football360 logo

فرمان تازه پوتین؛ ملی‌پوش سابق به جنگ فراخوانده شد!

06 مهر 1401 ساعت 23:5911 نظر
هافبک سابق اورتون به جبهه‌های جنگ روسیه با اوکراین فراخوانده شد.

به گزارش فوتبال 360 و به نقل از ایندیپندنت، دینیار بیلیالتدینوف هافبک سابق تیم ملی روسیه و باشگاه اورتون با وجود داشتن سنی بالاتر از سن مجاز حضور در خدمت، به حضور در جمع نیروهای مسلح روسیه در جنگ با اوکراین فراخوانده شد.

این خبر، یک هفته پس از فرمان بسیج عمومی ولادیمیر پوتین در میانه جنگ با اوکراین منتشر شده است. در پی این فرمان، کلیه افرادی که در رده سنی حضور در ارتش قرار دارند، خدمت سربازی را سپری کرده‌اند و خصوصیات مشخص حضور در ارتش را دارا هستند، واجد شرایط بازگشت به خدمت برای حضور در جنگ تشخیص داده شده‌اند.

بیلیالتدینوف 37 سال دارد و 2 سال از حداکثر سن حضور در ارتش (35 سال) مسن‌تر است، اما احتمالا گذراندن دوره وظیفه در گذشته دلیل بازگشت به خدمت او بوده است. این فرمان که از همان هفته گذشته اجرایی شده، 300 هزار نیروی جدید را به جبهه‌های جنگ روسیه با اوکراین فرا می‌خواند.

خبر فرمان بسیج پوتین، موجی از هرج و مرج را در میان جمعیت غیرنظامی روسیه ایجاد کرده است؛ جمعیتی که طی ماه‌های گذشته، در دورترین فاصله از جنگ قرار داشتند. نیروهای روس در مرز گرجستان مستقر شده‌اند تا جلوی خروج ساکنان به سمت کشورهای خارجی را بگیرند. به خطوط هواپیمایی روسیه نیز دستور داده شده از صدور پاسپورت برای مردان 18 تا 60 ساله خودداری کنند تا احتمال مهاجرت دسته جمعی کاهش یابد.

سفارت آمریکا در مسکو از شهروندان خود که همچنان در روسیه حضور دارند، خواسته در سریع‌ترین فرصت این کشور را ترک کنند تا مبادا به عنوان یک سرباز وظیفه، وادار به حضور در ارتش و جبهه‌های جنگ شوند. خبر فرخوانده شدن بیلیالتدینوف به ارتش را نخستین بار پدر او، رینات، در گفت‌وگویی با Sport24 فاش کرد.

رینات بیلیالتدینوف اذعان کرده دینیار 19 سال قبل و زمانی که در تیم جوانان لوکوموتیو مسکو حضور داشته، دوره خدمت وظیفه را در محیطی کاملا ورزشی و به عنوان یک فوتبالیست گذرانده و با توجه به عبور از سن 35 سال، نباید از او برای بازگشت به خدمت دعوت می‌شده است.

دینیار بیلیالتدینوف در فاصله سال‌های 2005 تا 2012 در 46 بازی پیراهن تیم ملی روسیه را به تن کرد و 6 بار نیز موفق به گلزنی شد. او در تنها تورنمنت ملی خود، یکی از اعضای روسیه تحت هدایت گاس هیدینک بود که تا نیمه‌نهایی یورو 2008 پیش‌روی کرد. 

نام بیلیالتدینوف به دلیل حضور 2.5 ساله او در اورتون (با مربیگری دیوید مویس) نامی آشنا برای فوتبال‌دوستان انگلیسی است. او سال 2009 در انتقالی 9 میلیون پوندی از لوکوموتیو راهی اورتون شد و طی 77 بازی، 9 بار برای تافی‌ها گلزنی کرد. دینیار در بازگشت به فوتبال روسیه پیراهن اسپارتاک مسکو را به تن کرد و پس از بازی برای آنژی، تورپیدو مسکو و روبین‌کازان، سرانجام در سال 2018 و پس از یک سال حضور در تراکای لیتوانی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری