football360 logo

سال بهره‌برداری برای هری کین؛ 3 گل تا جاودانگی

05 مهر 1401 ساعت 19:0220 نظر
گلزن اول تیم ملی انگلیس در آستانه رکوردشکنی بزرگ قرار دارد.

به گزارش فوتبال 360، پس از جام جهانی 2014 او را به عنوان آقای گل ضعیف ادوار جام جهانی می‌شناختند‌ اما هری کین از پس این طعنه‌ها برآمد و از زیر آوار کنایه‌ها با تکرار هر چه بیش‌تر گل‌هایش بلند شد. او اکنون فقط با پنالتی‌هایش شناخته نمی‌شود، بلکه ضمن عبور از بزرگان زیادی در رکوردهای مختلف گلزنی در حال تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس است.

با گلزنی در مقابل آلمان در لیگ ملت‌های اروپا، فقط 3 گل دیگر مهاجم تاتنهام را به این افتخار خواهد رساند و به ثمر رساندن 3 گل برای یکی از بهترین مهاجان کنونی فوتبال جهان کار سختی به نظر نمی‌رسد.

سال بهره‌برداری

در طول تمام این سال‌ها و از اولین روزهای درخشش تا 29 سالگی، مهاجم انگلیسی در حال پس‌انداز کردن گل‌هایش برای رسیدن به رکوردها و آمارهای بی‌نظیر بوده است. او که ماندن در تاتنهام را با طعم تلخ حسرت نبردن جام‌ها خریده، اکنون و پس از حدود یک دهه درخشش در بالاترین سطح فوتبال دنیا، این روزها گل‌هایش را می‌شمارد و بخشی از مرارت نرسیدن به عناوین تیمی را با عناوین فردی جبران می‌کند. هر چه هست هری کین امسال بیش از همیشه با هر گلش در تیتر رسانه‌های فوتبالی دیده می‌شود. این رسانه‌ها و تیترها حاکی از عبور آمار گلزنی‌های او از بزرگان مستطیل سبز هستند و در یکی از مهم‌ترینِ این آمارها، مهاجم اول سه‌شیر در فاصله 2 گل ملی با وین رونی قرار گرفته است. وین رونی پس از سال‌ها پادشاهی سر بابی چارلتون بر جرگه مهاجمان تیم ملی انگلیس موفق شد با 53 گل از چارلتون عبور کند و در روز شکستن رکورد 49 گله اسطوره فوتبال کشورش در رختکن تیم میزبان چارلتونی بود که از او تمجید می‌کرد. شاید در یکی از همین روزها و یا شاید در یکی از روزهای جام جهانی پیش رو این بار وین رونی خودش به رختکن تیم ملی بیاید و به رسم چارلتون، از شکستن رکوردش به وسیله هری کین تمجید کند. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، به ثمر رساندن 3 گل برای امید اول گلزنی تیم ساوت‌گیت کار سختی به نظر نمی‌رسد و احتمالا هری کین، دیر یا زود عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی را از وین رونی خواهد ربود. این فصل، فصل بهره‌برداری از یک دهه آمادگی کین در خطوط حمله تیم‌هایش است و گل سر سبد این بهره‌برداری‌ها رسیدن به قله گلزنان ملی در کشورش خواهد بود.

آمارهای باشگاهی

درخشش در تیم ملی و تهدید رکورد وین رونی تنها دست‌آورد این فصل کین در سال بهره‌برداری‌ها نبوده و تاتنهام هم از آمادگی او بهره خوبی می‌برد. هری کین تا همین جای فصل از آگوئرو و اندی کول، 2 اسطوره تیم‌های منچستری در تعداد گل‌هایش در لیگ عبور کرده و باز هم در تعقیب وین رونی در جایگاه دوم است. مهاجم تاتنهام با 20 گل دیگر در لیگ برتر به دومین گلزن تاریخ لیگ کشورش هم تبدیل خواهد شد. اگر چه به ثمر رساندن 20 گل دیگر در همین فصل کار سختی به نظر می‌رسد اما برای مهاجمی مانند کین غیر ممکن هم نیست. کین در جدول بیشترین تاثیر مستقیم روی گل در لیگ برتر نیز آمار خوبی را بر جای گذاشته و در جایگاه هشتم این جدول در تعقیب آگوئرو و اندی کول قرار دارد. او در مجموع با 189 گل و 48 پاس گل، روی 237 گل در لیگ برتر نقش مستقیم داشته و برای رسیدن به رتبه بالاتر و عبور از آگوئرو فقط به 3 گل یا پاس گل دیگر احتیاج دارد. 

از ستاره بودن تا اسطوره شدن

شیوه کار هری کین برخلاف بسیاری از ستارگان دنیای فوتبال به شکل متمرکز نیست. او مداومت را بر تمرکز ترجیح می‌دهد. کین آقای گل همیشگی لیگ یا رقابت‌های بین‌المللی نیست اما همواره یکی از بهترین گلزنان در تمام عرصه‌ها نام دارد. تاتنهامی‌ها باید خیلی احساس خوشبختی کنند که چنین مهاجمی با وجود پیشنهادهای اغواکننده بزرگان فوتبال اروپا، هنوز پیراهن سفید باشگاه محبوبش را به تن می‌کند و هنوز برای تاتنهام گل‌های بیش‌تری به ثمر می‌رساند. هری کین در فرم خوب یک مهاجم، سال‌ها استقامت ورزیده و در این فصل رفته رفته و با نزدیک شدن یا عبور کردنش از نام اساطیر فوتبال انگلیس، از لقب ستاره فاصله گرفته و در حال تبدیل شدن به یک اسطوره است. اسطوره‌ای که بهترین گلزن تاریخ باشگاه و تیم ملی‌اش خواهد بود. حتی اگر باز هم مانند جام جهانی 2014 بیشتر گل‌های کین در مرحله گروهی به ثمر برسد، این بار دیگر زبان منتقدانش به تندی 8 سال پیش نیست و اهالی مستطیل سبز قابلیت‌های او را با تکیه بر آمار درخشانش باور کرده‌اند. او دیگر آقای گل ضعیف جام جهانی نیست و ضمن اسطوره بودن در فوتبال باشگاهی و ملی، یکی از بهترین و خطرناک‌ترین مهاجمانی است که قطر و ورزشگاه‌هایش انتظار او را می‌کشند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری