football360 logo

دربی پرگل به کام منچسترسیتی؛ آسمان کماکان آبی آبی است

10 مهر 1401 ساعت 19:1238 نظر
ارلینگ هالند پیش چشمان پدر زخم دیده‌اش مقابل رقیب هت‌تریک کرد.

به گزارش فوتبال 360، عصر امروز ساعت 16:30 به وقت تهران 2 تیم منچسترسیتی و منچستریونایتد به میزبانی سیتی در ورزشگاه اتحاد در چارچوب دیداری از رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر انگلیس مقابل یکدیگر قرار گرفتند. انگیزه‌ها و حساسیت‌های این مسابقه که تا پیش از شروع بازی رسانه‌های فوتبالی را به 2 رنگ سرخِ شیاطین منچستری و آبی سیتیزن‌های این شهر درآورده بود، از لحظه شروع بازی گرایش شدیدی به آبی پیدا کرد و یونایتد یک شب بسیار تلخ را پیش چشم میهمان ویژه مسابقه، الکس فرگوسن تجربه کرد. میهمان ویژه دیگر مسابقه آلف اینگی هالند بود که با تماشای درخشش پسرش در مقابل دشمن قدیمی، تمام دردهای مصدومیت شدیدش در برابر یونایتد را فراموش کرد و شاید این مسابقه به او کمک کرده باشد تا روی کین را برای همیشه ببخشد.

سوت شروع بازی؛ شروع تاخت و تاز سیتی

اگر در میدان جنگ‌های باستانی بودیم و شیپور جنگ میان 2 دشمن قسم خورده نواخته می‌شد، شوری را که با سوت شروع بازی در ساق‌های شاگردان پپ گواردیولا شاهد بودیم، دیده نمی‌شد. سوت شروع بازی فراتر از یک شیپور جنگ برای مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس بود و آن‌ها بی‌امان و بدون حتی یک دقیقه تعلل دروازه منچستر را آماج حملات بی‌وقفه خود قرار دادند. سیتی آماده بود تا حریف را تحقیر کند و این کار را هم انجام داد. آنها در دقیقه هشتم بازی به وسیله فیل فودن به گل اول دست یافتند. یونایتد در همان دقایق ابتدایی با 2 کارت زرد در سمت راست و چپ خط دفاعی خلع سلاح شد و تاخت و تاز پسران پپ با قدرت بیش‌تری ادامه پیدا کرد. سرمربی تیم میزبان آرام و قرار نداشت و تصمیم گرفته بود به شاگرد سابقش اریک تن‌هاخ درسی به یاد ماندنی بدهد. خط حمله منچستریونایتد کاملا خنثی بود و آنتونی، خرید نزدیک به صد میلیونی تا حدود دقیقه 20 مسابقه فقط یک لمس توپ داشت. رشفورد انگار درون میدان نبود و سانچو سر سوزنی برای مدافعان سیتی دردسر درست نمی‌کرد. حملات بی‌رحمانه منچسترسیتی ادامه داشت تا بالاخره لحظه موعود فرا رسید و ارلینگ هالند پس از سال‌ها انتظار دروازه همان تیمی را باز کرد که پای پدرش را به شکل بدی با مصدومیت مواجه کرده بود. غول گلزنی سیتی اما به این موفقیت راضی نمی‌شد و همبازی‌های او آنقدر تلاش کردند تا هالند در همان نیمه اول 2 گله شود و شیاطین سرخ ظرف 3 دقیقه 2 گل از هالند دریافت کردند. تیم بی‌رمق تن‌هاخ از تب و تاب جنگیدن خارج شده بود و تسلیم شدن شیاطین منجر به ثبت دومین گل فیل فودن و 4 تایی شدن منچستر در خانه همسایه رقیب شد. 4 گل در یک نیمه، قاطعانه به تن‌هاخ و شاگردانش گفت امروز روز جاه‌طلبی نیست و فقط باید به فکر حفظ آبرو باشند.

نیمه دوم؛ انتقام خونین هالند کامل شد

شاید در تصور هواداران منچستر پیش از بازی ارلینگ هالند یک غول ترسناک نزدیک دروازه برای به ثمر رساندن گل و کسب برتری بود اما پس از این بازی احتمالا آن‌ها هالند را در کابوس‌هایشان هیولایی با دندان‌های خونین و چشمان قرمز خواهند دید. پسر آلف اینگی هالند پیش چشمان پدر دردمندش در مقابل دشمنان خانوادگی در دقیقه 64 مسابقه هت‌تریکش را کامل کرد و کارگردان تلوزیونی بازی بدون معطلی نمای بسته پدر را نشان داد که با لبخندی تمام خاطرات تلخ رویارویی با شیاطین سرخ را به فراموشی می‌سپرد. گزارشگر انگلیسی مسابقه می‌گفت؛ «صورت خندان آلف هالند را تماشا می‌کنیم و چرا نباید خندان باشد»؟ البته کارگردان تلوزیونی بازی فقط از چهره‌های خندان مسابقه تصویر برداری نکرد و چندین بار چهره درهم و افسرده الکس فرگوسن را به تصویر کشید. مردی که خودش یک بار طعم 6 تایی شدن مقابل سیتی را چشیده بود اما برای مسابقه امروز فکرش را هم نمی‌کرد که قرار است تیم سابقش این گونه تحقیر شود. ارلینگ هالند پس از سال‌ها تلاش انتقام پدرش را از منچستر گرفت و به او فرصت داد تا برای همیشه روی کین را بخاطر تکل خشن دوران بازی ببخشد. هالند ثابت کرد یک بچه‌غول نیست؛ او مردی است که برای رسیدن به اهدافش سال‌ها تلاش و ممارست به خرج می‌دهد و جسارت و شجاعت انجام هر غیر ممکنی را دارد. ناگفته نماند پیش از گل سوم هالند و گل پنجم سیتی، آنتونی هم گل زیبایی را برای تیمش به ثمر رساند تا درد شکست کمی کم‌تر شود. 

سیتی دست بردار نبود

پپ گواردیولا حتی پس از گل پنجم مسابقه هم همان واکنش‌هایی را نسبت به شاگردانش درون زمین داشت که در اولین دقایق بازی نشان می‌داد. او آرام و قرار نداشت و باز هم از شاگردانش گل می‌خواست. این تلاش و تکاپوی کنار زمین بی‌پاسخ نماند و فیل فودن دومین هت‌تریک تیمش در یک مسابقه را در دقیقه 72 کامل کرد و به سرمربی بی‌قرارش هدیه داد. 6 بر یک و تصویربردار باز هم با شیطنتی آشکار سراغ یک چهره آشنا رفت؛ الکس فرگوسن! تمام خاطرات باخت سنگین او مقابل سیتی برایش زنده شد و شاید در آن لحظه آرزو می‌کرد کاش هرگز امروز به این استادیوم نیامده بود. سیتی بعد از گل ششم با 4 تعویض ستاره‌های شاخص‌تر را برای استراحت بیرون کشید و جوانان مستعدش را برای کسب تجربه به زمین فرستاد. منچستر که در دقایق پایانی مارسیال را به جای رشفورد به بازی آورده بود با ادامه تلاش و ممارست موفق شد با ثبت 2 گل از شدت جراحت این شکست بکاهد و نشان دهد اگر کمی و فقط کمی برنامه‌ریزی شده‌تر پا به این میدان می‌گذاشت، شاید با این نتیجه از زمین بیرون نمی‌آمد. تصویربردار در ادامه هنرنمایی‌هایش از شکار لحظات ناب این صحنه پر خروش فوتبالی نمای بسته عدد 6 را در مقابل لوگوی سیتی به تصویر کشید و رونالدوی مغموم روی نیمکت را هم از قلم نینداخت.

هالند و ادامه رکوردشکنی‌ها

رسانه‌های فوتبالی دنیا احتمالا همچنان در حال شمردن رکوردهایی هستند که ارلینگ هالند در حال عبور از آن‌هاست اما عجالتا می‌شود به 3 هت‌تریک در 8 مسابقه اول در لیگ برتر انگلیس اشاره کرد؛ کاری که از عهده هیچ ستاره‌ای پیش از او بر نیامده است. شاید همین مسابقه برای درج این گزاره در کنار تاریخ سیتیزن‌ها کافی باشد که ارلینگ هالند بهترین خرید تاریخ باشگاه منچسترسیتی است!


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری