football360 logo

تخصص جدید سرمربی پرتغالی؛ «کی‌روش» و تعویض‌های طلایی

06 مهر 1401 ساعت 14:3079 نظر
نکته جالب‌توجه 2 دیدار اخیر تیم ملی، گلزنی بازیکنانی بوده که به عنوان یار جانشین به ترکیب تیمی اضافه شده‌اند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران در فیفادی ماه سپتامبر توانست 2 بازی مقابل تیم‌های مدعی و مطرح فوتبال جهان برگزار کند و شاگردان کارلوس کی‌روش در آستانه جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم‌های ملی اروگوئه و سنگال رفتند، 2 تیمی که خود هم در جام جهانی پیش‌رو حضور دارند و نکته ویژه و جالب‌توجه، شکست‌ناپذیری ایران در مقابل رقبایش در فیفادی ماه سپتامبر بود.

برد شیرین به لطف درخشش «طارمی»

تیم ملی اروگوئه که از حضور ستارگان نام‌آشنایی چون لوئیس سوارس و داروین نونیس در ترکیب خود بهره می‌برد، نتوانست در مقابل یوزهای ایرانی موفق باشد و در پایان نبرد 90 دقیقه‌ای 2 تیم، شاگردان کارلوس کی‌روش توانستند با پیروزی از میدان مسابقه خارج شوند و نتیجه‌ای فوق‌العاده را در اولین گام از دیدارهای دوستانه خود در فیفادی ماه سپتامبر رقم بزنند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در شرایطی مقابل اروگوئه به پیروزی رسیدند که نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم و بعد از ورود مهدی طارمی به ترکیب، حرکت ترکیبی زیبای شاگردان کی‌روش به پاس به بیرون زیبای کریم انصاری‌فرد ختم شد و طارمی هم توانست با ضربه‌ای دقیق دروازه اروگوئه را فرو بریزد و بعد از 11 دقیقه حضور در ترکیب، گل پیروزی‌بخش مسابقه را به سود ایران به‌ثمر رساند تا به تعویض طلایی کارلوس کی‌روش تبدیل شود.

نجات از باخت حیثیتی با گلزنی «سردار»

تیم ملی ایران در مصاف با تیم ملی سنگال شرایطی مشابه با دیدار با اروگوئه را تجربه کرد. به طوری‌که نیمه نخست نبرد شاگردان کی‌روش و سیسه هم با تساوی بدون گل به پایان رسید و تلاش بازیکنان 2 تیم برای رسیدن به گل بی‌ثمر بود. در آغاز نیمه دوم، اشتباه مدافع ایران باعث شد تا پورعلی‌گنجی دروازه خودی را باز کند و گل اول مسابقه به سود سنگالی‌ها به‌ثبت برسد. کی‌روش بعد از 2 باخت به عنوان سرمربی تیم ملی مصر در مقابل سنگال در انتخابی جام جهانی 2022 قطر و فینال جام ملت‌های آفریقا، به دنبال فرار از شکست در دوئل دوستانه شب گذشته بود.

کارلوس کی‌روش با تغییر و تحولات در ترکیب تیم ملی، سردار آزمون را به ترکیب اضافه کرد. مهاجمی که در بازی مقابل اروگوئه فیکس بود اما در مصاف با سنگال به عنوان یار جانشین به میدان مسابقه آمد. آزمون 8 دقیقه بعد از ورود به زمین مسابقه توانست خواسته سرمربی تیم ملی ایران را اجابت کند و ارسال احسان حاج‌صفی را با ضربه سر خود به گل تبدیل کرد تا شاگردان کی‌روش از شکست مقابل سنگال در دیدار دوستانه بگریزند و فیفادی ماه سپتامبر را بدون باخت به پایان برسانند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی در 2 بازی اخیر در شرایطی توانست موفق باشد و تیمش نتیجه بگیرد که در نیمه مربیان تعویض‌های کارسازی را انجام داد و در هر 2 مسابقه هم تیم ملی ایران به لطف گلزنی مهره‌های تعویضی کی‌روش توانست موفق باشد و به یک پیروزی و یک تساوی در مصاف با تیم‌های اروگوئه و سنگال دست پیدا کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری