football360 logo

دروازه های تسخیرناپذیر لیگ؛ رقابت جذاب «بیرانوند»، «لک»، «اخباری» و... برای دستکش طلایی

17 مهر 1401 ساعت 15:2217 نظر
با درخشش ویژه دروازه‌بان‌ها در این فصل از لیگ، آمار گلزنی کمتر از همیشه است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، روند نزولی میانگین گل زده در هر بازی در این فصل از لیگ هم ادامه پیدا کرده است. در پایان هفته هشتم لیگ، این رقابت‌ها به طور میانگین تنها ۱.۷۵ گل داشته که با این آمار، این دوره کم‌گل‌ترین دوره تاریخ لیگ برتر خواهد شد. در خلق چنین آماری نقش دروازه‌بان‌ها بسیار تاثیرگذار بوده است که مانع گلزنی حریفان شده‌اند. این نخستین بار در تاریخ لیگ برتر است که در پایان هفته هشتم، ۵ دروازه‌بان حداقل ۵ بار دروازه تیمشان را بسته نگه داشته‌اند. 

۵ دروازه‌بان با ۵ کلین‌شیت

در صدر جدول بیشترین کلین‌شیت رقابت گرمی برای کسب دستکش طلایی در جریان است. علیرضا بیرانوند در بازگشت به لیگ ایران بسیار پرفروغ ظاهر شده و ۵ بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. در کنار بیرانوند، دروازه‌بان فصل پیش پرسپولیس قرار دارد. حامد لک در مس رفسنجان در ۵ مسابقه کلین‌شیت کرده است. این دروازه‌بان با ۱۰۷ کلین‌شیت در رده دوم بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر جای دارد. حسین پورحمیدی دروازه‌بان آلومینیوم مثل فصل قبل در کورس رقابت برای کسب رکورد بیشترین کلین‌شیت حضور دارد و این دروازه‌بان هم ۵ کلین‌شیت داشته است. حبیب فرعباسی دروازه‌بان ذوب‌آهن، از جمله دروازه‌بان‌هایی است که حضورش در صدر جدول کلین‌شیت قابل پیش‌بینی نبود. فرعباسی هم ۵ کلین‌شیت دارد. کریستوفر کنت در فولاد یک بازی کمتر از سایر تیم‌ها انجام داده است. این بازیکن در بازی این هفته مقابل استقلال نتوانست مسابقه را به پایان برساند و شانس به جای گذاشتن یک کلین‌شیت دیگر را از دست داد تا در کنار ۴ دروازه‌بان دیگر جای بگیرد. محسن فروزان، علیرضا حقیقی و محمدرضا اخباری با ۴ کلین‌شیت، این 5 دروازه‌بان را تعقیب می‌کنند.

«اخباری»، «حقیقی»، «کنت» و «فرعباسی» چهره‌های ویژه این فصل

علیرضا بیرانوند چند بار در این فصل با عکس‌العمل‌های تماشایی خود مانع باز شدن دروازه پرسپولیس شده است. این دروازه‌بان با نمره متریکا 7.10 بهترین دروازه‌بان این فصل است. بیرانوند تا این مقطع از فصل هیچ اشتباه تاثیرگذاری نداشته است و با ۴۴۲ دقیقه بسته نگه داشتن دروازه در ابتدای فصل، رکورددار طولانی‌ترین زمان گل نخوردن در این دوره است.

حبیب فرعباسی در ذوب‌آهن، بیشترین درصد مهار ضربات در چارچوب را داشته و توانسته ۷۵ درصد شوت‌های حریف را مهار کند. فرعباسی با ۳ بار انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین رکورددار این فصل است. محمدرضا اخباری و علیرضا حقیقی رکورددار بیشترین تعداد مهار در هر بازی هستند. این ۲ دروازه‌بان در هر مسابقه به طور میانگین 2.9 مهار داشته‌اند. کریستوفر کنت دروازه‌بان فولاد در دقایقی که در میدان حضور داشته به طور متوسط تنها ۰.۳ گل دریافت کرده و از این نظر بهترین دروازه‌بان لیگ است. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری