football360 logo

پاگشای 2 ستاره در شب تمدید صدرنشینی؛ آماده‌باشِ پیش از دربی

06 آبان 1401 ساعت 15:3057 نظر
هافبک خلاق و مهاجم بلندقامت پرسپولیس با همکاری یکدیگر موفق شدند هفتمین برد سرخ‌پوشان پایتخت را در لیگ بیست‌ودوم رقم بزنند.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس در حالی به استقبال تعطیلات فیفادی رفت که سرخ‌پوشان پایتخت توانستند در خانه یک برد اقتصادی دیگر به‌دست آورند و موقعیت خود در صدر جدول را تثبیت کنند و با 3 پیروزی متوالی، خود را آماده برای حضور در دربی  نشان بدهند. مسابقه‌ای که بعد از اتمام رقابت‌های جام جهانی قرار است میان استقلال و پرسپولیس به انجام برسد و با توجه به موقعیت جدولی 2 تیم، هواداران انتظار دوئل جذابی را دارند.

سروش رفیعی و شیخ دیاباته 2 خرید جدید پرسپولیس به‌شمار می‌روند. رفیعی از هفته نخست با اعتماد یحیی گل‌محمدی در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت قرار گرفت اما ناکام در برآورده کردن انتظارات بود و نمایش‌های پرنوسان در ترکیب پرسپولیس باعث شد تا انتقادات زیادی از هافبک خلاق پرسپولیسی‌ها شود. دیاباته هم با گذر از روزهای مصدومیت، در 2 هفته گذشته به عنوان یار جانشین در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت مقابل مس رفسنجان و ملوان بندرانزلی حضور پیدا کرده بود و با توجه به سیستم بازی مورد علاقه گل‌محمدی، در مسابقه دیشب هم مترصد کسب فرصت بازی به عنوان یار جانشین در ترکیب پرسپولیس بود.

طلسم‌شکنی «سروش» با ساخت گل 3 امتیازی

رفیعی که با 3 کارت زرد در خطر از دست دادن فرصت حضور در دربی پایتخت هم بود، شب گذشته در مصاف با مس کرمان در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت قرار گرفت و تقلای زیادی داشت تا بتواند در ترکیب تیمش مثمرثمر باشد و نتیجه بازی را به سود پرسپولیس تغییر بدهد. در مثلث سروش رفیعی، سعید صادقی و مهدی ترابی شب گذشته رفیعی نسبت به سایر همبازیان خود نمایش بهتری داشت و توانست مزد نمایش خوب خود را هم بگیرد.

هافبک شماره 7 پرسپولیس در دقیقه 74 با ارسالی دقیق و دیدنی روی دروازه مس کرمان گل پیروزی‌بخش تیمش را ساخت تا بعد از 209 روز بتواند مجدداً در سطح اول فوتبال ایران، گل‌سازی کند و اولین پاس‌گل خود در لیگ بیست‌ودوم را به‌ثبت برساند. آخرین‌بار سروش رفیعی در فصل گذشته و در دیدار سپاهان اصفهان مقابل صنعت‌نفت آبادان توانسته بود برای طلایی‌پوشان گل‌سازی کند و حالا برای نخستین‌بار در لیگ بیست‌ودوم موفق شد در ترکیب پرسپولیس هم بدرخشد و برای تیمش مثمرثمر باشد.

«دیاباته» پاسخ اعتماد «یحیی» را داد

شیخ دیاباته مهاجم مالیایی و بلندقامت پرسپولیس در مسابقه شب گذشته هم به عنوان یار جانشین به ترکیب سرخ‌پوشان اضافه شد. البته دیاباته در قیاس با 2 دیدار قبلی مقابل مس رفسنجان و ملوان بندرانزلی، فرصت بازی بیشتری داشت و یحیی گل‌محمدی در بین 2 نیمه مهاجم بلندقامت تیمش را جایگزین کمال کامیابی‌نیا کرد تا سرخ‌پوشان در نیمه دوم با زوج یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته در خط حمله مقابل مس کرمان برای رسیدن به گل برتری تلاش کنند.

دیاباته بعد از چند حمله ناموفق روی دروازه مس کرمان و ناکامی در گشودن دروازه حریف، سرانجام در دقیقه 74 ارسال زیبای سروش رفیعی را با ضربه‌ای دقیق به گل تبدیل کرد تا با گل 3 امتیازی این مهاجم مالیایی، سرخ‌پوشان پایتخت 3 امتیاز مهم خانگی را به‌دست آورند. مهاجم بلندقامت پرسپولیس در حالی اولین گلش را برای سرخ‌پوشان پایتخت به‌ثمر رساند، که بعد از تعطیلات فیفادی باید در برابر تیم سابقش (استقلال) قرار بگیرد.

مهاجم مالیایی سرخ‌پوشان پایتخت آخرین‌بار در ترکیب استقلال در لیگ بیستم مقابل تراکتور موفق به گلزنی شده بود و حالا شب گذشته بعد از 647 روز مجدداً پای دیاباته به گلزنی در لیگ برتر فوتبال ایران باز شد. او در این فاصله، حضور در لیگ ستارگان قطر را و بازی برای تیم الغرافه قطر را هم تجربه کرد. البته که پیش از حضور در الغرافه، شیخ دیاباته در 6 حضور پایانی‌اش در ترکیب استقلال در لیگ برتر هم ناکام در گلزنی برای آبی‌پوشان پایتخت بود و در بازگشت دوباره‌اش به لیگ ایران، بعد از 2 حضور کوتاه‌مدت در ترکیب پرسپولیس، سرانجام شب گذشته موفق شد طلسم‌ گل‌نزدن‌هایش در لیگ ایران را را بشکند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری