football360 logo

شب دوم هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا؛ فرارهای رو به جلو

20 مهر 1401 ساعت 10:2112 نظر
برای چند تیم، رقابت‌های امشب لیگ قهرمانان حکم مرگ و زندگی را دارد.

به گزارش فوتبال 360، شب دوم از هفته چهارم مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 8 دیدار پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین رقابت در گروه مرگ، بارسلونا آخرین شانس‌هایش برای صعود را در جدال خانگی و به قصد انتقام شکست دور قبل مقابل اینتر، جست و جو می‌کند.

اینتر در یک بازی جنجالی در خانه بارسا را برد و حالا با 6 امتیاز پشت سر بایرن 9 امتیازی و بالاتر از بارسلونای 3 امتیازی در صورت کسب تساوی در نوکمپ هم شانس خوبی برای صعود دارد. بارسلونا هفته آینده ال‌کلاسیکو را در پیش دارد اما وضعیتش در لیگ قهرمانان به حدی خراب است که نمی‌تواند ریسک بازی دادن به بازیکنان عمدتا نیمکت‌نشین و کم استفاده به قصد استراحت مهره‌های اصلی برای ال‌کلاسیکو را به جان بخرد. تیم ژاوی با از دست دادن تنها 2 امتیاز از ابتدای فصل لالیگا، درست مانند رئال مادرید و به خاطر تفاضل گل بهتر صدرنشین لالیگاست اما اوضاع اینتر در سری آ با وجود برتری در بازی ابتدای هفته اصلا خوب نیست و با صدر جدول و ناپولی فاصله معناداری دارد. در دیگر بازی این گروه، بایرن مانند بازی رفت مقابل پلژن احتمالا تمرین گلزنی در پیش خواهد داشت و پیروزی می‌تواند به معنای صعود زودهنگام آن‌ها باشد.

لیورپول بحرانی به امید برد

در گروه اول، لیورپول که در لیگ برتر اوضاع فاجعه‌باری را تجربه می‌کند بعد از اضافه شدن دیاس به جمع مصدومان پرشمارش، رویای برتری در «ایبراکس» مقابل رنجرز میزبان را در سر دارد. قرمزها با برتری 2 گله در بازی خانگی دور رفت 6 امتیازی شدند و ظاهرا مشکلی بابت صعود نخواهند داشت؛ مگر این که رنجرز فن‌برونکهورست به عنوان تیم آخر جدول در ورزشگاه همیشه پرهیاهوی خودش دردسرساز شود. در دیگر بازی، آژاکس در خانه ناپولی، بهترین تیم حال حاضر ایتالیا و یکی از بهترین تیم‌های اروپا کار دشواری دارد. خرگوش‌ها در بازی رفت در خانه مقابل مردان جنوب ایتالیا تحقیر شدند و حالا اگر می‎‌خواهند به اندوخته 3 امتیازی قبلی خودشان اضافه کنند، چاره‌ای غیر از برد ندارند؛ کاری که این روزها مقابل این ناپولی تقریبا غیرممکن است! 

طارمی بدون آزمون 

در گروه دوم، هر چقدر قبل از بازی رفت، تب و تاب نبرد ایرانی‌ها بین آزمون در لورکوزن و طارمی در پورتو وجود داشت، حالا فقط هیجان تکرار درخشش طارمی در بازی رفت  به چشم می‌خورد چون آزمون آسیب‌دیده، نه تنها این بازی بلکه جام‌جهانی را هم از دست داده است. برتری پورتو و پاس گل‌های طارمی در بازی رفت، حکم اخراج سیوانه را امضا کرد و ژابی آلونسوی بزرگ در اولین تجربه سرمربیگری لورکوزن، ابتدای هفته یک برد بزرگ مقابل شالکه در بوندس‌لیگا کسب کرد تا اندکی به جلوگیری از اولین سقوط 44 سال اخیر لورکوزن امیدوار شود.حالا این تیم در ورزشگاه خانگی، پورتوی آماده را در پیش دارد و برنده قطعا گام بلندی برای صعود برمی‌دارد. در دیگر بازی، اتلتیکومادرید پر افت و خیز این فصل در مصاف خانگی با بروخه، صدرنشین شگفتی‌ساز گروه کار دشواری دارد و در صورت عدم کسب پیروزی باید آماده تجربه اتفاقی شود که در دوران دیگو سیمئونه در اتلتی بی‌سابقه بوده؛ حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان! 

گروه پیچیده 

در گروه چهارم، مارسی پس از برتری در رقابتی که طبق حکم یوفا اجازه استفاده از تمام ظرفیت ورزشگاهش را نداشت، امیدوار است این بار در خانه اسپورتینگ هم نتیجه مطلوبی بگیرد و بیش از پیش به صعود امیدوار شود. آن‌ها در بازی رفت اولین شکست فصل اسپورتینگ در لیگ قهرمانان را رقم زدند و حالا شاگردان تودور پس از تجربه اولین باخت در لیگ داخلی و سقوط به رده سوم چشم انتظار درخشش در اروپا هستند.نبرد تاتنهام بد فرم در لیگ قهرمانان با اینتراخت فرانکفورت، قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا هم جذاب خاص خودش را دارد. تیم لندنی ابتدای هفته یک پیروزی حداقلی به دست آورد و به وضوح از زمان شکست در دربی لندن مقابل آرسنال دچار افت شده. از طرفی اینتراخت در لیگ داخلی، روند پرنوسانی دارد و باید دید جدال نزدیک 2 تیم چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری