football360 logo

دیبالا و مصدومیت؛ اتفاقی جدید یا همان همیشگی؟

19 مهر 1401 ساعت 12:066 نظر
مهاجم آرژانتینی رم به احتمال زیاد جام‌جهانی را از دست داده است.

به گزارش فوتبال 360، آلگری با تمام انتقاداتی که در این فصل متوجه خودش می‌بیند، مرد باتجربه‌ای در فوتبال دنیا به شمار می‌رود. شاید او اکنون بتواند پاسخ منتقدانش در مورد از دست دادن پائولو دیبالا را با قدرت بیش‌تری بدهد. ستاره آرژانتینی سابق یوونتوس و کنونی رم باز هم با یک مصدومیت دیگر مواجه شده که می‌تواند او را مدت‌ها از میادین دور نگه دارد. این اولین باری نیست که چنین خبری را در مورد دیبالا می‌شنویم و شاید سرمربی یوونتوس با نظر به همین فرم بدنی مهاجم سابق تیمش عذر او را خواسته بود.

لیست بلند و بالای مصدومیت‌ها

فقط در 2 فصل گذشته پائولو دیبالا 9 مصدومیت را پشت سر گذاشت و نزدیک به 40 بازی یوونتوس را از دست داد. مصدومیت جدید او از ناحیه همسترینگ است که اگر چه در میان مصدومیت‌های پر شمار این بازیکن نام کم تکراری به نظر می‌رسد اما عنوان مصدوم برای دیبالا یک تیتر تکراری در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. او دوره‌های نزدیک به 3 ماه و یک ماه دوری از میادین را در پیراهن بیانکونری پشت سر گذاشته و اکنون در لباس تیم جدیدش باز هم با دردسرهای سابق زندگی فوتبالی مواجه است. این اولین مصدومیت جدی مهاجم ملی‌پوش آلبی سلسته در پایتخت ایتالیاست؛ اما مرور سوابق پزشکی او نشان می‌دهد احتمالا آخرین آن‌ها نخواهد بود. تفاوت در این جاست که نقش دیبالا برای رم حیاتی‌تر از وظایف او در یوونتوس است و یقینا مورینیو و رم اگر شاهد فرم فیزیکی مشابهی از خرید جذاب این فصلشان نسبت به فصل‌های پیشین او باشند، ضرر زیادی را متحمل خواهند شد. دیبالا از زمان پیوستن به یووه تاکنون 16 مصدومیت را تجربه کرده که تعداد بالایی برای یک بازیکن حرفه‌ای به حساب می‌آید. برخی معتقدند او بیش از این که ستاره فوتبال باشد ستاره مد است اما دردهای دیبالا گواهی می‌دهند این گونه نیست و اگر مصدومیت‌ها دست از سر او بردارند، شاید بتواند در فوتبال هم مانند صنعت مد درخشان و موفق‌تر ظاهر شود.

وضعیت فعلی؛ خطر در آستانه جام جهانی

مورینیو در مورد او گفته؛ «می‌گویم بد اما گمان می‌کنم مصدومیت او بسیار بد است. بعید به نظر می‌رسد در سال 2022 او را مجددا درون زمین ببینیم». فارغ از نتایج آزمایشات پزشکی و نظر دکتر متخصص، همین جمله مورینیو زنگ خطر را برای دیبالا در مورد حضورش در جام جهانی قطر به صدا در می‌آورد. ستاره خط حمله آلبی سلسته تا پیش از مصدومیت هم رقبای بزرگی را ترکیب اصلی تیم ملی داشت اما با اضافه شدن پرونده مصدومیت، کار او برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی برای قطر دشوارتر از قبل به نظر می‌رسد. حدود 6 هفته دیگر سوت شروع رقابت‌های جام جهانی به صدا درمی‌آید و مصدومیت همسترینگ به اضافه جمله مورینیو، موجی از ناامیدی را در مورد پائولو دیبالای 28 در رابطه با حضور در قطر به همراه دارد. اگر فارغ از نظر پزشک، به گزارش مورینیو در مورد دیبالا بسنده کنیم، او 8 مسابقه تیم باشگاهی خود را هم از دست می‌دهد. غیبت در جدال با رئال بتیس در لیگ اروپا، جای خالی در تقابل با لاتزیو و از همه مهم‌تر عدم حضور در مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز برابر ناپولی، شاید گران‌ترین بهایی باشد که رم باید در قابل مصدومیت دیبالا بپردازد. او در مقطعی حساسی تیم باشگاهی‌اش را تنها گذاشت و اکنون مورینیو هم بخشی از تجربیات آلگری را در ذهن خود دارد؛ تجربیاتی که ممکن است حساب ویژه مرد پرتغالی روی ستاره آرژانتینی تیمش را به یک حساب معمولی و بدون پشتوانه تبدیل کند و ترس مصدومیت‌های متعدد دیبالا در اردوی گرگ‌ها هم زنده شود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری