football360 logo

رقابتی در حد تیم ملی؛ درخشش خیره‌کننده دروازه‌بان‌ها در هفته نهم!

24 مهر 1401 ساعت 10:3245 نظر
در این هفته چند دروازه‌بان رکورد زدند؛ از رکورد فردی تا رکورد لیگ.

به گزارش فوتبال360، هفته نهم، هفته درخشش دروازه‌بان‌ها بود. در این هفته رکورد بیشترین خلق موقعیت و امیدگل فصل شکشسته شد. درخشش دروازه‌بان‌ها اما جلوی بیشتر شدن تعداد گل‌ها را گرفت. در این هفته حقیقی رکورد مهار و نمره را زد. بیرانوند، نیازمند و 3 دروازه‌بان دیگر هم بهترین نمایش فصل‌شان را داشتند. حتی فرعباسی که گل خورد هم گلی از بازیکنان استقلال دریافت نکرد و تنها توپی که از او رد شد، گل به خودی بود.

بهترین نمایش یک دروازه‌بان در این فصل

علیرضا حقیقی در این هفته یک رکورد بی‌نظیری را به نام خود ثبت کرد. در هفته‌ای که گل‌گهر سیرجان 26 شوت و 12 شوت در چارچوب به سمت دروازه نساجی زد، حقیقی هیچ گلی نخورد. از زمان ثبت آمار در متریکا، این تعداد مهار شوت در یک بازی 90 دقیقه‌ای، بی‌سابقه بود. حقیقی با این تعداد مهار شوت و کلین‌شیتی که داشت، بالاترین نمره (9.31) یک دروازه‌بان در مسابقه‌ای از این فصل را دریافت کرد.

آماده‌ترین بیرانوند و نیازمند فصل!

علیرضا بیرانوند بالاترین درصد مهار شوت در مسابقات این فصل را دارد. بیرانوند فقط 13 درصد از شوت‌های در چارچوبش را گل خورده است. او این هفته در حالی که شوت در چارچوب مس رفسنجان 2 برابر پرسپولیس بود و امیدگل بالاتری هم داشت، گل نخورد تا بالاترین نمره فصلش (8.08) را دریافت کند.

پیام نیازمند هم بهترین نمایش فصلش را در این هفته داشت. او که در هر 3 بازی نخست این فصل گل خورده بود، در 3 مسابقه اخیر سپاهان دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. نیازمند در بازی با صنعت نفت هر 3 شوت در چارچوب بازیکنان حریف را مهار کرد تا با نمره 7.83، بالاترین نمره فصلش را کسب کند.

درخششی به نفع و علیه نکونام!

در دیدار فولاد و پیکان هم دروازه‌بان‌های دو تیم، بهترین بازیکنان زمین بودند. محمد ناصری در بهترین عملکرد فصلش، نمره 8.06 را دریافت کرد. او فقط یکی از 5 شوت در چارچوب بازیکنان فولاد را گل خورد و 4 شوت دیگر را مهار کرد. دیداری که فولاد با امیدگل 1.45، می‌توانست گل بیشتری بزند. در سمت مقابل هم کریستوفر کنت، بهترین نمایش فصلش را داشت. او هم 4 مهار شوت داشت تا برای اولین‌بار در این فصل، نمره‌اش از 7.5 عبور کند.

کلین‌شیت‌های دنباله‌دار!

میلاد فراهانی هم برای دومین بازی متوالی دروازه‌اش را بسته نگه‌داشت تا تعداد کلین‌شیت این فصلش را به عدد 4 برساند. نمره 7.48 که این هفته فراهانی دریافت کرد هم بالاترین نمره فصلش بود. در این بازی، ایمان صادقی، دروازه‌بان ملوان هم جزو 5 بازیکن برتر زمین بود.  حسین پورحمیدی هم در ثبت دومین برد آلومینیوم، نقش پررنگی داشت. او با مهار هر 3 شوت در چارچوب مس کرمان، جزو 3 بازیکن برتر زمین بود. حبیب فرعباسی، دروازه‌بان ذوب‌آهن هم هر 4 شوت بازیکنان استقلال را مهار کرد تا دومین بازیکن برتر زمین شود. دیداری که در نهایت با یک گل به خودی، دروازه‌اش باز شد. در این دیدار حسین حسینی هم پس از 3 بازی متوالی، بالاخره گلی نخورد تا تعداد کلین‌شیت فصلش را به عدد 4 برساند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری