football360 logo

دستاورد ویژه «مورایس»؛ ترمیم مهم‌ترین نقطه ضعف سپاهان

30 مهر 1401 ساعت 15:3710 نظر
طلایی‌پوشان اصفهانی با کسب پرگل‌ترین پیروزی هفته دهم لیگ برتر موفق شدند صاحب برترین خط حمله لیگ شوند، آن‌هم در شرایطی که مهاجمان سپاهان نقش مهمی در پیروزی تیم‌شان برابر تراکتور داشتند.

به گزارش فوتبال 360، سپاهان اصفهان یکی از تیم‌های مدعی در لیگ بیست‌ودوم به‌شمار می‌رود اما نکته جالب‌توجه تا پیش از دیدارهای هفته دهم و پیروزی پرگل طلایی‌پوشان برابر تراکتور، گلزنی مدافعان کناری سپاهان بود که باعث موفقیت شاگردان ژوزه مورایس در لیگ بیست‌ودوم شده و بسیاری از منتقدان، نقطه ضعف بزرگ سپاهان را در فصل جدید لیگ برتر، ناکامی مهاجمان هدف این تیم در به‌ثمر رساندن گل برای تیم‌شان می‌دانستند.

ریسک بزرگ سرمربی پرتغالی جواب داد

شهریار مغانلو باتجربه و عیسی مرادی، پدیده جوان طلایی‌پوشان اصفهانی که از تیم خوشه طلایی ساوه در ابتدای لیگ بیست‌ودوم به جمع بازیکنان سپاهان اضافه شد، 2 مهاجم تخصصی بودند که ژوزه مورایس می‌توانست روی درخشش آن‌ها در ترکیب سپاهان حساب باز کند. مغانلو در هفته‌های ابتدایی مهره مورد اعتماد مورایس بود اما ناکامی مهاجم باتجربه طلایی‌پوشان در گلزنی و ثبت تنها یک گل در 6 هفته باعث شد تا سرمربی پرتغالی سپاهان تصمیم به استفاده چرخشی از مهاجمان تیمش بگیرد و عیسی مرادی هم به ترکیب اصلی سپاهان اضافه شد.

مرادی که در تلاش بود تا بتواند پاسخ اعتماد سرمربی پرتغالی را بدهد، سرانجام در هفته دهم موفق شد به این مهم دست پیدا کند و در مصاف با تراکتور تبریز، شایستگی‌های خود برای حضور در ترکیب سپاهان را نشان داد و ستاره تیمش بود. عیسی مرادی با فرصت‌طلبی و فریب مدافعان تراکتور، 2 بار توانست در نیمه نخست در نقش گلزن بدرخشد تا هم اولین گل خود در لیگ برتر فوتبال ایران را به‌ثبت برساند و هم پاسخی به اعتماد مورایس بدهد تا این‌گونه طلسم گل‌نزدن‌های مهاجمان سپاهان هم شکسته شود.

سرمربی سپاهان در ادامه استفاده از سیستم چرخشی در خط حمله تیمش در نیمه دوم مسابقه با تراکتور به شهریار مغانلو میدان داد و مهاجم باتجربه سپاهان برای بازپس‌گیری موقعیت خود در ترکیب طلایی‌پوشان اصفهانی تلاش زیادی داشت تا بتواند در نقش گلزن در ترکیب تیمش بدرخشد که سرانجام در دقایق پایانی موفق شد دروازه تراکتور را باز کند تا در یک هفته، 3 گل از سوی مهاجمان سپاهان به‌ثبت برسد و به نوعی نقطه ضعف بزرگ طلایی‌پوشان در لیگ بیست‌ودوم برطرف شود.

15 گل توسط 9 بازیکن؛ تنوع گلزن از خط دفاع تا نوک حمله

سپاهان اصفهان با توجه به برتری پرگل و 4 بر 2 مقابل تراکتور تبریز توانست شمار گل‌هایش را در لیگ بیست‌ودوم به عدد 15 برساند تا شاگردان ژوزه مورایس مشترکاً با گل‌گهر سیرجان صاحب برترین خط حمله در فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران باشند. نکته جالب‌توجه در رسیدن سپاهان به عنوان برترین تیم تهاجمی لیگ، مشارکت همه‌جانبه بازیکنان این تیم برای درخشش در ترکیب طلایی‌پوشان اصفهان است.

رامین رضاییان با 3 گل بهترین گلزن سپاهان در لیگ بیست‌ودوم است و میلاد زکی‌پور با 2 گل و امید نورافکن با یک گل دیگر مدافعان گلزن طلایی‌پوشان در فصل جدید لیگ برتر به‌شمار می‌آیند. در خط هافبک سپاهان، یاسین سلمانی (2 بار) و مانوئل فرناندز، مسعود ریگی و محمد علی‌نژاد هر کدام یکبار موفق به گلزنی برای طلایی‌پوشان شده‌اند. درخشش برابر تراکتور باعث شد تا عیسی مرادی و شهریار مغانلو در جدول گلزنان در جمع بازیکنان 2 گله قرار گیرند تا 15 گل سپاهان در لیگ بیست‌ودوم توسط 9 بازیکن به‌ثبت رسیده باشد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری