football360 logo

«شمسایی» با جوان‌گرایی به دنبال جام؛ فوتسال ایران در کویت تاج‌گذاری می‌کند؟

05 مهر 1401 ساعت 16:4416 نظر
تیم ملی فوتسال ایران بعد از رسیدن به کویت، خود را مهیای انجام اولین بازی در جام ملت‌های آسیا 2022 می‌کند.

به گزارش فوتبال 360، جام ملت‌های فوتسال آسیا بعد از وقفه‌ای 2 ساله به دلیل شرایط کرونایی قرار است به میزبانی کشور کویت برگزار شود و تیم ملی فوتسال ایران به عنوان پرافتخارترین تیم قاره به کشور کویت سفر کرده تا بتواند در این تورنمنت شرکت کند و یک جام دیگر به آلبوم افتخارات خود بیفزاید. البته که شاگردان وحید شمسایی تحت شرایطی ویژه و با گذر از حواشی غیرمنتظره راهی کویت شدند و اهالی فوتسال امیدوارند حواشی به‌وجود آمده تاثیرگذار در سرنوشت تیم ملی فوتسال نباشد. 

تغییرات جنجالی در دقیقه 90!

مصطفی نظری که به عنوان دستیار وحید شمسایی فعالیت می‌کرد و مربی دروازه‌بانان در کادرفنی تیم ملی فوتسال ایران حضور داشت، در آستانه سفر تیم ملی به کویت از سوی شمسایی کنار گذاشته شد. البته که سرمربی تیم ملی توضیح بیشتری درباره چرایی برکناری نظری نداده و وحید شمسایی اعلام کرد که قرار است اصغر قهرمانی جایگزین مصطفی نظری در کادرفنی شود.

محمدرضا سنگ‌سفیدی ستاره باتجربه تیم ملی فوتسال ایران هم در آستانه سفر به کویت نامش از فهرست تیم خط خورد و بهمن جعفری، ستاره جوان فرش‌آرا مشهد جایگزین او شد. گفته می‌شود که سنگ‌سفیدی به دلیل مصدومیت حضور در جام ملت‌های آسیا را از دست داده اما در این بین شایعات دیگری هم به میان آمده است و به نظر می‌رسد بعد از اتمام رقابت‌ها، شفاف‌سازی بیشتر درباره شرایط ستاره باتجربه تیم ملی فوتسال انجام می‌شود.

ستارگان فوتسال ایران به دنبال سیزدهمین قهرمانی

تیم ملی فوتسال ایران در هر 15 دوره اخیر جام ملت‌های آسیا حضور داشته و ملی‌پوشان فوتسال ایران توانسته‌اند 12 بار جام قهرمانی را بالای سر ببرند. تیم ملی فوتسال ایران که از سال 1999 حضوری ثابت در جام ملت‌ها داشت، این فرصت را دارد تا با کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های پیش‌رو، در کسب جام قهرمانی پیاپی هت‌تریک کند. تیم ملی فوتسال ایران آخرین‌بار در جام ملت‌های آسیا 2014 ویتنام در ضربات پنالتی مغلوب ژاپن شد و جام قهرمانی را از دست داد و حالا این فرصت برای شاگردان وحید شمسایی وجود دارد تا بتوانند در کسب عنوان قهرمانی متوالی در قاره آسیا هت‌تریک کنند.

تاریخ‌نویسی در کویت به سبک «وحید شمسایی»؟

وحید شمسایی در کسوت بازیکن در 8 دوره توانست قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را تجربه کند و حالا امیدوار است که بتواند در قامت سرمربی هم به این افتخار برسد و اولین قهرمانی‌اش را در دوره سرمربیگری به دست آورد. شمسایی البته برای کسب قهرمانی در کسوت سرمربی کار دشواری دارد، چون او دست به تحولی بزرگ در ترکیب تیم ملی زده و با کنار گذاشتن ستارگانی چون علی‌اصغر حسن‌زاده، فرهاد توکلی و مهدی جاوید، سعی داشته تا در تیم جوانگرایی کند و حالا امیدوار است با حضور ستارگان جوان تیمش بتواند در کویت موفق شود و حسین طیبی نیز به عنوان کاپیتان تیم، جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر ببرد.

برنامه بازی‌های تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

6 مهر

ایران - اندونزی ساعت 17:30

8 مهر

ایران - چین تایپه ساعت 21:30

10 مهر

ایران - لبنان ساعت 19:30

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری