football360 logo

ژیرو، مسن‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه شد؛ حمله به رکورد آنری

01 مهر 1401 ساعت 10:4712 نظر
ژیرو برای تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه به تنها 2 گل دیگر نیاز دارد.

به گزارش فوتبال 360، تیم‌های ملی فرانسه و اتریش، پنجشنبه‌شب از هفته پنجم لیگ ملت‌های اروپا به مصاف یکدیگر رفتند که اولیویه ژیرو، مهاجم فرانسوی میلان از ابتدا در ترکیب تیم ملی کشورش قرار گرفت و موفق شد گل دوم خروس‌ها را وارد دروازه اتریش کند.
فرانسوی‌ها که پیش از آغاز مسابقات، در قعر جدول گروه جا خوش کرده و با تنها 2 امتیاز، خطر سقوط به سطح دوم لیگ ملت‌ها پس از پایان فیفادی جاری را بیش از پیش احساس می‌کردند، نیاز مبرمی به کسب امتیازات کامل از 2 دیدار باقی مانده داشتند که با درخشش امباپه و ژیرو، فعلاً نیمی از امتیازات مورد نیازشان را به دست آورده‌اند. فرانسه در صورت شکست، سقوطش به سطح دوم، یک هفته پیش از پایان دور گروهی قطعی می‌شد اما با این پیروزی 5 امتیازی شد و در رتبه سوم گروه قرار گرفت. حالا خروس‌ها برای تثبیت باقی ماندنشان در سطح اول این تورنمنت برای فصل آینده، باید یکشنبه شب مقابل دانمارک قرار بگیرند. تیم رقیبشان برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی، نیاز مبرمی به کسب امتیازات کامل دارد. در صورت شکست اتریش از کرواسی، باقی ماندن قهرمان جهان در سطح اول، حتی در صورت باخت مقابل دانمارک قطعی خواهد شد اما از طرف مقابل، امتیاز از دست دادن مقابل دانمارک و پیروزی اتریش در دیدار همزمان، حکم سقوط قهرمان جهان را امضا می‌کند.

رکورد صددرصد حضور

اولیویه ژیرو که دقیقه 65 توانست برتری شاگردان دشان مقابل اتریش تحت هدایت رانگنیک را تثبیت کند در این دیدار با توجه به مصدومیت بنزما از ابتدا در ترکیب قرار گرفت و توانست پاسخ اعتماد سرمربی را هم بدهد. او که در این فصل با توجه به مصدومیت زلاتان ایبراهیموویچ تبدیل به مهره جدایی‌ناپذیر از ترکیب روسونری شده است، در این دیدار برای دهمین مرتبه در فصل جاری به میدان رفت و رکورد صدردرصد حضور در دیدارها، چه در سطح ملی و چه سطح باشگاهی را از خود برجای گذاشت.

درخشش مقابل دانمارک، جدی‌ترین فرصت

ژیرو که با حضور مهاجمان آماده در ترکیب تیم ملی، شانس چندانی برای حضور در جام‌جهانی متصور نمی‌شد، با گلزنی در این دیدار، شاهد تولد دوباره شانس‌های حضورش در قطر بود و در این راه، دیدار مقابل دانمارک که در جام‌جهانی با فرانسه همگروه است، بسیار تعیین کننده خواهد بود. این آخرین دیدار فرانسوی‌ها پیش از آغاز جام‌جهانی است و مصدومیت بنزما باعث شده فرصت درخشش در تیم ملی برای ژیرو مهیا شود. تیم ملی فرانسه برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در جهان، باید ابتدا به مصاف استرالیا، دانمارک و تونس برود و دینامیت‌ها، جدی‌ترین رقیب قهرمان جهان برای صعود از گروهی نه‌چندان سخت هستند.

استراحت ممنوع!

ژیرو که هفته آینده 36 ساله خواهد شد، همراه با مایک مانیان، دیگر هم‌تیمی‌اش که به سبب غیبت هوگو لوریس در ترکیب قرار گرفته بود، برای دهمین دیدار در فصل جاری به میدان رفت و این درحالی است که مهاجم باتجربه میلانی‌ها، 8 دیدار از این مسابقات را از ابتدا آغاز کرده است. ژیرو تنها در نخستین دیدارهای فصل سری آ مقابل اودینزه و آتالانتا به عنوان یار جانشین به میدان رفت و دیدار تیم ملی فرانسه مقابل اتریش، هشتمین دیدار متوالی بود که ژیرو در فصل جاری از ابتدا در ترکیب قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، مهاجم فرانسوی از 27 اوت، تمامی دیدارهای ممکن از چارچوب ملی، لیگ قهرمانان اروپا و سری آ را از ابتدا در ترکیب تیم‌هایش حاضر بوده است.

به دنبال رزرو بلیت قطر

دیدار مقابل اتریش، صد و سی و سومین بازی بود که ژیرو با پیراهن تیم ملی کشورش به میدان می‌رفت و در این دیدار موفق شد برای چهل و نهمین بار گلزنی با پیراهن ملی را تجربه کند. مانیان که در ترکیب تیم حاضر و جانشین هوگو لوریس شده بود، برای پنجمین بار پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کرد. دشان از تیمی سرحال و آماده بهره‌مند بوده و برای انتخاب بازیکنان مورد نظرش برای حضور در جام‌جهانی قطر، با توجه به تعدد بازیکنان باکیفیت، دستی کاملاً باز دارد. به گونه‌ای که در هر پست، تیم ملی فرانسه بازیکنانی کاملاً آماده در تیم‌های باشگاهی سراسر اروپا در اختیار دارد و شاهد درخشش آن‌هاست. باید دید در نهایت، بلیت پرواز به مقصد قطر در ماه نوامبر، سهمِ کدام بازیکنان خواهد شد و آیا ژیرو برای به میدان رفتن در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال جهان، با حضور بنزما، امباپه، گریزمان، دمبله و انکونکو مسافر خاورمیانه خواهد شد؟ مصاحبه پس از بازی دشان که پاسخی ظاهراً مثبت را به این سوال نشان می‌دهد!

پرواز مسن‌ترین به سمت فتح عنوان «برترین»

دشان که سومین جام‌جهانی متوالی‌اش را روی نیمکت تیم ملی فرانسه تجربه خواهد کرد، پس از بازی در مصاحبه با اکیپ گفت: «او هر زمان که به تیم ملی دعوت شده، به خوبی درخشیده و من هرگز نگفتم ژیرو شانس حضور در جام‌جهانی قطر را نخواهد داشت». ضمن اینکه ژیرو در دیدار برابر دانمارک و احتمالاً جام‌جهانی، این فرصت را خواهد داشت تا با به ثمر رساندن 2 گل دیگر، رکورد تیری آنری به عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه را از آن خود کند. ژیرو که با این گل تبدیل به مسن‌ترین گلزن تاریخ تیم‌ملی فرانسه با 35 سال و 357 روز شد، پیش از این رکورد میشل پلاتینی را شکسته بود و حالا برای تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه، تنها 2 گل دیگر نیاز دارد و برای عبور از آنری و کسب عنوان به تنهایی، 3 گل!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری