football360 logo

اعداد طلایی برای مودریچ؛ 450 بازی رسمی و 300 پیروزی!

02 آبان 1401 ساعت 15:329 نظر
مودریچ فوق ستاره باتجربه رئال مادرید به عدد 450 بازی و 300 برد با پیراهن کهکشانی‌ها رسید.

به گزارش فوتبال 360، دیدار ابتدای هفته رئال مادرید برابر سویا در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو که با رونمایی از جوایز بهترین بازیکن سال به کریم بنزما و بهترین دروازه‌بان سال فوتبال دنیا به تیبو کورتوا آغاز شد، در پایان با اهدای یک پیراهن خاص به یکی از بهترین‌های تاریخ باشگاه همراه بود. فلورنتینو پرس در پایان دیداری که با پیروزی شیرین 3 بر یک برابر سویا همراه بود، پیراهنی با شماره 450 را به لوکا مودریچ هافبک کروات و محبوب رئالی‌ها اهدا کرد. مودریچ در حالی به عدد شگفت‌انگیز 450 بازی با پیراهن رئال مادرید رسید که پیروزی برابر تیم آندلسی، تعداد بردهای مودریچ با کهکشانی‌ها را نیز به عدد 300 رساند.

از 2012 تا 2022؛ یک دهه موفقیت برای کروات سخت‌جان

لوکا مودریچ تابستان 2012 در ازای مبلغ 42 میلیون یورو از تاتنهام به رئال مادرید پیوست؛ خریدی که توسط روزنامه‌های چاپ کاتالان مورد تمسخر قرار گرفت. مودریچ دوران خود در رئال مادرید را با حضور در دیدار سوپرجام برابر بارسلونا که با پیروزی کهکشانی‌ها همراه شد، آغاز کرد و از 10 سال پیش تا به امروز 450 بار برای رئال مادرید به میدان رفته که حاصل آن 5 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 3 قهرمانی در لالیگا، 4 قهرمانی در سوپرجام اروپا،‌ چهار قهرمانی در جام‌جهانی باشگاه‌ها،‌ یک قهرمانی جام حذفی و 4 قهرمانی در سوپرجام اسپانیا بوده و به احتمال فراوان جام‌های دیگری در آینده‌ای نه چندان دور به این کارنامه و ویترین ارزشمند اضافه خواهد شد.
دوران با ثبات مودریچ تنها برای رئال مادرید سودمند نبوده و این هافبک دوست داشتنی در تیم ملی کشورش نیز یک مهره بی‌جایگزین به حساب می‌آید. درخشش با کهکشانی‌ها و ثبت رکورد تقریبا دست نیافتنی 3 قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا و وصل شدن این اتفاق به جام جهانی 2018 روسیه شرایط را به گونه‌ای رقم زد که درخشش لوکا مودریچ در ترکیب تیم ملی کرواسی و رسیدن به فینال جام جهانی و کسب عنوان نایب قهرمانی جهان، راهی برای کارشناسان جز اختصاص توپ طلا 2018 و عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال دنیا به کاپیتان تیم ملی کرواسی باقی نگذاشت.

300 پیروزی؛ عددی که افزایش خواهد یافت

نکته جالب توجه در بازی شماره 450 مودریچ، رسیدن او به عدد 300 پیروزی با پیراهن رئال مادرید بود. عددی که مودریچ را در لیست 5 بازیکن خارجی کهکشانی‌ها که بیش‌ترین پیروزی را با این تیم به دست آورده‌اند، قرار می‌دهد. 208 پیروزی در لالیگا، 64 پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا،‌ 13 پیروزی در جام حذفی،‌ 6 پیروزی در جام جهانی باشگاه‌ها، 5 پیروزی در سوپرجام اسپانیا و 4 پیروزی در سوپرجام اروپا، رقم 300 پیروزی مودریچ با رئالی‌ها را آفریده است؛ عددی که بدون شک در آینده با افزایش قابل توجهی همراه خواهد بود.
لوکا مودریچ که در دیدار برابر سویا به دلیل عدم حضور کریم بنزما از ابتدا بازوبند کاپیتانی رئالی‌ها را بر بازو بسته بود، موفق شد روی پاس وینیسیوس اولین گل تیم را به ثمر برساند و تعداد گل‌های خود برای کهکشانی‌ها را به عدد 34 برساند. بر خلاف گلی که وارد دروازه سویا شد، تعداد زیادی از 34 گل مودریچ برای رئال مادرید با ضربات به یاد ماندنی از خارج از محوطه جریمه رقم خورده است. مودریچ در پایان دیدار برابر سویا به خبرنگاران گفت: «عدد 450 بازی، بسیار مهم است و از رسیدن به آن بسیار خوشحالم. از این که بخشی از این باشگاه هستم احساس غرور می‌کنم و امیدوارم تعداد بازی‌هایم برای باشگاه همچنان رشد کند».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری