football360 logo

پاداشی که پیش‌بینی نشده بود؛ یک میلیون برای بنزما، نه لیون!

27 مهر 1401 ساعت 15:4629 نظر
لیون قرار نیست پاداشی بابت توپ طلای کریم بنزما دریافت کند.

به گزارش فوتبال 360، مراسم توپ طلای فرانس فوتبال دوشنبه شب در پاریس برگزار شد و کریم بنزما، مهاجم 34 ساله و فرانسوی رئال مادرید موفق شد مطابق انتظارات با غلبه بر سادیو مانه و کوین دی‌بروینه، اولین توپ طلای خود را به خانه ببرد.

دریافت توپ طلا در پاریس و از دستان زین‌الدین زیدان، لحظات خاصی را برای فرانسوی‌ها رقم زد؛ کشوری که روزگاری با میشل پلاتینی در 3 دوره پیاپی توپ طلا را در فرانسه نگه داشته بود، بعد از جایزه سال 1998 دیگر شاهد فتح این جایزه توسط یک فرانسوی نبود تا این که بنزما پس از گذراندن روزهایی شگفت‌انگیز در فصل 22-2021، این طلسم 24 ساله را پایان داد.

رسیدن جایزه به بنزما، قطعا موجب افتخار لیون هم شده، زادگاه بنزما و باشگاهی که او را از 10 سالگی پرورش داده و به سطح اول دنیای فوتبال معرفی کرده بود. ژان میشل اولاس، رئیس باشگاه لیون، یکی از افرادی بود که در مراسم حضور داشت و در ویدیوی مرتبط با برنده شدن بنزما نیز صحبت کرد. او از احساساتی شدن خود سخن گفت و بهانه آن را، «لیونی» بودن کریم و تماشای مسیر بزرگ شدن و پیشرفت کردنش تا فتح تمام جام‌ها عنوان کرد. 

اولاس 73 ساله در سال 2009 مجوز انتقال کریم بنزما به رئال مادرید را صادر و با دوراندیشی قابل ملاحظه‌ای، بند «کسب توپ طلا» را نیز در آن گنجاند؛ هرچند، بعدا مشخص شد لیون نتوانسته از این بند درج شده در قرارداد منتفع شود. 


بنزما تابستان 2009 و به عنوان یکی از اولین خریدهای پروژه «کهکشانی 2» فلورنتینو پرز با امضای قراردادی 6 ساله به ارزش 35 میلیون یورو از لیون راهی رئال مادرید شد. اولاس در آن روزها برای گنجاندن بند «کسب توپ طلا» در قرارداد بنزمای 21 ساله مذاکره کرد و سرانجام با رئال، بر سر رقم یک میلیون یورو برای این بند به توافق رسید. اما لیون به یک دلیل، اکنون نمی‌تواند این رقم را دریافت کند.

بنابه گزارش‌ها، این بند تنها در همان قرارداد اولیه و 6 ساله بنزما با رئال معتبر بوده و به قراردادهای بعدی که این بازیکن با رئال منعقد کرده، انتقال نیافته است. 5 سال پس از امضای اولین قرارداد، بنزما در آگوست 2014 (پس از قهرمانی اروپایی) قرارداد 5 ساله جدیدی با لوس بلانکوس منعقد کرد که او را تا تابستان 2019 در برنابئو ماندنی می‌کرد.

اگرچه لیون از دریافت این رقم محروم شده، اما به گزارش آاس خود بنزما طبق بندی در قراردادش با رئال دقیقا همین پول (یک میلیون یورو) را دریافت خواهد کرد. 

بنزما آخرین بار، آگوست 2021 قرارداد 2 ساله‌ای را با رئال امضا کرد و طی آن، 10 درصد از دستمزد خود را نیز کاهش داد. با این حال، او توانست بندی یک میلیون یورویی در صورت دریافت توپ طلا در آن بگنجاند. 

در روزهای اخیر فابریتزیو رومانو از روند مثبت مذاکرات تمدید قرارداد میان بنزما و رئال مادرید خبر داده و ادعا کرده بود پس از مراسم توپ طلا، او قرارداد جدیدی تا پایان فصل 24-2023 با رئال امضا خواهد کرد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری