football360 logo

جدیدترین وضعیت مصدومان بارسلونا در بازی‌های ملی؛ مقدار زیادی بیم و اندکی امید

04 مهر 1401 ساعت 20:2223 نظر
تیم ژاوی خسارت سنگینی را از فیفا دی متحمل می‌شود.

به گزارش فوتبال 360، در حالی که بارسلونا بازی به بازی و هفته به هفته به انسجام تیمی مثال زدنی و روحیه برنده در تمام مسابقاتش دستکم در لالیگا نزدیک‌تر می‌شد، ایستگاه بازی‌های ملی دغدغه مهمی را پیش پای کادر فنی این تیم قرار داده است. 5 بازیکن بلوگرانا در جریان مسابقات ملی دچار مصدومیت شده‌اند؛ 5 بازیکنی که یقینا بود و نبودشان برای ژاوی و دستیارانش بسیار حائز اهمیت می‌باشد. آرائوخو، دپای، دمبله، کونده و فرنکی دی‌یونگ 5 خسارت بزرگ بارسا از رقابت‌های ملی به شمار می‌روند که ممکن است کار باشگاهشان را برای ادامه فصل دچار مشکل کنند.

دیپای؛ نه چندان جدی

ممفیس دپای که با وجود شایعات و خبرهای متعدد و با وجود تمام حرف و حدیث‌ها، تابستانش در بارسلونا را به زمستان بعدی گره زده و در اردوی آبی و اناری‌ها ماندنی شده بود در مسابقه تیم ملی هلند مقابل لهستان از ناحیه عضله ران دچار مصدومیت شده است. با این حال دیپای پیش از این هم با چنین مصدومیتی مواجه شده بود و تجربیات قبلی او با این نوع مصدوم شدن، بازی‌های زیادی را از ستاره هلندی بارسلونا نگرفته است. او فعلا در لیست بازیکنان مصدوم باشگاهش قرار گرفته و در اختیار کادر پزشکی است اما به نظر می‌رسد به زودی به میادین بازگردد و در اختیار کادر فنی قرار بگیرد.

دمبله؛ همیشگی و ترسناک

از زمان پیوستن ستاره فرانسوی دورتموند به بارسلونا، او بیش ازگلزنی برای تیمش دچار مصدومیت شده و خبر مصدومیت او در نوکمپ یک خبر تکراری به شمار می‌رود. با این حال تیم جدید ژاوی اعتماد ویژه‌ای به وینگر سریعش داشته و روی او حساب باز کرده است. دمبله در حالی که به فرم خوب خودش نزدیک می‌شد باز هم با مشکل مصدومیت مواجه شده و اگر این مسئله ادامه‌دار باشد، شاید ژاوی هم از او قطع امید کند. فصل گذشته و در کشاکش اعتراض‌ها نسبت به پیشنهاد دمبله برای تمدید با بارسلونا، ژاوی تنها کسی بود که از بازیکن تیمش حمایت و به نوعی زمینه احیای این هافبک مهاجم فرانسوی را مهیا کرد. مصدومیت جدید دمبله ممکن است ژاوی را هم به لیست معترضان دمبله اضافه کند و تنها حامی این بازیکن را هم از او بگیرد. با این همه ظاهرا مصدومیت جدید او جدی نیست اما آن چه جدی به نظر می‌رسد افتادن مجدد دمبله در دام مصدومیت‌های سریالی است. ژاوی و بارسا اگر به او احتیاج دارند باید برای استفاده از این بازیکن وسواس و دقت بیش‌تری به خرج دهند و تا مداوای دمبله و رسیدن او به آمادگی کامل قید حضورش را بزنند.

کونده؛ 3 هفته دور از میادین

شاید خطرناک‌ترین اتفاق ممکن برای بارسلونا مصدومیت یکی از عناصر مهم دفاعی آن‌ها باشد. در شرایطی که ژولس کونده در ترکیب بارسلونا در حال جا افتادن و در اختیار گرفتن نقش‌های مهم بود، بازی‌های ملی مصدومیتی نسبتا جدی را به مدافع فرانسوی تیم ژاوی تحمیل کرده که گفته می‌شود حدود 3 هفته او را از میادین دور نگه می‌دارد؛ 3 هفته‌ای که بارسا قرار است سرنوشت تمام اتفاقات بزرگ فصل جاری را در آن رقم بزند. اگر کونده 3 هفته شرایط بازی را نداشته باشد، بارسا حداقل 2 بازی مهم در برابر اینتر در مسیر صعود از مرحله گروهی را بدون او باید سپری کند و شاید از این هم مهم‌تر بیم و امیدها در مورد رسیدن او به ال‌کلاسیکو باشد. اگر مدافع فرانسوی واقعا این بازی‌ها را از دست بدهد، بارسلونا فصل را با خسارت سنگینی از بازی‌های ملی پیش خواهد برد و شاید غیبت ژول کونده رقابت‌های مهمی را برای تیمش با دردسرهای فراوانی همراه کند.

آرائوخو؛ بازگشت فوری

مدافع اروگوئه‌ای بارسلونا با مصدومیت در دقیقه 5 بازی مقابل ایران چیزی نمانده بود که خط دفاع بارسا را خالی بگذارد و کادر فنی باشگاهش را در سازمان‌دهی دفاعی خلع سلاح کند. با این وجود گزارش‌ها حاکی از وضعیت مناسب او برای بازگشت سریع به میادین هستند و آرائوخو پس از بازگشت به ترکیب بارسلونا مجبور است جای خالی کونده را هم در تیمش پوشش دهد.

دی‌یونگ؛ غیبتی احتمالا کوتاه

هم‌بازی دیپای در تیم ملی هلند مانند هم‌باشگاهی‌اش در بارسلونا در دیدار مقابل لهستان دچار مصدومیت شد. در حالی که تا پیش از خبرهای بعدی تصور می‌شد دی‌یونگ از مصدومیتی جدی رنج می‌برد اما خبرهای تکمیلی مدعی هستند که وضعیت او چندان نگران کننده نیست و به زودی به جمع شاگردان ژاوی باز خواهد گشت. این پنجمین مصدومیت فرنکی دی‌یونگ از زمان پیوستن به بارسلونا و سومین مصدومیت او در این بازه از ناحیه ماهیچه است. شدیدترین مصدومیت دی‌یونگ از این ناحیه، 7 بازی تیمش را از او گرفت و بارسایی‌ها این بار امیدوارند حتی بیش از 7 روز هم منتظر بازگشت هافبک مهم هلندی خود نمانند.

دردسر بزرگ ژاوی؛ به هم ریختن نظم یک تیم برنده

تا پیش از اعزام بازیکنان باشگاه‌ها به رقابت‌های ملی، بارسلونای فصل جدید تیمی بود که در همه جام‌ها یک مدعی به شمار می‌رفت. آبی و اناری‌ها بازی به بازی نمایش قابل قبول‌تری ارائه می‌کردند و به نظر می‌رسید ژاوی ارناندس به تیمی دست یافته بود که برای تحققش تلاش می‌کرد. با این وجود ایستگاه بازی‌های ملی برای سرمربی بارسا ایستگاه جذابی نبود و تعطیلات مسابقات باشگاهی برای بارسلونا گران تمام شده است. مرد اول نیمکت بلوگرانا پس از بازگشت شاگردانش، 4 بازیکن مهم را مصدوم می‌بیند و دغدغه‌هایش از بردن تمام رقبا و رقابت در تمام عرصه‌ها به پر کردن جای خالی بازیکنان و بازیابی نظم خوب تیمی پیش از این برهه، تنزل پیدا می‌کند. ژاوی در یکی از حساس‌ترین مقاطع کارش روی نیمکت تیم محبوبش قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین ماموریت‌هایش را به انجام می‌رساند. موفقیت او در این مقطع می‌تواند در حکم بقای طولانی مدتش روی نیمکت بارسلونا تلقی شود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری