football360 logo

گلایه «سا پینتو»؛ باید با 28 امتیاز صدرنشین می‌بودیم!

06 آبان 1401 ساعت 18:5845 نظر
سرمربی استقلال بعد از 3 بازی محرومیت، در نشست خبری بعد از دیدار مقابل هوادار تهران شرکت کرد.

به گزارش فوتبال 360، آبی‌پوشان پایتخت بعد از تساوی خانگی مقابل آلومینیوم اراک، برای حفظ فاصله 2 امتیازی‌شان با پرسپولیس تا پیش از برگزاری دربی در هفته دوازدهم، امروز باید در ورزشگاه پاس قوامین تهران مقابل هوادار به پیروزی می‌رسیدند، هدف‌گذاری که برای آبی‌ها محقق شد و با گلزنی محمد محبی، شاگردان ریکاردو سا پینتو 3 امتیاز دیدار حساس امشب را به‌دست آوردند.

سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان پایتخت بعد از گذراندن 3 جلسه محرومیت، امروز از کنار زمین شاگردانش را هدایت کرد و واکنش‌های جالب‌توجهی به اتفاقات در جریان بازی داشت. ریکاردو سا پینتو بعد از اتمام مسابقه و کسب 3 امتیاز دیدار مقابل هوادار، در نشست خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران درباره نمایش امروز آبی‌پوشان پایتخت واکنش نشان داد. استقلالی‌ها با پیروزی به‌دست آمده در مسابقه امروز، با 22 امتیاز به رتبه دوم جدول صعود کردند.

حداقل می‌توانستیم 3 گل بزنیم

ریکاردو سا پینتو درباره پیروزی به‌دست آمده مقابل هوادار توضیح داد: «به خاطر سه امتیاز خیلی خوشحال هستیم. در نیمه اول بازی در کنترل ما بود. می‌توانستیم حداقل 3 گل بزنیم. نیمه دوم حریف ریسک‌های زیادی انجام داد و محکم شروع کرد. تیم‌شان سرحال شد و 3 تعویض انجام دادند. با ارسال توپ‌های مستقیم به روی دروازه برای ما مشکل ایجاد کردند. هوادار خوب جنگید و به خوبی دوید. رفتار خوبی از تیم هوادار دیدم. هوادار کار را برای ما سخت کرده بود».

سرمربی پرتغالی استقلال درباره نمایش آبی‌پوشان پایتخت در نیمه دوم گفت: «حتی در نیمه دوم هم که خوب ظاهر نشدیم، در آخر بازی رقابتی شده بود. به تیم هوادار تبریک می‌گویم چون خوب بازی کردند. به سرمربی هوادار تبریک می‌گویم. هوادار یک تیم جنگنده است و با تمام وجود بازی می‌کند. نیمه دوم برای ما سخت بود اما در کل بازی لیاقت کسب 3 امتیاز و پیروزی را داشتیم».

شاید داوران عاشقم هستند!

سا پینتو درباره اخطاری که در مسابقه امروز از حسن اکرمی دریافت کرد، گفت: «نمی‌دانم چرا کارت زرد گرفتم؟ این مساله را نفهمیدم. شاید عاشقم هستند و دوستم دارند. با داور اول و چهارم هم صحبت نکردم. با کادرفنی خودم صحبت می‌کردم. این مساله‌ای است که باید بدانم. البته می‌دانم!داشتم با دستیار خودم صحبت می‌کردم. با همه صحبت می‌کردم. نمی‌دانم. نباید با کادرفنی خودم صحبت کنم؟ به خاطر این است که کارت زرد گرفتم؟ فکر کنم فقط می‌توانم با خودم صحبت کنم!»

سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی با موضوع واکنش‌های ساکت الهامی در کنار زمین گفت: «آقای الهامی مثل من احساسی است. ما 90 دقیقه جنگیدیم و به هم احترام گذاشتیم. این چیزی است که من دوست دارم. هر کسی با احترام از تیم خود دفاع می‌کند. نسبت به مسابقه دوستانه پیش از شروع فصل، این یک بازی متفاوت بود. آن بازی مربوط به ابتدای فصل بود. بازی در ابتدای فصل با بازیکنان متفاوتی بود. آن موقع یک بازی دوستانه در ذهن بازیکنان نبود. می‌دانستیم که هوادار یک تیم رقابتی است».

باید 28 امتیاز می‌داشتیم اما داوران نگذاشتند!

ریکاردو سا پینتو درباره روند امتیازگیری آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم و ناکامی استقلال در رسیدن به صدر جدول تا پایان هفته یازدهم توضیح داد: «فقط داوری! تا الان باید 28 امتیاز کسب می‌کردیم. باید 6 امتیاز بیشتر کسب می‌کردیم. لیگ برای همه سخت است. برای ما، سپاهان و پرسپولیس کار سخت است. این شروع کار است. یک‌سوم فصل را کار کردیم. دو سوم از فصل و کار ما مانده است. قسمت سخت کارمان مانده است. قسمت دوم لیگ برتر سخت‌تر از قسمت اول است. هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن داریم».

به «حردانی» و «جلالی» اعتماد 100 درصدی دارم

سرمربی آبی‌پوشان پایتخت در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور صالح حردانی و ابوالفضل جلالی در ترکیب اصلی استقلال گفت: «به هر 2 اعتماد 100 درصدی دارم. آن‌ها را دوست دارم. 2 دفاع راست و 2 دفاع چپ دارم که همه خوب هستند. نمی‌توانم همه را وارد زمین کنم. اعتمادم به همه یکسان است. همه بازی می‌کنند و به تیم هم کمک خواهند کرد».

سا پینتو با اشاره به اینکه فصل طولانی در انتظار آبی‌هاست، گفت: «یک فصل بزرگ در پیش داریم. این‌طور نیست که اگر بازی نکنند به تیم ملی نمی‌روند، آن‌ها در تیم ملی هستند. اگر بتوانیم بازیکنان بیشتری به تیم ملی بدهیم خوشحال می‌شوم. نه تنها این 2 نفر، بلکه همه می‌خواهند بیشتر بازی کنند».

دوست داشتم دربی قبل از جام جهانی باشد

سرمربی استقلال در واکنش به سوالی درباره زمان برگزاری مسابقه دربی گفت: «دوست داشتم الان در دربی بازی کنیم. این یک شگفتی برای من است. دوست داشتم الان بازی می‌کردیم اما این اتفاق رخ نداد».

ریکاردو سا پینتو درباره شرایط تیم ملی برای حضور در جام جهانی هم پاسخ داد: «تیم ملی با اسکوچیچ هم خوب کار کرده بود. تیم ملی با کارلوس کی‌روش هم خوب کار می‌کند. در مقابل 2 تیم خیلی قوی بازی کردند. باید بگذارند تیم ملی کار خود را کند و همه به تیم ملی انرژی مثبت بدهند».

سا پینتو در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره دیدار استقلال در فینال سوپرجام مقابل نساجی به میزبانی ورزشگاه شهید باهنر کرمان توضیح داد: «ما خیلی مثبت فکر می‌کنیم. سوپرجام یک بازی متفاوت است. این یک فینال است. هم برای آن‌ها و هم برای ما سخت خواهد بود. باید سرمان بالا باشد که پیروز شویم».

«سا پینتو» خوش‌قلب‌ترین خارجی ایران است

ساکت الهامی سرمربی هوادار بعد از شکست تیمش مقابل استقلال درباره دیدار امروز تیمش گفت: «یک بازی خوب از جانب 2 تیم انجام شد. هر 2 تیم فوتبال بازی کردند. به نظرم امروز یک بازی باکیفیت را شاهد بودیم. هر 2 تیم فرصت پیروزی در این دیدار را داشتند. به تیم خوب استقلال و طرفدارانش تبریک می‌گویم. آرزوی قلبی من این است در آسیا هم موفق شوند».

الهامی با قدردانی از عملکرد حسن اکرمی و همکارانش گفت: «به تیم داوری خسته‌نباشید می‌گویم. امیدوارم داوری‌ها این‌طور باشد. چون ما باختیم دلیل نمی‌شود که تشکر نکنیم. از آقای افشاریان تشکر می‌کنم. برخلاف چیزی که می‌گویند عملکرد داوران خوب بوده است. همه تیم‌ها از اشتباهات داوری سود برده‌اند. سود و ضرر یکسان است».

سرمربی هوادار تهران با تعریف و تمجید ویژه از سرمربی آبی‌پوشان پایتخت توضیح داد: «سا پینتو خوش قلب‌ترین مربی خارجی ایران است. می‌تواند بیاید و کراوات بپوشد و اگر موفق شد یا نشد فرقی نداشته باشد. او برای موفقیت تیمش حرص می‌خورد. اینکه او اینقدر عصبانی می‌شود، ناشی از خوش قلبی او است. خوشحالم مربی‌ای مثل سا پینتو در ایران است. این مسئله به جذابیت لیگ ما کمک می‌کند. اگر او را اذیت نکنند، سا پینتو می‌تواند موفق شود».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری