باشد که من از همان نسل طلایی فوتبال هستم. من اکنون در سن و سالی هستم که هر زمان خواستم، می‌توانم تصمیم به بازنشستگی بگیرم. من به پارما بازگشتم، زیرا اینجا همان جایی است که هواداران جیالوبلو زمانی که شاهد حضور من روی خط دروازه هستند، به این تیم افتخار می‌کنند».

انتقادات، سوخت مورد نیاز برای پیشرفت

سوپرجیجی که ماه ژانویه 45 ساله خواهد شد، ادامه داد: «من افتخارات پرشماری در زندگی به دست آوردم و از طرف مقابل، مقابل به دست آوردن افتخارات دیگری هم متاسفانه تسلیم شده‌ام. البته به این مورد افتخار می‌کنم که برای رسیدن به این افتخارات، نهایت تلاشم را به کار گرفتم. در همین راه نیز توانستم از محبوبیت خاصی میان هواداران فوتبال برخوردار شوم و بنابراین باید اعلام کنم جیانلوئیجی بوفون، برای اثبات شایستگی‌هایش، هرگز نیازی به فتح 8 جام لیگ قهرمانان ندارد. من بدون لیگ قهرمانان اروپا هم بوفون هستم و این مشخص است. اکنون من در سن و سالی هستم که انتقادات و تحقیرها را به عنوان سوخت موردنیاز برای پیشرفت استفاده می‌کنم. زمانی که جوان‌تر بودم، این انتقادات تاثیرات بسیار زیادی روی رفتار من داشت اما اکنون من را قوی‌تر می‌کنند. زمانی که به سن میانسالی وارد می‌شوید از انتقادات به عنوان انگیزه استفاده می‌کنید و باید بگویم بسیاری از انتقادات را در دفترچه‌ای شخصی یادداشت می‌کنم».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری