football360 logo

کورس جذاب برای کفش طلا؛ صدر جدول گلزنان به رنگ قرمزِ تیره

02 آبان 1401 ساعت 10:3114 نظر
درخشش «لوکادیا» در انزلی و ناکامی «عباس‌زاده» در اصفهان باعث شده تا جدول گلزنان لیگ بیست‌ودوم 2 صدرنشین با 6 گل زده داشته باشد.

به گزارش فوتبال 360، هفته دهم لیگ برتر برخلاف انتظارات، جذاب و پرهیجان نبود و به جز تقابل پرگل سپاهان و تراکتور در نقش جهان، سایر دیدار میانگین تقریبی 1.2 گل زده را داشت و ثبت 2 نتیجه تساوی بدون گل نشان می‌دهد که دیدارهای هفته دهم نتوانسته انتظارات هواداران فوتبال را برآورده کند. با وجود به‌ثمر رسیدن 15 گل در هفته گذشته لیگ برتر اما شمار گل‌های زده صدرنشین جدول گلزنان از عدد 6 عبور نکرد.

صدرنشینی مشترک 2 سرخ‌پوش

محمد عباس‌زاده مهاجم تراکتور بعد از هت‌تریک رویایی در مسجدسلیمان در مصاف با نفت و صعود به صدر جدول گلزنان، روز کم‌فروغی را در نقش جهان اصفهان گذراند و نتوانست بر شمار گل‌هایش در لیگ بیست‌ودوم بیفزاید تا همچنان با 6 گل زده صدرنشین جدول گلزنان باقی بماند. نکته جالب‌توجه درباره گلزنی عباس‌زاده اینکه او در 6 هفته اخیر تنها در هفته‌های فرد موفق به گلزنی برای تیمش شده و روند سینوسی جالب‌توجهی را پشت سر گذاشته است.

یورگن لوکادیا مهاجم هلندی پرسپولیس هم برای دومین بازی پیاپی در نقش زننده گل 3 امتیازی سرخ‌پوشان پایتخت در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی درخشید تا هم پرسپولیس با درخشش لوکادیا بتواند موقعیت خود در صدر جدول لیگ بیست‌ودوم را حفظ کند و هم مهاجم هلندی سرخ‌پوشان پایتخت بعد از دوری یک‌هفته‌ای از صدر جدول گلزنان، دوباره بتواند خود را به جایگاه نخست برساند تا با 6 گل زده مشترکاً در کنار عباس‌زاده به عنوان بهترین گلزن لیگ بیست‌ودوم شناخته شود.

مدعیان تازه در رویای کفش طلای لیگ بیست‌ودوم

حامد شیری و کریم اسلامی 2 ستاره تاثیرگذار و کلیدی ترکیب نساجی با درخشش در برابر فولاد و گلزنی مقابل شاگردان جواد نکونام موفق شدند به جمع بازیکنان 3 گله لیگ بیست‌ودوم اضافه شوند. همچنین رامین رضاییان با یک ضربه کاشته استثنایی توانست به سومین گلش در فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران دست پیدا کند و محمدامین کاظمیان ستاره مس کرمان هم در دوئل قعر جدولی‌ها برای مس گلزنی کرد تا نام او هم وارد فهرست بلندبالای بازیکنان 3 گله لیگ شود.

رضا اسدی، سجاد بازگیر، رضا دهقانی، پیمان رنجبری، ایوب کلانتری، کوین یامگا، مجید علیاری و محمد محبی دیگر بازیکنان 3 گله لیگ بیست‌ودوم هستند که بی‌شک در هفته‌های پیش‌رو تلاش می‌کنند تا بتوانند فاصله خود با صدر جدول گلزنان را کاهش بدهند و در مسیر کسب عنوان آقای گلی لیگ بیست‌ودوم قدم بردارند.

طلسم تاریخی پرسپولیسی‌ها می‌شکند؟

بازیکنان پرسپولیس در 21 دوره برگزاری لیگ برتر، در 5 دوره توانسته‌اند عنوان آقای گلی را از آن خود کنند. علی دایی در لیگ سوم با 16 گل برترین گلزن رقابت‌ها شد، محسن خلیلی با 18 گل در لیگ هفدهم صاحب کفش طلا شد و مهدی طارمی با درخششی خیره‌کننده در 2 فصل متوالی و در لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم با ثبت 16 و 18 گل موفق شد درخششی تاریخی را از خود به جای بگذارد و با کسب 2 کفش طلا فوتبال ایران را ترک کند. در سال‌های درخشان پرسپولیس با برانکو، در لیگ هفدهم هم کفش طلای نصیب سرخ‌پوشان پایتخت شد و علی علیپور با 19 گل توانست عنوان برترین گلزن فصل را از آن خود کند.

سرخ‌پوشان پایتخت در ادوار لیگ برتر بازیکنان خارجی پرشماری داشته‌اند اما هیچ‌گاه بازیکن خارجی از پرسپولیس نتوانسته در تاریخ لیگ برتر عنوان آقای گلی را از آن خود کند و حالا یورگن لوکادیا که با 6 گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ بیست‌ودوم در کنار محمد عباس‌زاده از تراکتور تبریز قرار دارد، این فرصت را دارد تا دستاوردی تاریخی را به نام خود کند. البته که هنوز یک‌سوم از رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم به پایان رسیده و دوسوم از آن باقی مانده است و بی‌شک تغییر و تحولات گسترده‌ای می‌تواند در جدول گلزنان رخ بدهد اما نکته مهم، مدعی بودن ستاره خارجی سرخ‌پوشان پایتخت است، بازیکنی که می‌تواند طلسم 21 ساله پرسپولیس در لیگ برتر را بشکند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری