football360 logo

ایران 1-1 سنگال؛ «سردار» فرشته‌ای برای ایران

05 مهر 1401 ساعت 20:09413 نظر
تیم ملی ایران بعد از برتری مقابل اروگوئه در بازی با سنگال به تساوی رسید.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، تیم ملی ایران که برای آمادگی هر چه بهتر جهت حضور در جام جهانی 2022 قطر اردوی آماده‌سازی خود را همراه با کارلوس کی‌روش در کشور اتریش برپا کرده، بعد از برتری یک بر صفر مقابل اروگوئه، امروز در دومین بازی ندارکاتی خود به مصاف قهرمان قاره آفریقا، سنگال رفت.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی در این بازی 7 تغییر را نسبت به جدال با اروگوئه در ترکیب ابتدایی خود داشت. حضور حسین حسینی دروازه‌بان استقلال که فصل گذشته دستکش طلایی لیگ برتر فوتبال ایران را از آن خود کرده بود در دروازه ایران از نکات جالب توجه ترکیب ایران بود.

ترکیب ایران

حسین حسینی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان (دقیقه ۴۶- مرتضی پورعلی گنجی)، مجید حسینی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی (دقیقه ۴۶- امید ابراهیمی)، احمد نوراللهی، میلاد سرلک (دقیقه ۴۶- سامان قدوس)، علی قلی‌زاده، کریم انصاری‌فرد (دقیقه ۴۶- علیرضا جهانبخش) و مهدی طارمی (دقیقه ۵۸- سردار آزمون)

سرمربی: کارلوس کی‌روش

ترکیب سنگال

سنی دییِنگ، کالیدو کولیبالی، پاپه ابوسیسه، فورموس مندی، اسماعیل ژاکوبس، کرپین دیاتا (دقیقه ۷۶- بامبا دیِنگ)، نامپلیز مندی (دقیقه ۷۶- پاپه سار)، ادریسا گه‌یه، بامبا اسماعیل سار، سادیو مانه، بولای دیا (دقیقه ۶۳- کویاته)

سرمربی: الیو سیسه

تلاش دو تیم در نیمه اول گلی به همراه نداشت. ایران در شروع نیمه دوم با چند تغییر وارد میدان شد و یکی از این بازیکنان تعویضی گل اول بازی را به‌ثمر رساند. مرتضی پورعلی‌گنجی که در ابتدای نیمه دوم به جای محمدحسین کنعانی‌زادگان به میدان آمده بود در دقیقه 55 به اشتباه دروازه ایران را باز کرد. در این دقیقه اسماعیل ژاکوبس از سمت راست خط دفاعی ایران نفوذی کرد و سانتری را به محوطه جریمه ایران انجام داد.  پورعلی‌گنجی که برای دفع توپ تکلی زده بود، به اشتباهی توپ را وارد دروازه خودی کرد تا گل اول برای سنگال اینگونه به‌دست آید.

تیم ایران بعد از خوردن گل فرم بازی خود را تغییر داد و برای جبران شکست بازی کرد. در دقیقه 64 و کمتر از 10 دقیقه بعد از خوردن گل، شاگردان کی‌روش توانستند به گل تساوی برسند. در این دقیقه احسان حاج‌صفی پس از نفوذ به پشت محوطه جریمه سنگال، یک‌ودوی زیبایی با علیرضا جهانبخش انجام داد و سپس با سانتری دقیق به شش قدم، باعث شد سردار آزمون که به عنوان بازیکن تعویضی به جای مهدی طارمی در نیمه دوم به زمین آمده بود، با ضربه سر گل مساوی را برای ایران وارد دروازه سنگال کند. 

بعد از گل تساوی‌بخش ایران، سنگالی‌ها تلاش زیادی داشتند که بازی را ببرند اما درخشش حسینی در دروازه ایران مانع از برتری آن‌ها شد تا دو تیم با تساوی 1-1 بازی خود را به پایان برسانند. این بازی آخرین جدال تدارکاتی ایران پیش از اردوی پایانی تیم ملی جهت حضور در جام جهانی بود و احتمالا ایران قبل از اولین بازی خود در جام جهانی 2022 قطر مقابل انگلیس، در یک بازی دوستانه مقابل یک تیم آسیایی به میدان خواهد رفت. شاگردان کارلوس کی‌روش در جام جهانی به ترتیب مقابل انگلیس، ولز و آمریکا به میدان خواهند رفت.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری