football360 logo

ابهام بزرگ تیمِ «کی‌روش»؛ تغییرات ویژه در راه است؟

05 مهر 1401 ساعت 14:21116 نظر
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران احتمالاً در مسابقه تدارکاتی امروز برابر تیم ملی سنگال چند تغییر را در ترکیب تنیمش اعمال خواهد کرد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران با ارائه یک نمایش موفق در اتریش توانست از سد تیم ملی اروگوئه بگذرد و با درخشش مهدی طارمی، شاگردان کارلوس کی‌روش، اولین بازی خود در فیفادی ماه سپتامبر را با پیروزی به پایان بردند و حالا امروز نوبت به انجام دومین مسابقه دوستانه تیم ملی ایران در فیفادی سپتامبر رسیده و باید ملی‌پوشان فوتبال ایران از ساعت 18 به مصاف تیم ملی سنگال بروند.

کی‌روش در بازی مقابل اروگوئه، از حضور 17 بازیکن در ترکیب تیمش به صورت متناوب استفاده کرد و به نظر می‌رسد که سرمربی پرتغالی در مسابقه امروز، قصد داشته باشد که در ترکیب تیم ملی تغییراتی را به‌وجود آورد و با سیمایی متفاوت تیمش را در مقابل تیم ملی سنگال به میدان بفرستد. 

«عابدزاده» فیکس می‌شود؟

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در مصاف با تیم ملی اروگوئه بود اما بیرانوند به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر در اواسط نیمه دوم جای خود را به امیر عابدزاده داد و در تمرینات روزهای اخیر تیم ملی هم به صورت متناوب حضور پیدا کرده و همین مسئله باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها درباره دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در مقابل سنگال مطرح باشد.

امیر عابدزاده، حسین حسینی و پیام نیازمند گزینه‌های در دسترس کارلوس کی‌روش هستند که سرمربی پرتغالی می‌تواند از آن‌ها در خط دروازه استفاده کند. البته که گفته می‌شد مصدومیت بیرانوند هم شدید نبوده و او هم در صورت صلاحدید کی‌روش می‌تواند در مصاف با تیم ملی سنگال به میدان برود اما گویا سرمربی پرتغالی قصد ریسک روی دروازه‌بان تیمش را ندارد و احتمالاً از میان 3 گزینه مطرح شده، باید شاهد حضور یکی از آن‌ها در خط دروازه تیم ملی باشیم.

معمای زوج خط دفاعی

شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان 90 دقیقه در مقابل اروگوئه به میدان رفتند و توانستند نمایش خوبی را از خود به جای بگذارند. زوج مورد علاقه دراگان اسکوچیچ، در اولین حضور کارلوس کی‌روش موفق شدند در مقابل خط حمله پرستاره اروگوئه ایستادگی کنند و درخشش خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان بر ابهامات خط دفاعی تیم ملی در جام جهانی افزوده است.

مرتضی پورعلی‌گنجی در کنار مجید حسینی دیگر بازیکنانی هستند که در دیدار مقابل اروگوئه فرصت بازی به دست نیاوردند و حالا امیدوارند که امشب از سوی کارلوس کی‌روش در ترکیب تیم ملی قرار گیرند. پورعلی‌گنجی و حسینی در دوره نخست حضور کی‌روش در فوتبال ایران، مدافعان مورد علاقه سرمربی پرتغالی بودند و به نظر می‌رسد که امشب هم این 2 ستاره بتوانند در ترکیب تیم ملی به میدان بروند.

رامین رضاییان و امید نورافکن 2 ستاره سپاهان هم ناکام در سفر به اتریش بودند تا پرونده حضور آن‌ها در ترکیب تیم ملی بسته شود و شانسی برای حضور در مصاف با تیم ملی سنگال هم نداشته باشند و برای دومین بازی پیاپی در فهرست تیم ملی حضور پیدا نکنند.

زوج سرخابی‌های سابق در خط هافبک تیم ملی؟

سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی و سامان قدوس، مثلث خط هافبک تیم ملی ایران در مصاف با اروگوئه بودند و در ادامه بازی، احمد نوراللهی هم برای دقایقی از سوی کی‌روش به میدان فرستاده شد. نوراللهی در زمان کوتاه حضورش در میدان مسابقه، نمایش خوبی از خود نشان داد و همین مسئله باعث شده تا شانس حضور این بازیکن برای حضور در مسابقه امشب مقابل سنگال افزایش پیدا کند.

کارلوس کی‌روش برای چینش خط میانی تیمش در کنار بازیکنانی که به آن‌ها فرصت بازی داده، امید ابراهیمی و میلاد سرلک را هم در اختیار دارد که ابراهیمی به دلیل مصدومیت در بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی اروگوئه غایب بود و سرلک هم 90 دقیقه نیمکت‌نشینی را تجربه کرد اما به نظر می‌رسد با توجه به بازگشت امید ابراهیمی به فرم ایده‌آل، هافبک سابق استقلال از گزینه‌های احتمالی حضور در ترکیب اصلی تیم ملی برای مسابقه امشب باشد. 

«طارمی» در ترکیب، «آزمون» روی نیمکت؟

کی‌روش در تصمیمی جالب‌توجه در مصاف تدارکاتی مقابل اروگوئه، مهدی طارمی را نیمکت‌نشین کرد و از سردار آزمون به عنوان تک مهاجم بهره برد. البته که طارمی در نیمه دوم به ترکیب تیم ملی اضافه شد و توانست با باز کردن دروازه اروگوئه، سرنوشت بازی را تغییر بدهد و پیروزی را نصیب یوزهای ایرانی کند. با توجه به درخشش مهدی طارمی، احتمال جابجایی 2 ستاره تیم ملی وجود دارد و احتمالاً در مسابقه امشب مقابل سنگال، مهدی طارمی از ابتدا در ترکیب تیم ملی قرار می‌گیرد و سردار آزمون هم در نیمه دوم، بهترین گزینه در دسترس کارلوس کی‌روش برای تقویت خط حمله تیم ملی خواهد بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری