football360 logo

«سا پینتو» و چالش مدعی ماندن؛ مرد پرتغالی دست به تغییرات گسترده می‌زند؟

06 آبان 1401 ساعت 10:1420 نظر
آبی‌پوشان پایتخت احتمالاً با چند تغییر نسبت به دیدار قبلی برابر آلومینیوم اراک، امروز در ورزشگاه پاس قوامین تهران برابر هوادار قرار می‌گیرند.

به گزارش فوتبال 360، استقلال در هفته‌های گذشته برای رسیدن به نتیجه پیروزی، ترکیب تیمش چند تغییر و تحول جزئی داشته و ریکاردو سا پینتو سعی داشته تا بتواند بهترین انتخاب‌ها را از بین بازیکنان در دسترس خود انجام بدهد تا تیمش برابر رقبا موفق از زمین مسابقه بیرون آید. تساوی برابر فولاد، برد لحظه آخری مقابل ذوب‌آهن و تساوی در دوئل با آلومینیوم اراک باعث شده تا آبی‌ها در هفته‌های اخیر روند سینوسی را پشت سر بگذارند.

آبی‌پوشان پایتخت پیش از رفتن به تعطیلات برای آماده‌سازی بیشتر جهت حضور در دربی، باید امروز در مقابل تیم هوادار تهران قرار بگیرند، تیمی که به مانند رقبای اخیر استقلال نمایش‌های بسته و دفاعی از خود ارائه می‌کند و به نظر می‌رسد شاگردان ریکاردو سا پینتو روز دشواری برای رسیدن به 3 امتیاز در ورزشگاه پاس قوامین تهران خواهند داشت.

بازگشت احتمالی مدافع ملی‌پوش به ترکیب اصلی

ریکاردو سا پینتو احتمالاً به مثلث حسین حسینی در خط دروازه و رافائل سیلوا و عارف غلامی به عنوان مدافعان میانی استقلال دست نخواهد زد و در سمت راست خط دفاعی هم آبی‌ها هم باید منتظر حضور دوباره کوین یامگا باشند. البته این احتمال درباره سمت راست خط دفاعی استقلال وجود دارد که سرمربی پرتغالی آبی‌ها، صالح حردانی را به جمع 11 بازیکن اصلی بازگرداند و با توجه به عملکرد ضعیف مهاجمان استقلال، کوین یامگا را که فصل گذشته عملکرد خوبی در خط حمله آبی‌ها داشت، به جمع مهاجمان آبی‌پوش اضافه کند. بزرگ‌ترین علامت سوال درباره ترکیب خط دفاعی آبی‌پوشان پایتخت، موضوع انتخاب نهایی سا پینتو از میان ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی است، چون سرمربی استقلال در بازی‌های اخیر تیمش به صورت چرخشی از آن‌ها در ترکیب آبی‌ها بهره برده است.

جلالی که جزو بازیکنان منتخب کارلوس کی‌روش هم به‌شمار می‌رود، بازی گذشته در ترکیب اصلی نبود و در دقایق پایانی به ترکیب استقلال اضافه شد اما اگر ریکاردو سا پینتو بخواهد به سیستم چرخشی خود در استفاده از جلالی و سلمانی ادامه بدهد، احتمالاً نوبت مدافع چپ ملی‌پوش آبی‌ها است که امروز از ابتدا مقابل هوادار تهران قرار گیرد.

علامت سوال بزرگ؛ انقلاب در خط هافبک استقلال؟

روزبه چشمی و مهدی مهدی‌پور در کنار آرش رضاوند 3 هافبک استقلال در هفته‌های اخیر بوده‌اند. در کنار عملکرد ناموفق مثلث میانی آبی‌پوشان پایتخت، چشمی و مهدی‌پور 3 اخطاره هستند و خطر از دست دادن فرصت حضور در دربی پایتخت را در مقابل خود می‌بینند. عمکلکرد ناموفق در کنار خطر محرومیت از دربی باعث شده تا احتمال خروج این 2 بازیکن از ترکیب استقلال وجود داشته باشد.

ریکاردو سا پینتو در تصمیمی جالب‌توجه روی نام عزیزبک آمانوف خط قرمز نکشیده تا این هافبک ازبکستانی به سورپرایز ویژه فهرست آبی‌ها تبدیل شود. در کنار آمانوف، سعید مهری و زبیر نیک‌نفس دیگر گزینه‌های در دسترس سرمربی پرتغالی استقلال هستند که باید دید کدامیک از آن‌ها امروز در ترکیب استقلال برابر هوادار قرار می‌گیرند.

معمای ویژه در خط حمله آبی‌ها

استقلال در فاز تهاجمی در دیدارهای اخیر موفق نبوده و مهاجمان این تیم نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. محمد محبی نمایش پر جنب‌وجوشی در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت داشت اما او یک‌تنه نتوانست در بازی قبلی زمینه‌ساز پیروزی استقلال مقابل آلومینیوم اراک شود. مهدی قایدی بعد از درخشش و گل‌سازی در دیدار مقابل نساجی، نتوانسته در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت عملکرد موفقی داشته باشد.

محبی و قایدی احتمالاً امروز در ترکیب استقلال باقی می‌مانند و بعید به نظر می‌رسد که سا پینتو بخواهد این 2 ستاره را از ترکیب تیمش خارج کند. هواداران آبی‌پوش چشم‌انتظار تصمیم نهایی سرمربی پرتغالی برای انتخاب مهاجم هدف در مسابقه امروز هستند. امیرارسلان مطهری، سجاد شهباززاده و پیمان بابایی گزینه‌های در دسترس سا پینتو هستند که در بازی‌های اخیر هر 3 بازیکن فرصت بازی به‌دست آورده‌اند. شهباززاده و بابایی تجربه فیکس‌شدن در ترکیب استقلال در لیگ بیست‌ودوم را دارند و این گمانه‌زنی وجود دارد که امروز فرصت بازی به امیرارسلان مطهری برسد و این مهاجم باتجربه از ابتدا در ترکیب آبی‌ها برابر هوادار قرار گیرد. البته همان‌طور که در بالا گفته شد، این احتمال وجود دارد که با توجه به عملکرد مهاجمان استقلال، ریکاردو سا پینتو امروز از مثلث کوین یامگا، محمد محبی و مهدی قایدی در خط حمله آبی‌ها استفاده کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری