football360 logo

تداوم یکه‌تازی ستاره پرتغالی؛ «آلوز» و رویای بزرگ در لیگ ایران

03 آبان 1401 ساعت 12:0011 نظر
هافبک باتجربه تراکتور با وجود ناکامی در خلق موقعیت گلزنی در دیدار با سپاهان همچنان برترین پاسور لیگ بیست‌ودوم است.

به گزارش فوتبال 360، ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی سرخ‌پوشان تبریزی بعد از درخشش در دیدار خانگی مقابل نفت مسجدسلیمان و رساندن شمار پاس‌گل‌هایش در لیگ ایران به عدد 6، امیدوار به درخشش در بازی بزرگ هفته دهم مقابل سپاهان بود اما اوضاع مطابق میلِ آلوز پیش نرفت و هافبک تراکتوری‌ها در ورزشگاه نقش جهان نتوانست روز خوبی را پشت سر بگذارد و بر شمار پاس‌گل‌های خود اضافه نماید.

آلوز با وجود ناکامی در دیدار مقابل سپاهان همچنان با اختلاف نسبت به رقبایش صاحب عنوان برترین پاسور لیگ بیست‌ودوم است و درخشش او در 3 هفته آغازین لیگ ایران باعث شده تا هافبک پرتغالی تراکتور همچنان بخت اول کسب عنوان برترین پاسور فصل باشد. البته که هنوز 20 هفته دیگر انتظار ریکاردو آلوز را می‌کشد و هافبک سرخ‌پوشان تبریزی فرصت خوبی برای ثبت یک رکورد تاریخی در فوتبال ایران دارد.

2 پرسپولیسی در تعقیب برترین ستاره تراکتور

هافبک تراکتوری‌ها در حالی هفته دهم را بدون ثبت پاس گل در نقش جهان به پایان برد که رقبایش برای نزدیک شدن به او در جدول برترین پاسورهای لیگ تلاش می‌کردند. دانیال اسماعیلی‌فر در انزلی سازنده گل 3 امتیازی تیمش برابر ملوان بود و توانست سومین پاس گل خود در لیگ بیست‌ودوم را به‌ثبت برساند.

فرشاد احمدزاده هافبک خلاق سپاهانی‌ها هم با عملکردی خیره‌کننده موفق شد در مصاف با تراکتور 2 گل برای تیمش بسازد تا با توجه به گل‌سازی او در دیدار هفته گذشته مقابل صنعت‌نفت، خیلی زود هافبک طلایی‌پوشان اصفهانی به کورس مدعیان عنوان برترین پاسور لیگ بیست‌ودوم اضافه شود و با 3 پاس گل در جمع مدعیان حضور پیدا کند.

شروین بزرگ، عارف رستمی، مسعود ریگی و علی شجاعی بازیکنانی بودند که در هفته گذشته لیگ برتر موفق شدند برای تیم‌های خود گل‌سازی کنند و دومین پاس گل‌شان را در لیگ بیست‌ودوم به‌ثبت رساندند تا این بازیکنان هم در کنار چهره‌هایی مثل محسن آذرباد، مرتضی تبریزی، غلامرضا ثابت‌ایمانی، محمد خدابنده‌لو، رضا دهقانی، رامین رضاییان، رضا شکاری، محمد قاسمی‌نژاد و ایوب کلانتری با 2 پاس گل در تلاش برای رسیدن به رکورد آلوز باشند.

رکورد عجیب آبی‌ها؛ 11 گل و 6 پاسور!

استقلال با 11 گل زده آمار خوبی از حیث گلزنی در لیگ بیست‌ودوم نداشته و در بین مدعیان شاگردان سا پینتو نتوانسته‌اند عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشند. یکی از نقاط ضعف مشهودی آبی‌ها، عدم وجود هافبک بازی‌ساز بوده که باعث شده تا استقلالی‌ها با وجود برتری مالکیتی نسبت به حریف خود نتوانند موقعیت‌های جدی گلزنی را خلق کنند.

شاگردان سا پینتو 2 بار از روی نقطه پنالتی توسط کوین یامگا در لیگ بیست‌ودوم به گل رسیدند و نکته جالب‌توجه اینکه 9 گل دیگر آبی‌پوشان پایتخت توسط 6 بازیکن مختلف ساخته شده است! مهدی مهدی‌پور، مهدی قایدی، پیمان بابایی، آرش رضاوند، محمدحسین مرادمند و کوین یامگا بازیکنانی هستند که توانسته‌اند برای استقلال در لیگ بیست‌ودوم یک‌بار در نقش گل‌ساز بدرخشند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری