football360 logo

برد بزرگ سرخ‌ها در نقل‌وانتقالات؛ نقطه ضعفی که نقطه قوت شد!

03 آبان 1401 ساعت 14:0037 نظر
پرسپولیس در نقل‌وانتقالات تابستانی سیمای خط دفاعی‌اش را تغییر داد و حضور بازیکنان جدید باعث شده تا به طرز محسوسی عملکرد سرخ‌پوشان در فاز دفاعی بهبود پیدا کند.

به گزارش فوتبال 360، سرخ‌پوشان پایتخت در حالی عنوان قهرمانی لیگ بیست‌ویکم را از دست دادند و دوئل قهرمانی را به حریف سنتی باختند تا بعد از 5 قهرمانی متوالی پرسپولیس، آبی‌پوشان پایتخت با هدایت فرهاد مجیدی بتواند جام قهرمانی را بالای سر ببرند که بسیاری از کارشناسان فوتبالی و البته هواداران پرسپولیس معتقدند وجه تمایز سرخابی‌های پایتخت در لیگ بیست‌ویکم در فاز دفاعی بود و عملکرد ضعیف سرخ‌پوشان در خط دفاع باعث شد تا شاگردان گل‌محمدی به جام قهرمانی دست پیدا نکنند.

روزهای کابوس‌وار؛ 8 گل خورده و فقط 3 کلین‌شیت!

حامد لک در فصل گذشته دروازه‌بان پرسپولیس بود و البته بوژیدار رادوشوویچ هم در هفته‌های ابتدایی 2 بازی فرصت حضور در خط دروازه سرخ‌پوشان پایتخت را به‌دست آورد. یحیی گل‌محمدی برای چینش زوج خط دفاعی تیمش از گزینه‌های مختلفی استفاده می‌کرد، از سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی تا علی نعمتی و حتی علیرضا ابراهیمی تا بلکه خط دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت سامان پیدا کند و آن‌ها بتوانند در فاز دفاعی موفق عمل کنند اما تغییرات گل‌محمدی نتیجه موفقی در پی نداشت.

پرسپولیس فصل گذشته تا پایان هفته دهم، 8 بار دروازه‌اش باز شد و حامد لک تنها موفق به‌ثبت 3 کلین‌شیت شد تا سرخ‌پوشان پایتخت با عملکردی کابوس‌وار در خط دفاعی کار خود را دنبال کنند. در سالیان اخیر و به ویژه در دوره حضور برانکو ایوانکوویچ، رمز موفقیت پرسپولیس در مسیر رسیدن به قهرمانی ثبات در خط دفاع و عملکرد خوب مدافعان این تیم بود و ضعف دفاعی سرخ‌پوشان در لیگ بیست‌ویکم، جام قهرمانی را از آن‌ها گرفت.

3 خرید طلایی پرسپولیس؛ ترکیب برنده برای قهرمانی

یحیی گل‌محمدی برای بازگرداندن تیمش به مسیر قهرمانی پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم تصمیم مهمی گرفت و در فصل نقل‌وانتقالات تمرکز خود را بر ساخت خط دفاعی قدرتمند گذاشت. با تصمیم گل‌محمدی، بازیکنانی مثل حامد لک و علیرضا ابراهیمی از پرسپولیس جدا شدند و همچنین سیدجلال حسینی از فوتبال خداحافظی کرد و در مقابل سرخ‌پوشان پایتخت بازیکنان باتجربه‌ای مثل علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی را به خدمت گرفتند.

بیرانوند در خط دروازه و زوج گولسیانی-پورعلی‌گنجی در میانه خط دفاعی سرخ‌پوشان، بی‌شک 3 عنصر کلیدی در صدرنشینی پرسپولیس در پایان هفته دهم لیگ برتر هستند. شاگردان یحیی گل‌محمدی با 3 گل خورده صاحب عنوان برترین خط دفاع لیگ هستند و علیرضا بیرانوند توانسته 7 کلین‌شیت به نام خود به‌ثبت برساند تا با تغییر و تحولی بنیادی در فاز دفاعی، هم خط دفاعی سر و سامان پرسپولیس پیدا کند و هم سرخ‌پوشان پایتخت به صدر جدول بازگردند. بی‌شک حفظ این روند موفق در خط دفاعی می‌تواند عنوان قهرمانی لیگ را بازهم به شاگردان یحیی گل‌محمدی اعطا نماید.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری