football360 logo

هفته متفاوت دروازه‌بانان ملی؛ خوب برای «بیرانوند» و «حسینی»، بد برای «اخباری» و «نیازمند»

30 مهر 1401 ساعت 13:3618 نظر
4 دروازه‌بان حاضر در اردوی تیم ملی فوتبال ایران پیش از معرفی خود به «کارلوس کی‌روش» نمایش‌های متفاوتی را در ترکیب تیم باشگاهی خود به اجرا گذاشتند.

به گزارش فوتبال 360، هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی خاتمه یافت که 15 بار توپ از خط دروازه تیم‌ها عبور کرد و 7 تیم توانستند با بسته نگه داشتن دروازه خود به کارشان در هفته دهم پایان بدهند. در بین تیم‌های مدعی، سپاهان و تراکتور در بازی رودررو در ثبت کلین‌شیت ناموفق بودند اما پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر برابر رقبای‌شان توانستند از دروازه خود حراست کرده و با دروازه بسته از میدان مسابقه خارج شوند تا جزو 7 تیم موفق هفته دهم قرار بگیرند.

رقابت نفس‌گیر «بیرو» و «پورحمیدی» برای دستکش طلایی

پرسپولیس در یک بازی کم‌افت‌وخیز برابر ملوان بندرانزلی توانست با یک‌گل به پیروزی برسد. علیرضا بیرانوند جزو بازیکنان کم‌کار در میدان مسابقه بود و او 2 موقعیت به‌وجود آمده روی دروازه سرخ‌پوشان پایتخت را با تیزهوشی مهار کرد تا برای سومین بازی متوالی دروازه‌اش در لیگ بیست‌ودوم بسته بماند و در مجموع شمار کلین‌شیت‌هایش را به عدد 7 برساند و صدرنشین جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها در لیگ بیست‌ودوم باشد.

بیرانوند البته در صدر جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها یک رقیب جدی و سرسخت دارد؛ حسین پورحمیدی دروازه‌بان جوان آلومینیوم اراک با درخشش در برابر استقلال و مهار دیدنی 3 موقعیت مسلم گلزنی موفق شد برای پنجمین بازی پیاپی دروازه‌اش را بسته نگه دارد تا تعداد کلین‌شیت‌های این دروازه‌بان جوان هم در لیگ بیست‌ودوم به عدد 7 برسد و بیرانوند و پورحمیدی مشترکاً صدر جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها را در اختیار داشته باشند. 

خیز بلند «حسینی» به سوی دبل

کریستوفر کنت دروازه‌بان اتریشی فولاد با وجود آغاز طوفانی لیگ بیست‌ودوم، در 3 هفته اخیر ناکام در ثبت کلین‌شیت بوده و 3 بار دروازه او باز شده است تا این دروازه‌بان باتجربه با 5 کلین‌شیت در تعقیب بیرانوند و پورحمیدی باشد و نتواند جایگاه خود در صدر جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها را حفظ کند.

حسین حسینی کاپیتان باتجربه استقلال هم برای دومین بازی متوالی دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا با صعودی آسانسوری در جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها بتواند خود را با 5 کلین‌شیت مدعی دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم کند. حسینی بعد از کسب عنوان برترین دروازه‌بان در لیگ بیست‌ویکم، در سودای کسب دومین دستکش طلایی متوالی دوران فوتبال خود است.

حامد لک، علیرضا حقیقی، حبیب فرعباسی و محسن فروزان دیگر دروازه‌بانانی هستند که 5 کلین‌شیت در کارنامه خود در لیگ بیست‌ودوم به‌ثبت رسانده‌اند که از میان این نفرات، لک جایی در ترکیب مس رفسنجان در هفته دهم لیگ برتر نداشت و حقیقی و فرعباسی در این هفته ناکام در بسته نگه داشتن دروازه خود بودند و تنها فروزان بود که با درخشش برابر ذوب‌آهن توانست به جمع مدعیان دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم اضافه شود. 

«نیازمند» و «اخباری» در دورترین فاصله از جام جهانی؟

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی به جام جهانی 2022 قطر خواهد رفت که علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده به نظر می‌رسد جایگاه ثابتی در فهرست کی‌روش داشته باشند و سرنوشت انتخاب دیگر سرمربی پرتغالی هنوز نامشخص است و جدی‌ترین گزینه‌های در دسترس کی‌روش، حسین حسینی، پیام نیازمند و محمدرضا اخباری هستند؛ بازیکنانی که در دوره ارزیابی فنی برای اثبات شایستگی‌های خود به کادرفنی تیم ملی تلاش می‌کنند.

اخباری در لیگ بیست‌ودوم 4 کلین‌شیت در کارنامه‌اش به‌ثبت رسیده و او در مهم‌ترین دیدار هفته دهم، یک‌بار دروازه‌اش باز شد و سپس با خطای هند مشهود از ترکیب تراکتور اخراج شد تا آخرین بازی سرخ‌پوشان تبریزی پیش از جام جهانی برابر ملوان بندرانزلی را از دست بدهد و شانس حضورش در رقابت‌های جام جهانی به حداقل برسد. اخباری در 3 هفته اخیر نتوانسته کلین‌شیت کند و 4 بار دروازه او باز شده است.

پیام نیازمند هم بعد از 3 کلین‌شیت متوالی در خط دروازه سپاهان، در برابر تراکتور عملکرد خوبی از خود نشان نداد و 2 بار دروازه‌اش باز شد تا دروازه‌بان باتجربه طلایی‌پوشان اصفهانی در لیگ بیست‌ودوم، در 7 مسابقه 6 گل خورده و 3 کلین‌شیت به‌ثبت رسانده باشد. عملکردی که حضور احتمالی نیازمند را در فهرست نهایی تیم ملی با اما و اگر مواجه کرده و با توجه به عملکرد پرنوسان اخباری، به نظر می‌رسد دروازه‌بانان تراکتور و سپاهان در قیاس با حسین حسینی شانس کمتری برای حضور در فهرست 26 نفره تیم ملی برای شرکت در جام جهانی 2022 قطر داشته باشند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری