football360 logo

پرسپولیس 1-0 مس کرمان؛ تثبیت صدرنشینی با گلزنی «دیاباته»

05 آبان 1401 ساعت 19:0080 نظر
پرسپولیسی‌ها با گلزنی «دیاباته» موفق شدند تا پایان جام جهانی موقعیت خود در صدر جدول را حفظ کنند.

به گزارش فوتبال 360، سرخ‌پوشان پایتخت با انگیزه حفظ موقعیت خود در صدر جدول لیگ بیست‌ودوم تا پایان تعطیلات ماه نوامبر و مسابقات جام جهانی 2022 قطر، امروز در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی تهران میزبان مس کرمان بودند. شاگردان یحیی گل‌محمدی این فرصت را داشتند تا با کسب پیروزی در مسابقه امروز، حضور خود در صدر جدول رقابت‌ها را حدود 50 روز دیگر تمدید کنند!

مسی‌ها بعد از برد روحیه‌بخش مقابل صنعت‌نفت آبادان، با هدف کسب امتیاز مقابل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ بیست‌ودوم به تهران سفر کرده بودند و مشکی‌پوشان کرمانی امیدوار بودند تا بتوانند با کسب پیروزی برابر پرسپولیس، هم شگفتی‌سازی کنند و هم بتوانند خود را از جمع تیم‌های بحران‌زده در جدول دور نمایند. عباس راکی از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای قضاوت در مسابقه امروز انتخاب شده بود و علیرضا ایلدروم و مهدی سیفی در کنار سعاد وفاپیشه کمک‌های راکی در مسابقه حساس امروز بودند.

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گیورگی گولسیانی، وحید امیری، دانیال اسماعیلی‌فر (از دقیقه 70: سیامک نعمتی)، کمال کامیابی‌نیا (از دقیقه 46: شیخ دیاباته)، میلاد سرلک، مهدی ترابی (از دقیقه 70: محمد عمری)، سعید صادقی (از دقیقه 70: امید عالیشاه)، سروش رفیعی (از دقیقه 86: سینا اسدبیگی) و یورگن لوکادیا

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب مس کرمان

حسین شهریاری، حسن مرادی‌فر، امیرحسین عسگری، میلاد خدایی، جلال عبدی، محمد ستاری، علی تهامی (از دقیقه 76: جرج باریما نوگیرا)، عارف رستمی، سامان تورانیان (از دقیقه 76: شروین بزرگ)، احمد نصیری (از دقیقه 76: محمدصالح محمدی) و محمدامین کاظمیان

سرمربی: فرزاد حسین‌خانی

یحیی گل‌محمدی غایب بزرگ امروز سرخ‌پوشان پایتخت در ورزشگاه آزادی تهران بود. سرمربی پرسپولیس به دلیل ابتلا به ویروس کرونا حضور در کنار شاگردانش در مسابقه امروز را از دست داد تا کریم باقری در کنار اوسمار ویرا در غیاب گل‌محمدی، سرخ‌پوشان را در مصاف با مس کرمان هدایت کنند. ترکیب پرسپولیس نسبت به بازی گذشته مقابل ملوان بندرانزلی، یک تغییر مهم داشت و در میانه میدان، میلاد سرلک که به دلیل مصدومیت در دیدار قبلی تیمش حضور نداشت، به ترکیب سرخ‌پوشان بازگشت و سینا اسدبیگی به نیمکت پرسپولیس منتقل شده بود.

عباس راکی ساعت 17 سوت آغاز مسابقه 2 تیم پرسپولیس تهران و مس کرمان را در ورزشگاه آزادی به صدا در آورد. سرخ‌پوشان پایتخت بازی را بهتر آغاز کرده و در دقیقه 11، پاس در عمق تماشایی یورگن لوکادیا باعث شد تا سعید صادقی در موقعیتی تک‌به‌تک با حسین شهریاری قرار بگیرد و به توپ ضربه زد که ضربه چیپ وینگر پرسپولیس توسط محمد ستاری از روی خط دروازه مس برگشت داده شد تا یک موقعیت خوب گلزنی برای سرخ‌پوشان از دست برود.

یورگن لوکادیا در دقیقه 13 با یک حرکت انفرادی برای خودش موقعیت گلزنی خلق کرد که شوت مهاجم هلندی پرسپولیس از زاویه بسته با واکنش حسین شهریاری همراه شده و راهی به دروازه مس کرمان پیدا نکرد. بعد از این موقعیت، نمایش سرد و بی‌روح و البته کم‌موقعیتی از سوی بازیکنان 2 تیم ارائه شد و بیشتر توپ در میانه‌های میدان در جریان بود. در دقیقه 41 یکی از معدود موقعیت‌های جدی گلزنی در نیمه نخست روی پاس مهدی ترابی برای پرسپولیسی‌ها به وجود آمد که سروش رفیعی درون محوطه جریمه مس نتوانست از این فرصت بهره ببرد و شوت او با اختلاف از کنار دروازه مس کرمان به بیرون رفت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

کادرفنی پرسپولیس برای تغییر روند مسابقه در بین 2 نیمه، شیخ دیاباته را به جای کمال کامیابی‌نیا به ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت اضافه کرد. با حضور دیاباته در ترکیب پرسپولیس، شاگردان گل‌محمدی در نیمه دوم حملات خود روی دروازه مس کرمان را پردامنه‌تر کردند و تلاش‌ها برای رساندن توپ به مهاجم مالیایی بود اما شیخ دیاباته نتوانست از موقعیت‌های به وجود آمده استفاده کند و خط دفاعی مس کرمان نمایش کم‌نقصی را از خود در مقابل حملات سرخ‌پوشان پایتخت نشان داد.

شیخ دیاباته سرانجام بعد از چند تلاش نافرجام، در دقیقه 74 روی توپ ارسالی سروش رفیعی توانست با ضربه‌ای دقیق دروازه مس کرمان را هدف قرار بدهد تا اولین گل مسابقه به سود سرخ‌پوشان پایتخت به‌ثبت برسد. بعد از گلزنی دیاباته، شاگردان گل‌محمدی در تلاش برای مدیریت بازی و حفظ نتیجه پیروزی بودند که تلاش آن‌ها مثمرثمر بود و سرخ‌پوشان پایتخت موفق شدند از برتری یک‌گله خود در خانه حراست کنند.

پرسپولیسی‌ها با 3 امتیاز به‌دست آمده در مسابقه خانگی امشب توانستند موقعیت خود در صدر جدول را تثبیت کنند و شمار امتیازهای خود را به عدد 24 برسانند. مس کرمان هم در ادامه روند سینوسی خود در لیگ بیست‌ودوم، امشب در ورزشگاه آزادی متحمل شکست شد تا شاگردان حسین‌خانی با 9 امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول باقی بمانند.

سرخ‌پوشان پایتخت در هفته دوازدهم که بعد از اتمام مسابقات جام جهانی برگزار خواهد شد، باید در دربی پایتخت مقابل استقلال به میدان بروند و مس کرمان هم در خانه باید در دربی استان کرمان برابر مس رفسنجان قرار بگیرد.

فرار دقیقه نودی خودروسازان از شکست در آبادان

صنعت‌نفت آبادان به عنوان تیم قعرنشین لیگ بیست‌ودوم امروز در خانه پذیرای پیکان تهران بود. نفتی‌ها در 4 بازی اخیر خود تحت هدایت فیروز کریمی تنها یک امتیاز به‌دست آورده و امیدوار بودند که در مسابقه خانگی امروز بتوانند اولین پیروزی‌شان در دوران سرمربیگری کریمی در لیگ بیست‌دوم را به‌دست آوردند و از قعر جدول فاصله گیرند. شاگردان فیروز کریمی برای فرار از بحران امروز کار دشواری داشتند و باید در مقابل پیکان تهران صف‌آرایی می‌کردند.

شاگردان مجتبی حسینی هم در تیم پیکان در 7 بازی قبلی خود به پیروزی نرسیده بودند و با انگیزه شکستن طلسم ناکامی‌های متوالی در مسیر رسیدن به برد، به آبادان سفر کردند. 2 تیم از ساعت 17 با قضاوت علی بای در ورزشگاه تختی آبادان مقابل هم قرار گرفتند و نیاز مبرم شاگردان کریمی و حسینی به 3 امتیاز مسابقه امروز باعث شد تا نمایش پایاپایی در دقایق ابتدایی از سوی بازیکنان 2 تیم ارائه شود.

پیکانی‌ها رفته‌رفته توانستند مالکیت توپ و میدان را در اختیار بگیرند و در دقیقه 4 اولین موقعیت گلزنی روی دروازه صنعت‌نفت آبادان خلق شد که شوت شرزود تمیروف با واکنش زیبای احسان مرادیان همراه شد و راهی به دروازه زردپوشان آبادانی پیدا نکرد. شاگردان مجتبی حسینی در بیشتر دقایق نیمه نخست مالکیت توپ را در اختیار داشتند اما در خلق موقعیت گلزنی ناکام بودند.

مجتبی حقدوست در دقیقه 37 با شوتی سرکش دروازه صنعت‌نفت آبادان را هدف قرار داد که شوت حقدوست با فاصله‌ای کم از کنار دروازه نفتی‌ها به بیرون رفت. در دقایق پایانی نیمه اول، شاگردان فیروز کریمی از لاک دفاعی خارج شدند و به دنبال خلق موقعیت گلزنی روی دروازه پیکان بودند که روی اشتباه مدافع خودروسازان و برخورد محمدجواد آزاده با امیرحسین فرهادی، علی بای داور مسابقه در سوت خود به نشانه اعلام ضربه پنالتی به سود صنعت‌نفت آبادان دمید و حکیم نصاری موفق شد در دقیقه 42 گل برتری را وارد دروازه پیکان کند تا شاگردان کریمی بتوانند با پیروزی به رختکن بروند.

شاگردان حسینی بعد از قبول شکست در واپسین دقایق نیمه اول، با انگیزه جبران نتیجه نیمه نخست کار خود را در نیمه دوم آغاز کردند و امیدوار بودند بتوانند نتیجه بازی را به سود خود تغییر بدهند اما خط دفاعی صنعت‌نفت آبادان روز درخشانی را پشت سر گذاشت و پیکانی‌ها با وجود ارائه نمایش مالکانه نتوانستند دروازه حریف خود را به صورت جدی تهدید کنند. در دقیقه (4+90) مهره‌های تعویضی پیکان به کمک تیم‌شان آمدند و روی پاس محمدمهدی لطفی، منصور باقری توانست دروازه صنعت‌نفت آبادان را فرو بریزد تا سرانجام تلاش پیکانی‌ها برای رسیدن به گل تساوی به‌ثمر بنشیند و تقابل شاگردان کریمی و حسینی با تساوی 1-1 به پایان برسد.

نفتی‌ها که در آستانه کسب اولین پیروزی‌شان با هدایت فیروز کریمی بودند، با دریافت گل در واپسین دقایق مسابقه، به روزهای بحرانی خود ادامه دادند و با 6 امتیاز و تفاضل 9- قعرنشین لیگ بیست‌ودوم باقی ماندند. پیکان تهران هم برای هشتمین هفته متوالی ناکام در کسب پیروزی بود تا شاگردان مجتبی حسینی با 12 امتیاز در رتبه یازدهم جدول بایستند. خودروسازان در هفته دوازدهم که بعد از تعطیلات فیفادی و برگزاری مسابقات جام جهانی دنبال خواهد شد، در خانه میهمان تراکتور تبریز هستند و صنعت‌نفت آبادان هم باید در قائمشهر برابر نساجی مازندران به میدان برود.

غنیمت یک امتیازی قوی سپید از تبریز

سرخ‌پوشان تبریزی در اولین بازی از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز (پنج‌شنبه) از ساعت 15 در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز میزبان ملوان بندرانزلی بودند. تراکتوری‌ها بعد از شکست در مقابل سپاهان در اصفهان به دنبال حفظ موقعیت خود در بین مدعیان بالانشین جدول بودند و قصد داشتند تا با کسب پیروزی به استقبال تعطیلات فیفادی بروند. ملوانی‌ها هم انگیزه‌شان از سفر به تبریز، کسب دومین برد در لیگ بیست‌ودوم و تلاش برای فاصله گرفتن از قعر جدول بود.

سیدمهدی سیدعلی داور باتجربه فوتبال ایران مسئولیت داوری مسابقه امروز را برعهده داشت و از ساعت 15 مصاف شاگردان بردیف و زارع با قضاوت سیدعلی آغاز شد. شاگردان قربان بردیف در نیمه نخست نمایشی تهاجمی از خود نشان دادند و خیلی زود توسط محمد عباس‌زاده در دقیقه 7 به گل رسیدند اما آفساید مهاجم تراکتور اعلام شد. بعد از گل مردود عباس‌زاده، سرخ‌پوشان به حملات خود ادامه دادند تا اینکه در دقیقه 30 گل اول بازی به سود تراکتور به‌ثبت رسید.

ریکاردو آلوز برترین پاسور لیگ بیست‌ودوم با ارسالی دقیقی محمد آقاجانپور را صاحب موقعیت گلزنی کرد و مدافع تراکتوری‌ها دروازه ملوان را هدف قرار داد و گل اول بازی را به سود سرخ‌پوشان تبریزی به‌ثمر رساند. شاگردان مازیار زارع بعد از دریافت گل، در سودای رسیدن به گل تساوی بودند که بی‌احتیاطی حجت حق‌وردی باعث اعلام ضربه پنالتی به سود ملوان در دقیقه 39 شد و سجاد بازگیر گل تساوی را وارد دروازه تراکتور کرد تا 2 تیم با نتیجه تساوی به رختکن بروند.

تراکتوری‌ها به مانند نیمه نخست، در نیمه دوم هم با آرایشی تهاجمی به میدان مسابقه آمدند و بعد از خلق چند موقعیت بی‌سرانجام، در دقیقه 60 فرصت ایده‌آل گلزنی نصیب شاگردان بردیف شد که گوستاوو واگنین توانست دروازه ملوان را باز کند اما در تصمیمی بحث‌برانگیز، گل تراکتوری‌ها مردود اعلام شد تا نتیجه بازی تغییری نکند. در دقیقه 71 یک موقعیت خوب گلزنی دیگر برای سرخ‌پوشان تبریزی به‌دست آمد که رضا اسدی با بی‌دقتی این فرصت را از دست داد و نتوانست زننده گل دوم تیمش برابر ملوان باشد.

محمد عباس‌زاده در دقیقه 87 یک موقعیت خوب گلزنی دیگر در دهانه دروازه ملوان بندرانزلی به‌دست آورد اما عباس‌زاده قدر پاس دیدنی ریکاردو آلوز را ندانست و فرصت طلایی به‌دست آمده برای تیمش را با ضربه‌ای ضعیف از دست داد تا نتیجه بازی تغییری نکند و 2 تیم با تساوی 1-1 به کار خود پایان بدهند.

تراکتور تبریز با تک امتیاز به‌دست آمده در مسابقه خانگی امروز، در جدول رده‌بندی 15 امتیازی شد و در رتبه ششم جدول باقی ماند. ملوان بندرانزلی هم با 6 امتیاز در جایگاه پانزدهم موقعیتش تغییری نکرد، هر چند که شاگردان زارع از دیدار بیرون از خانه امتیاز ارزشمندی به‌دست آوردند. سرخ‌پوشان تبریزی بعد از تعطیلات فیفادی، در هفته دوازدهم در تهران میهمان پیکان هستند و ملوان بندرانزلی هم چهارشنبه هفته آینده (یازدهم آبان‌ماه) در ورزشگاه سیروس قایقران در دیداری معوقه از هفته ششم باید برابر فولاد خوزستان قرار بگیرد.

نتایج ضعیف فولاد ادامه دارد

فولاد خوزستان که در هفته‌های گذشته نتایج قابل قبولی کسب نکرده بود، بعد از باخت خارج از خانه مقابل نساجی، امشب از ساعت 19 پذیرای گل‌گهر سیرجان بود. شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم گل‌گهر برای اینکه باتوجه به برد پرسپولیس فاصله امتیازی‌شان با صدرنشین لیگ برتر کم شود، نیاز به برد در این بازی خارج از خانه داشتند. در نیمه اول تلاش دو تیم گلی را به همراه نداشت و بازی بدون گل به پایان رسید.

گل‌گهری‌ها در نیمه دوم هوشمندانه‌تر عمل کردند و روی فرار خوب رضا شکاری پشت مدافعان فولاد، موفق شدند در دقیقه 62 به گل اول بازی برسند. شاگردان جواد نکونام بعد از عقب افتادن از حریف خیلی تلاش کردند که بازی را به تساوی بکشانند اما این شاگردان امیر قلعه‌نویی بودند که در وقت‌های اضافه بازی و در دقیقه (1+90) توسط مرتضی تبریزی و با پاس آرمین سهرابیان به گل دوم بازی رسیدند.  گل تبریزی پایان بازی نبود و فولادی‌ها در دقیقه (4+90) توسط علیرضا کوشکی روی یک شوت زیبا به گل رسیدند که البته این گل بی‌ثمر بود و فولادی‌های برای دومین هفته متوالی متحمل شکست شدند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی با این برد خوب خارج از خانه، 21 امتیازی شدند و با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان و استقلال در رده دوم جدول رده بندی ایستادند. فولادی‌ها هم بعد از این شکست خانگی با 12 امتیاز تا پیش از پایان این هفته از رقابت‌های لیگ برتر در رده نهم جدول رده‌بندی قرار دارند. گل‌گهری‌ها که در یازده هفته ابتدایی فصل جدید عملکرد درخشانی داشته‌اند، بعد از جام جهانی در هفته دوازدهم میزبان هوادار هستند. فولادی‌ها اما روز چهارشنبه یک بازی عقب افتاده در انزلی دارند و بعد از آن بازی و پایان جام جهانی، در هفته دوازدهم میهمان نفت مسجد سلیمان هستند. 

این هفته از رقابت‌های لیگ برتر فردا با برگزاری 4 بازی به پایان می‌رسد که در حساس‌ترین بازی‌ها استقلال میهمان هوادار است و سپاهان هم در رفسنجان به مصاف مس می‌رود. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری