football360 logo

نبرد مرگ و زندگی در آبادان/ بازی بزرگ هفته در سیرجان

04 آبان 1401 ساعت 16:3026 نظر
هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران فردا با انجام 4 مسابقه حساس پیگیری خواهد شد، 4 دیداری که در تعیین معادلات بالای جدولی و البته قعرجدول تاثیرگذار است.

به گزارش فوتبال 360، هفته یازدهم، آخرین هفته از مسابقات لیگ برتر پیش از آغاز اردوی تیم ملی و تعطیلات فیفادی خواهد بود. مسئولان سازمان لیگ به مانند هفته‌های اخیر تصمیم گرفته‌اند تا مسابقات هفته یازدهم هم در 2 روز به انجام برسد و سپس تیم‌ها به استقبال تعطیلات حدود 2 ماهه می‌روند و در این بازه زمانی قرار است اردوی تیم ملی و سپس مسابقات جام جهانی به انجام برسد.

پرسپولیس-مس کرمان برگزارکننده یکی از دیدارهای مهم هفته یازدهم هستند اما به جز این دیدار که فردا (پنجشنبه) برگزار خواهد شد، 3 مسابقه دیگر هم قرار است در تبریز، آبادان و اهواز به انجام برسد. 3 مسابقه‌ای که می‌تواند هم در کورس مدعیان تاثیرگذار باشد و هم تنور رقابت تیم‌ها برای بقا در لیگ بیست‌ودوم را داغ‌تر از همیشه کند.

تراکتور در ادامه روند سینوسی‌اش برنده می‌شود؟

سرخ‌پوشان تبریزی در 4 دیدار اخیر خود در لیگ برتر، یک بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و یک بازی را باخته‌اند و روند سینوسی را به‌ثبت رسانده‌اند. شاگردان قربان بردیف بعد از شکست در اصفهان مقابل سپاهان، برای بقا در کورس مدعیان به 3 امتیاز مسابقه فردا (پنجشنبه) مقابل ملوان بندرانزلی نیاز مبرمی دارند، چون لغزش تراکتوری‌ها می‌تواند آن‌ها را تا رتبه دهم جدول پایین بفرستد!

ملوانی‌ها هم برای فرار از منطقه قرمز جدول راهی جز کسب پیروزی برابر تراکتور ندارند تا با توجه به دیدار معوقه‌شان، بتوانند امیدوار باشند که شاید پیش از تعطیلات فیفادی موفق شوند بالاتر از رتبه پانزدهم در جدول رده‌بندی جای گیرند. ملوان در 9 دیدار اخیرش در لیگ بیست‌ودوم تنها یک پیروزی به‌دست آورده و شاگردان مازیار زارع فردا در تبریز کار دشواری دارند. 2 تیم در اولین دیدار هفته یازدهم، از ساعت 15 در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

دوئل بحران‌زده‌ها در آبادان

صنعت‌نفت آبادان با هدایت فیروز کریمی روزهای خوبی را در لیگ بیست‌ودوم تجربه نمی‌کند. نفتی‌ها از 12 امتیاز ممکن در 4 بازی اخیر خود تنها یک امتیاز به‌دست آورده‌اند و قعرنشین لیگ هستند. شاگردان کریمی در بهترین حالت این فرصت را دارند تا پیش از تعطیلات جام جهانی، خود را از قعر جدول دور کرده و به رتبه پانزدهم برسانند، البته که تحقق این مهم نیازمند کسب پیروزی در مسابقه فردا مقابل پیکان است و در آن‌سو، ملوان ناکام در کسب برد باشد.

شاگردان فیروز کریمی البته برای کسب 3 امتیاز خانگی در هفته یازدهم کار آسانی ندارند، چون پیکان در 7 هفته اخیر خود نتوانسته به پیروزی برسد و خودروسازان 3 دیدار قبلی خود را با نتیجه تساوی به پایان برده‌اند و آن‌ها هم برای خروج از بحران به 3 امتیاز مسابقه فردا نیاز مبرمی دارند. 2 تیم در شرایطی از ساعت 17 در ورزشگاه تختی آبادان مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که هر 2 مسابقه رودرروی آن‌ها در فصل گذشته با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسیده است!

جنگ «نکونام» و ژنرال در اهواز

فولاد خوزستان برگزارکننده یکی از مهم‌ترین دوئل‌های هفته یازدهم لیگ برتر است. جایی که شاگردان جواد نکونام بعد از 5 بازی ناکامی در کسب 3 امتیاز برای بازگشت به کورس مدعیان به برد در مسابقه خانگی نیاز مبرمی دارند و در مقابل، گل‌گهر سیرجان با هدایت امیر قلعه‌نویی برای رسیدن به صدر جدول، به 3 امتیاز دیدار برابر فولاد خوزستان نیاز دارد و شاگردان قلعه‌نویی با انگیزه برد به اهواز سفر کرده‌اند.

گل‌گهری‌ها که در هفته‌های اخیر روند سینوسی را تجربه کرده‌اند، به دنبال کسب اولین پیروزی‌شان در برابر فولاد با هدایت امیر قلعه‌نویی هستند. 2 تیم در فصل گذشته در شرایطی دیدارهای رودرروی‌شان به پایان رسید که بازی رفت را فولادی‌ها به سود خود به پایان بردند و مسابقه برگشت با نتیجه تساوی 1-1 خاتمه یافت. نکته ویژه مسابقه هم که رویارویی جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی است؛ 2 چهره استقلالی که همواره در سالیان اخیر رویارویی‌شان جذاب و هیجان‌انگیز دنبال شده است. مسابقه تیم‌های فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان، فردا (پنجشنبه) از ساعت 19 در ورزشگاه شهدای فولاد آغاز می‌شود.

ادامه دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، جمعه پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین مسابقه، استقلال در ورزشگاه پاس‌قوامین تهران میهمان هوادار است و سپاهان اصفهان هم در رفسنجان باید مقابل مس قرار گیرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری