football360 logo

کارشناسی داوری هفته دهم؛ داستان ادامه‌دار پنالتی‌های استقلال

02 آبان 1401 ساعت 18:0062 نظر
بازی‌های مهم هفته دهم با موقعیت‌های مشکوک زیادی همراه بود و در بازی‌های دیگر اشتباهات زیادی توسط داورها انجام نشد.

به گزارش فوتبال 360، در هفته دهم بازی سرخابی‌ها با صحنه‌های زیادی همراه بود که در این میان باز هم یک پنالتی برای استقلال گم شد تا این تیم برخلاف فصل گذشته در اعلام پنالتی‌ها شرایط خوبی نداشته باشد. نوید مظفری کارشناسی داوری فوتبال 360، صحنه‌های مهم و جنجالی داوری در هفته دهم را بررسی کرده که در ادامه نظرات او را می‌خوانید.

ملوان – پرسپولیس 

در مصاف تیم‌های ملوان و پرسپولیس، سروش رفیعی در دقیقه 16 در محوطه جریمه حریف سرنگون شد که داور به درستی دستور به ادامه بازی داد.

در دقیقه 25، وحید امیری با یک خطا مانع از ایجاد موقعیت ملوان شد و یک کارت زرد را به درستی دریافت کرد.

وحید امیری دقایقی بعد با ضربه خطا به سر بازیکن ملوان که روی زمین افتاده می‌زند که خطاست اما به گفته نوید مظفری نیازی به دریافت کارت نبوده است. 

مهم‌ترین صحنه بازی پرسپولیس و ملوان در دقیقه 81 رخ می‌دهد که بازیکن شماره 90 ملوان در اثر برخورد با علیرضا بیرانوند در محوطه جریمه سرنگون می‌شود و داور اعتقادی به پنالتی ندارد. به گفته کارشناس داوری فوتبال 360 داور بازی با وجود دور بودن از صحنه تصمیم درستی گرفته است و حتی بازیکن ملوان باید کارت زرد دریافت می‌کرد. 

دقایقی بعد این دروازه‌بان ملوان است که با خطای شدیدی بازیکن پرسپولیس را متوقف می‌کند. این خطا خارج از محوطه انجام شده و داور باید ضربه ایستگاهی مستقیم اعلام می‌کرد. 

مازیار زارع یک کارت قرمز دریافت می‌کند که به دلیل اعتراض شدید به داور است. او اعتقاد داشته که در این صحنه با بازیکن خودش صحبت می‌کرده و داور نباید به او تذکری می‌داده است. کارت قرمز به دلیل ورود سرمربی ملوان به داخل زمین درست بوده است. 

استقلال - آلومینیوم

در مسابقه تیم‌های استقلال و آلومینیوم اراک، در صحنه کرنر به‌دست آمده برای آبی‌پوشان در حالی که داور حواسش به شلوغی محوطه جریمه است، چند متر آن‌طرف‌تر بازیکن آلومینیوم دست یامگا را گرفته و او را سرنگون کرده که باید خطای پنالتی اعلام می‌شد. 

برخورد توپ با دست شماره 4 آلومینیوم پنالتی نیست و دست او در شرایط طبیعی قرار داشته است. 

در دقیقه 80، جعفر سلمانی بعد از سرنگون شدن در محوطه جریمه به درستی با کارت زرد جریمه می‌شود. 

کارت زرد دوم و اخراج برای اسماعیل شریفات در دقیقه 85 بازی. نوید مظفری می‌گوید چون مشخص نیست دلیل کارت زرد دوم در این صحنه چه بوده نمی‌توان در مورد آن اظهارنظر کرد. در صورتی که این کارت برای حرفی که از سوی این بازیکن زده شده به داده شود درست بوده است. 

دو اتفاق در یک صحنه می‌افتد. اتفاق اول این است که بازیکن استقلال بازیکن آلومینیوم را می‌زند و اتفاق دوم اعتراض شدید مهدی رحمتی است. داور اول باید به بازیکن استقلال کارت زرد می‌داد و نوع اعتراض رحمتی نیاز به کارت نداشته است. این کارت زرد بی‌دلیل باعث تشنج کنار زمین و توقف بازی برای دقایقی شد. 

گل‌گهر - ذوب‌آهن

در مسابقه تیم‌های گل‌گهر سیرجان و ذوب‌آهن اصفهان، کارت زرد به شماره 4 گل‌گهر برای خطا روی بازیکن ذوب‌آهن به درستی داده شد. 

مس کرمان - صنعت‌نفت آبادان

در تقابل تیم‌های مس کرمان و صنعت‌نفت آبادان، گل مس کرمان در دقیقه 10 به درستی آفساید اعلام و مردود شد. 

نفت مسجدسلیمان - مس رفسنجان

در مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان، با وجود خطای شدید بازیکن مس رفسنجان کارت زرد برای او کافی بود. 

در دقیقه 67 بازیکن نفت مسجدسلیمان در محوطه جریمه سرنگون می‌شود که پنالتی نیست اما این بازیکن هم باید کارت زرد دریافت می‌کرد که داور این تصمیم را نگرفت. 

نساجی مازندران - فولاد خوزستان

در دیدار 2 تیم نساجی مازندران و فولاد خوزستان، بازیکن فولاد به جای توپ به شکم بازیکن حریف ضربه می‌زند و پنالتی به درستی برای نساجی اعلام شده است. 

پیکان - هوادار

دیدار پیکان و هوادار در شرایطی با تساوی 1-1 به پایان رسید که صحنه‌های مشکوکی زیادی داشت. با سرنگون شدن بازیکن پیکان در دقیقه 25 یک ضربه ایستگاهی برای این تیم گرفته می‌شود که این خطا در محوطه جریمه بوده و داور باید اعلام پنالتی می‌کرده است.

قبل از گل پیکان، بازیکن هوادار متوقف می‌شود و بازیکنان این تیم اعتقاد داشتند که این گل مردود است. نوید مظفری اما می‌گوید که خطایی صورت نگرفته و گل سالم بوده است. 

یک پنالتی باید برای هوادار گرفته می‌شد که داور تشخیص خوبی در این صحنه نداشت. 

پیکان یک گل می‌زند که باز هم شائبه‌دار است اما به گفته کارشناس داوری این گل آفساید نبوده و درست به‌ثمر رسیده است. 

سپاهان - تراکتور

در مصاف تیم‌های سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز، اخراج محمدرضا اخباری به درستی انجام شد. 

بازیکن تراکتور به خاطر خطای شدید روی یاسین سلمانی باید اخراج می‌شد که داور این نظر را نداشت.

محمد عباس‌زاده در شرایط تک‌به‌تک با دروازه‌بان به دلیل اعلام آفساید متوقف شد که در این صحنه کمک داور به اشتباه آفساید اعلام کرد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری