football360 logo

«سا پینتو» و چالش دشوار؛ مثلث خبرساز از ترکیب استقلال خارج می‌شوند؟

05 آبان 1401 ساعت 12:3028 نظر
خط هافبک استقلال در هفته‌های اخیر عملکرد مورد انتقادی داشته و همگان در انتظار تصمیم نهایی سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان پایتخت هستند.

به گزارش فوتبال 360، استقلال در 3 بازی اخیرش مقابل تیم‌های فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم اراک توانسته تنها 2 گل بزند و 5 امتیاز کسب کند. دلیل اصلی ناکامی آبی‌پوشان پایتخت در گلزنی، سبک بازی رقبا بوده که با آرایشی دفاعی مقابل شاگردان ریکاردو سا پینتو قرار گرفته‌اند و نکته مهم، ناکامی استقلالی‌ها در خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه حریفان‌شان بوده که به عملکرد خط هافبک این تیم باز می‌گردد.

سا پینتو در بازی‌های اخیر به ترکیب مدنظرش در خط هافبک رسیده و به مثلث روزبه چشمی، آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور میدان داده اما این 3 هافبک باتجربه نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و انتقادات نسبت به آن‌ها زیاد شده است. هر چند که چشمی و مهدی‌پور توانسته‌اند نظر مساعد کارلوس کی‌روش را جلب کنند و به اردوی تیم ملی هم فراخوانده شدند، اما عملکرد آن‌ها در استقلال چندان باب میل هواداران آبی‌پوش نبوده و هواداران در انتظار تصمیم سرمربی پرتغالی تیم‌شان هستند.

بازگشت «مهری» و «نیک‌نفس»؟

ریکاردو سا پینتو همواره به مثلث رضاوند، مهدی‌پور و چشمی در خط هافبک تیمش اعتماد کرده و بازیکنانی مثل زبیر نیک‌نفس و سعید مهری گزینه‌های تعویضی سرمربی پرتغالی استقلال بوده‌اند. نیک‌نفس که فصل گذشته نقش کلیدی در خط هافبک استقلال داشت، در لیگ بیست‌ودوم تنها یک‌بار مقابل سپاهان در ترکیب اصلی آبی‌پوشان پایتخت قرار گرفته و در سایر دیدارها شانس بازی در ترکیب اصلی استقلال را نداشته است.

سعید مهری در نقطه مقابل زبیر نیک‌نفس قرار دارد. مهری فصل گذشته چندان فرصت بازی زیادی به‌دست نیاورد اما حالا در لیگ بیست‌ودوم مهره مورد اعتماد ریکاردو سا پینتو است و سرمربی پرتغالی همواره از او به عنوان یک گزینه تعویضی برای تغییر روند مسابقه به سود تیمش استفاده می‌کند. حالا با توجه به عملکرد خط هافبک استقلال در هفته‌های گذشته، احتمال حضور زبیر نیک‌نفس و سعید مهری در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت وجود دارد و دور از ذهن نیست که این 2 هافبک باتجربه بتواندن در دیدار مقابل هوادار فرصت بازی در ترکیب اولیه استقلال را به‌دست آورند.

خروج هافبک ازبک از لیست سیاه؟

عزیزبک آمانوف هافبک ازبکستانی بود که در نقل‌وانتقالات زمستانی فصل گذشته با هدف تقویت خط هافبک آبی‌ها به عنوان بازیکن بازی‌ساز از سوی فرهاد مجیدی خریداری شد. آمانوف فصل گذشته به صورت چرخشی از سوی مجیدی در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت قرار می‌گرفت و عملکرد نسبتاً قابل‌قبولی داشت اما در لیگ بیست‌ودوم، هافبک ازبکستانی استقلال مورد توجه سا پینتو نبوده و حتی در لیست تیمش هم در بسیاری از دیدارهای لیگ بیست‌ودوم قرار نگرفته است!

آمانوف تنها در مصاف استقلال مقابل گل‌گهر فرصتی 10 دقیقه‌ای برای حضور در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت به‌دست آورد که نسبتاً نمایش خوبی از خود به جای گذاشت اما با وجود عملکرد قابل‌قبول در سیرجان، هافبک ازبکستانی آبی‌ها نتوانست نظر ریکاردو سا پینتو را جلب کند و همچنان خارج از فهرست اصلی استقلال است. هواداران آبی‌پوش از سرمربی تیم‌شان خواسته‌اند که به هافبک ازبک هم میدان بدهد تا بلکه عزیزبک آمانوف بتواند گره کور خط هافبک آبی‌ها را باز کند که باید دید برای مصاف فردا مقابل هوادار، واکنش سا پینتو به خواسته هواداران استقلال چیست و آیا نوبت بازی به آمانوف در ترکیب استقلال می‌رسد یا خیر.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری