football360 logo

آرائوخو و حسرت جام جهانی در بهترین روزها؛ پایان یک رویا؟

06 مهر 1401 ساعت 16:5010 نظر
مدافع بارسلونا تن به تیغ جراحی می‌سپارد.

به گزارش فوتبال 360، بازی‌های دوستانه ملی همیشه هم برای تیم‌ها با پیامدهای مثبت نظیر پی بردن به نقاط ضعف یا باز یافتن انگیزه و روحیه همراه نمی‌شوند. نمونه جدید و بارز پیامدهای منفی رقابت‌های دوستانه در اردوی آبی و اناری‌ها بروز پیدا کرده است. ستاره اروگوئه‌ای بارسا که در دقیقه 5 مسابقه تیم ملی‌اش مقابل ایران دچار مصدومیت شد در حالی که تصور می‌شد مصدومیتی جدی نداشته باشد در فاصله کمی با تیتر جراحی و دوری طولانی مدت از میادین همه را نگران کرده است. به نظر می‌رسد آرائوخو جام جهانی پیش رو را از دست بدهد. او 2 تا 3 ماه از میادین دور خواهد بود.

بدشانسی در یکی از بهترین روزها

مدافع اروگوئه‌ای بارسلونا در حالی مصدوم شد که پیش از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیکنان تیمش در اختیار کادر فنی آبی و اناری‌ها بود. از او به عنوان یکی از بازیکنان با کیفیت و تاثیر گذار سال‌های آینده بارسا یاد می‌شد. در حالی که همه منتظر درخشش این جوان در این سال‌های جوانی در جام جهانی قطر بودند، رونالد آرائوخو در بهترین فرم ممکن از نظر روحی و جسمی دچار مصدومیتی شدید شد و جام جهانی را از دست داد. او احتمالا شب‌های پیش از مصدومیت را با رویای تاثیر مهم در یک مسابقه مهم جام جهانی به صبح می‌رساند. شاید رویای او این بود که تیم ملی کشورش در حالی که یک بازی سخت در مقابل یک رقیب بزرگ را پشت سر می‌گذارد به یک دفاع منسجم برای مقابله با حملات حریف احتیاج دارد و آرائوخو کسی است که این ماموریت را به انجام می‌رساند و شاید حتی دست این رویاهای پیش از جام جهانی به آنجا می‌رسید که روی یک ارسال در دقایق پایانی این مدافع آبی و اناری‌ها باشد که تیم ملی کشورش را با ضربات سر معروفش به گل برتری می‌رساند. با این حال این رویاها ظاهرا تا جام جهانی بعدی در بسته خیالات مدافع جوان بایگانی خواهند شد.

غرامت فیفا

مطابق با قوانین فیفا، اگر بازیکنان باشگاه‌ها در یکی از روزهای فیفادی با مصدومیتی بیش از 4 هفته مواجه شوند، فیفا موظف است روزانه مبلغی را به عنوان غرامت به باشگاه بازیکن بپردازد و این قانون اکنون با مصدومیت طولانی آرائوخو احتمالا 1.85 میلیون یورو برای فیفا خسارت به همراه خواهد داشت. آرائوخو تصمیم گرفته تن به تیغ جراحی بسپارد و ریسک رسیدن به جام جهانی را قبول نکرده است. او همچنین بازی‌های مهم پیش روی باشگاهش را هم دست خواهد داد که شاید با توجه به اهمیت بازی‌های آینده بارسا، هیچ غرامتی نتواند درد نداشتن مدافع ثابت تیم را برای ژاوی و بارسلونا التیام ببخشد.

خط دفاعی خلع سلاح شده

مصدومیت آرائوخو تنها مشکل ژاوی و دستیارانش برای هدایت آبی و اناری‌ها نیست و بازی‌های ملی ژولس کونده را هم برای مدتی از این تیم می‌گیرد. در این برهه حساس پیش از جام جهانی در این مقطع تاثیر گذار فصل و در آستانه رقابت برای صعود از گروه در لیگ قهرمانان و رویارویی با رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو، بارسلونا مجبور است بدون 2 ستاره مهمش در خط دفاعی به میادین بازگردد. فیفا دی برای مسئولان کادر فنی بارسلونا از یک تعطیلات به یک کابوس بدل شده و ممکن است همین مصدومیت‌ها با توجه به تاثیر مهم ستاره‌های غایب در نتایج پایان فصل بارسایی‌ها نقش کلیدی را ایفا کنند و موفقیت را برای آن‌ها دورتر از دسترس قرار دهند. ژاوی اکنون مجبور است به جای آرائوخو و کونده در دیدارهای پیش رو از جرارد پیکه و کریستنسن استفاده کند و در صورتی که هر یک از این 2 بازیکن غایب باشند، اریک گارسیای جوان و کم‌تجربه در اختیار کادر فنی خواهد بود. بدون اغراق و بزرگ‌نمایی، بارسلونا پس از این برهه بازی‌های ملی با دردسر جدی در دفاع مواجه خواهد بود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری