football360 logo

اریکسن، بهترین بازیکن ماه منچستریونایتد؛ از دهانه مرگ تا زندگی در اوج

06 مهر 1401 ساعت 19:2017 نظر
ستاره دانمارکی منچستریونایتد به بهترین روزهایش نزدیک‌تر می‌شود.

به گزارش فوتبال 360، ستاره‌های تیم ملی دانمارک دور او حلقه زده بودند و خانواده‌اش روی سکوها جریان را با اشک دنبال می‌کردند. اتحاد دانمارکی‌ها باعث شد هیچ کس خاطره آن بازی تلخ را با جزئیاتی بیش‌تر از این به یاد نداشته باشد. اریکسن در حالتی نزدیک به اغما از در حصار هم‌تیمی‌هایش از زمین مسابقه خارج شد و جام ملت‌های اروپا می‌رفت تا داغ سنگینی را در خاطراتش ثبت کند. با این حال اکنون ستاره‌های تیم ملی دانمارک نه دور جسم اریکسن، بلکه در پیرامون بازی جذاب و تاثیرگذار او حلقه می‌زنند و خانواده او از روی سکوها یا پشت تلویزیون با لبخند به درخشش مرد خانواده افتخار می‌کنند. ستاره دانمارکی منچستری‌ها دوباره متولد شده است و در حال بازگشت به بهترین روزهایش است.

بهترین بازیکن ماه منچستر

هافبک دانمارکی که در پنجره تابستان به ترکیب تیم اریک تن‌هاخ اضافه شده بود در ابتدا انتقادهایی را برای کادر فنی یونایتد در رابطه با جذب کردن او به وجود آورده بود. او که شانس بازی در سری‌آ را به خاطر شرایط متفاوت پزشکی‌اش از دست داده بود به لیگ برتر انگلیس آمد و تقریبا خیلی زودتر از ادامه‌دار شدن انتقادات به تن‌هاخ نسبت به جذب خودش، جلوی بیشتر شدن آن‌ها را گرفت و اریکسن قابلیت‌هایش را در پیراهن باشگاه جدیدش به اثبات رساند. هافبک ملی‌پوش دانمارکی از همان ابتدای فصل در لیست مهره‌های مورد توجه مرد هلندی نیمکت شیاطین سرخ قرار گرفت و دامنه درخشش خود را از این هم فراتر برد و ماه گذشته در میان بازیکنان آماده متعددی به عنوان بهترین بازیکن ماه منچستریونایتد انتخاب شد. کریستین اریکسن در حال تبدیل شدن به یک ستاره بدون جایگزین در اردوی شیاطین است و چنین نقشی را در تیم ملی کشورش هم به دوش می‌کشد. نمایش او در مقابل فرانسه و کرواسی در لیگ ملت‌های اروپا تحسین برانگیز بود و اریکسن را بار دیگر تبدیل به چهره اول تیم ملی کشورش برای درخشش در مسابقات کرده است.

آمار فنی؛ مثل یک قلب عادی

شاید اگر در رابطه با سلامتی کریستین اریکسن از گزارش‌های پزشکی فاکتور می‌گرفتیم و عملکرد فنی او در میدان مسابقه را مورد بررسی قرار می‌دادیم، هیچ کس به ذهنش هم خطور نمی‌کرد این ستاره دانمارکی با یک قلب جراحی شده پا به میادین می‌گذارد. او مانند فردی با یک قلب سالم می‌دود، فضاها را پیدا می‌کند، پاس‌های دقیق و ارسال‌های مناسبی را در اختیار مهاجمان قرار می‌دهد و هر زمان که لازم باشد ضربات معروفش را هم به سمت دروازه رقبا راهی می‌کند. یک گل و یک پاس گل خلاصه عملکرد امتیازآور او در مسابقات باشگاهی این فصل بوده  اما چهره واقعی اریکسن را با توجه به پست و نقشش درون زمین نباید بر اساس تعداد گل و پاس گل مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. هافبک با تجربه تیم ملی دانمارک در مقابل خط دفاع قدرتمند فرانسه 16 بار موفق شد برای هم‌تیمی‌هایش سانتر کند. این آمار برای یک مسابقه و به طور خاص آخرین بازی یک هافبک، یک عملکرد خیره کننده به نظر می‌رسد و بی‌جهت نبود دانمارک موفق شد فرانسه و تمام ستارگانش را بار دیگر ناکام بگذارد و شکست دهد. کریستین اریکسن تا اینجای فصل در 50 درصد نبردهای تن به تن در تمام رقابت‌ها موفق بوده و 59 بار نیز توپ‌های از دست رفته را برای تیم‌هایش مجددا به دست آورده که به وضوح از تاثیر ویژه او در نتایج و عملکرد تیم‌هایش حکایت دارد. حال او خوب است و برای تایید این حال خوب نیازی به عکس‌های پزشکی از قلب یا نتایج آزمایش نیست، فقط باید به درخشش و تاثیر ساق‌های او و دوندگی‌اش برای موفقیت تیم درون میدان نگاه کرد.

از لبه مرگ تا زندگی در اوج

اریکسن مجددا متولد شده و یک زندگی پس از زندگی را تجربه می‌کند. او که نزدیک بود فوتبال اروپا را در یک رقابت بزرگ و مهم داغدار کند، اکنون در حال تبدیل شدن به داغ خطوط دفاعی رقبایش است. ستاره منچستریونایتد و بهترین بازیکن ماه این باشگاه از لبه مرگ به یک زندگی در اوج بازگشته و زندگی جدیدش حتی درخشان‌تر از قبلی به نظر می‌رسد. شاید اگر او در دنیای سینما مشغول به فعالیت بود باید به جای لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم «از گور برگشته» جایزه اسکار بهترین نقش اول مرد را از آن خودش می‌کرد. با این وجود او فعلا نه در سینما بلکه در میدان فوتبال در حال ایفای نقش بازیکن مکمل مرد است و کسب جوایز فردی را هم با جایزه ماه بهترین بازیکن باشگاه شروع کرده!


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری