football360 logo

ضعف بزرگ استقلال؛ خط هافبکی که تنوع ندارد!

30 مهر 1401 ساعت 10:0955 نظر
خط هافبک استقلال مقابل آلومینیوم ناکام در خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه حریف بود.

به گزارش فوتبال 360، شاگردان ریکاردو سا پینتو روز گذشته در هفته دهم مقابل آلومینیوم اراک متوقف شدند تا در هفته‌ای که پرسپولیس و سپاهان با نتیجه پیروزی توانسته بودند به کار خود پایان بدهند، آبی‌پوشان پایتخت در خانه متوقف شوند و هم فرصت حضور در صدر جدول را از دست بدهند و هم موقعیت دوم را که در پایان هفته نهم داشتند، باتوجه به تفاضل گل کمتر به سپاهان داده و به رتبه سوم سقوط کنند!

استقلالی‌ها در مصاف با آلومینیوم اراک نمایش مالکانه‌ای از خود نشان دادند و بیش از 60 درصد مالکیت توپ در اختیار شاگردان سا پینتو بود اما با وجود خلق چند موقعیت گلزنی، خبری از کارهای تیمی برای رسیدن به دروازه آلومینیوم اراک نبود و بیشتر آبی‌ها روی نبوغ و حرکات انفرادی مهدی قایدی و محمد محبی برای رسیدن به گل حساب کرده بودند و مهاجمان آبی‌پوش از سوی خط هافبک به خوبی تغذیه نمی‌شدند تا فقدان یک هافبک بازی‌ساز در ترکیب آبی‌ها نمایان باشد.

«سا پینتو» به نیمکت‌نشینان اعتماد می‌کند؟

سرمربی پرتغالی استقلال برای ششمین هفته متوالی در خط هافبک به مثلث روزبه چشمی، آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور اعتماد کرد و در نیمه دوم هم برای تقویت خط هافبک تیمش به سراغ میدان دادن به سعید مهری رفت و این هافبک باتجربه را جایگزین رضاوند کرد. نکته جالب‌توجه اما سبک بازی تدافعی این 4 بازیکن است که باعث شد تا خلاقیتی در خط هافبک آبی‌ها به چشم نیاید و با وجود نمایش مالکانه، بیشتر پاس‌ها از سوی خط هافبک استقلال به سوی مدافعان خودی بوده و توپ در زمین استقلال و در میانه‌های میدان در گردش باشد.

هواداران استقلال به شدت از عملکرد خط هافبک تیم خود گلایه‌مند هستند و شباهت سبک بازی بازیکنان این تیم به یکدیگر باعث شده تا انتقاداتی هم روانه ریکاردو سا پینتو شود که چرا او در پست هافبک به سایر بازیکنان تیمش اعتماد نمی‌کند تا بلکه آن‌ها بتوانند جریان بازی را به سود استقلال تغییر بدهند. زبیر نیک‌نفس، امید حامدی‌فر و عزیزبک آمانوف دیگر گزینه‌های در دسترس سا پینتو هستند و البته محمدحسین زواری هم دیگر هافبک آبی‌هاست که فعلاً به دلیل مصدومیت در دسترس کادرفنی نیست.

هافبک ازبک چشم‌انتظار اعتماد سرمربی آبی‌ها

عزیزبک آمانوف بازیکنی است که بیشتر نام او از سوی هواداران استقلال به گوش می‌رسد. هافبک ازبکستانی که در دوره فرهاد مجیدی به استقلال آمد و فصل گذشته نمایش‌های نسبتاً خوبی در ترکیب استقلال داشت اما در لیگ بیست‌ودوم همواره خارج از فهرست آبی‌پوشان بوده و تنها در مصاف با گل‌گهر فرصت بازی کوتاه و 5 دقیقه‌ای برای تیمش به‌دست آورد که ارسال یک پاس کلیدی کارنامه او در مصاف با حریف سیرجانی بود.

ریکاردو سا پینتو سرمربی پرتغالی استقلال احتمالاً با توجه به ناکامی بزرگ تیمش در برابر آلومینیوم اراک و از دست رفتن 2 امتیاز خانگی به سراغ تغییر و تحولات در ترکیب آبی‌پوشان خواهد رفت که باید دید سرمربی پرتغالی آیا به بازیکنانی مثل نیک‌نفس و آمانوف فرصت بازی می‌دهد تا بتوانند در آخرین بازی استقلال پیش از جام جهانی در لیگ برتر بدرخشند و مقابل هوادار تهران نمایش خوب و متفاوتی از خود نشان داده و عملکرد خط هافبک استقلال را بهبود بخشند یا همچنان سا پینتو به مثلث مورد علاقه‌اش (چشمی، مهدی‌پور و رضاوند) اعتماد کرده و بار دیگر به این بازیکنان باتجربه فرصت بازی در ترکیب اصلی استقلال خواهد داد.

در انتظار یک خرید بزرگ در نقل‌وانتقالات زمستانه

استقلال در لیگ بیست‌ودوم در برابر تیم‌هایی که با تراکم دفاعی زیاد بازی می‌کنند، همواره ناکام بوده است. از دیدار با نفت مسجدسلیمان و پیکان تهران تا مصاف با فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک و البته دیدار با ذوب‌آهن اصفهان که در واپسین دقایق آبی‌پوشان به لطف گلزنی مدافع حریف به پیروزی رسیدند. در این دیدارها، شاگردان سا پینتو همواره مالک توپ و میدان بودند اما نمی‌توانستند به خوبی توپ را به مهاجمان تیم خود برسانند و فقدان یک هافبک بازی‌ساز در ترکیب آبی‌ها نمایان بود.

ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال در شرایطی سکان هدایت آبی‌ها را پذیرفت که فرصت چندانی برای فعالیت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه نبود اما به نظر می‌رسد که آبی‌ها در بازار زمستانه به سراغ جذب یک هافبک بازی‌ساز بروند. با توجه به شرایط عزیزبک آمانوف، اگر نظر سرمربی پرتغالی استقلال نسبت به او تغییر نکند، احتمالاً باید شاهد جدایی او در نقل‌وانتقالات زمستانی و جذب یک هافبک خارجی دیگر با نظر سا پینتو باشیم تا بلکه یک هافبک بازی‌ساز (احتمالاً خارجی) بتواند به کمک آبی‌ها در ادامه لیگ بیست‌ودوم بیاید.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری