football360 logo

ترین‌های هفته یازدهم؛ گودبای پارتی ستاره‌ها

07 آبان 1401 ساعت 12:4532 نظر
پرسپولیس با صدرنشینی به تعطیلات لیگ برتر رفت و گل‌گهر سیرجان هم با بردن بازی هفته جای خود را در رده سوم تثیبت کرد.

به گزارش فوتبال 360، آخرین هفته لیگ برتر پیش از تعطیلات برگزار شد و پرسپولیس و استقلال و گل‌گهر شاکله بالای جدول را تا بیش از یک ماه آینده تشکیل دادند. صنعت نفت آبادان و ملوان و نفت مسجدسلیمان که هر سه در آخرین هفته امتیاز از دست دادند، باید با تلاش و دقت بیشتری لیگ را شروع کنند تا از خطر سقوط خود را نجات بدهند. 

تیم هفته: ذوب آهن

یک گل و یک پنالتی و یک تعویض برای حریف. تمام این اتفاقات در 15 دقیقه ابتدایی بازی ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان رخ داد! اتفاقاتی که نشان از یک بازی جذاب داشت و همین‌طور هم شد و 6 گل در یک بازی را برای هواداران اصفهانی به نمایش گذاشت. این بازی ذوب‌آهن را در جدول تک رقمی کرد و تفاضل گل منفی این تیم را به مثبت تبدیل کرد!  سجاد آشوری با یک گل و یک پاس‌گل و محمدرضا سلیمانی با یک گل و گرفتن یک پنالتی ستاره‌های مهدی تارتار در این بازی بودند. 

مربی هفته: مهدی رحمتی (آلومینیوم اراک)

تیم حمید مطهری که تا هفته گذشته به عنوان یکی از شگفتی‌آفرینان این فصل معرفی شده بود، مغلوب دیگر سرمربی جوان لیگ شد. مهدی رحمتی توانست نساجی را با 3 گل شکست دهد و نتیجه ارزشمندی به‌دست بیاورد. آلومینیوم اراک با این برد بالاتر از نساجی در رده پنجم قرار گرفت تا با عملکردی عالی به تعطیلات لیگ برود. 

پاس گل هفته: کی‌روش استنلی (گل‌گهر)

یکی از زیباترین گل‌های هفته حاصل تلاش کی‌روش استنلی و رضا شکاری بود. البته برخلاف تصور این کی‌روش بود که پاس داد و شکاری آن را تبدیل به گل کرد. کی‌روش با یک پاس دقیق و خط‌کشی‌شده از میانه زمین، رضا شکاری را با دروازه‌بان تک‌به‌تک کرد. تنها پاس کلیدی او در این بازی به زیباترین پاس گل هفته تبدیل شد. البته پاس گل سروش رفیعی برای شیخ دیاباته هم از پاس‌های خوب این هفته بود که زیبایی و ارزشی کمتر از پاس کی‌روش نداشت.

گل هفته: سجاد آقایی (اراک)

دیدن گل قیچی در یک بازی از آن اتفاقاتی است که هر هواداری را سر ذوق می‌آورد. به خصوص اگر این قیچی برگردان به زیبایی زده شود مانند گلی که سجاد آقایی این هفته وارد دروازه نساجی مازندران کرد. پاس با سر بازیکن آلومینیوم بعد از اشتباه بازیکنان نساجی به آقایی رسید تا او در تصمیمی غافلگیرکننده با یک ضربه قیچی راهی به جز تسلیم برای سومین‌بار برای علیرضا حقیقی باقی نگذارد.

بازیکن هفته: محمد محبی (استقلال)

استقلال بالاخره توانست گربه سیاهش را شکست دهد و این اتفاق مهم را با درخشش محمد محبی رقم زد. بازیکنی که با 2 شوت در چارچوب و 3 عملکرد دفاعی روز درخشانی را پشت سر گذاشت و عصای دست سا پینتو برای شکست دادن ساکت الهامی بود. محبی روی پاس پشت دفاع امیرارسلان مطهری به خوبی به عمق زد و با کنترل و یک ضربه کار را تمام کرد و همین ضربه برای کسب 3 امتیاز و باقی ماندن در کورس قهرمانی کافی بود. در این شرایط که تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس موقعیت‌های کمی روی دروازه حریفان ایجاد می‌کنند، برگ برنده‌ای که بتواند با یک ضربه و یک لمس توپ کار را تمام کند برای مربیان این دو تیم غنیمت بزرگی است. 

چهره ویژه: محسن فروزان (گل گهر)

فولاد تیم بدون شکست لیگ برتر، هفته قبل اولین شکست خود را متحمل شد اما باخت این هفته مقابل گل‌گهر از آن جهت که یک باخت خانگی بود، ارزش دیگری برای شاگردان امیرقلعه‌نویی داشت. مربی‌ای که با یک تعویض عجیب در دقیقه 8 برگ برنده بازی‌اش را به میدان آورد و مرتضی تبریزی یکی از بهترین بازیکنان بازی بود. ستاره اصلی این بازی اما درون دروازه گل‌گهر قرار داشت. دروازه‌بان گل‌گهر دربرابر 15 شوت حریف دروازه‌اش را بسته نگه داشت. 2 سوپرواکنش در نیمه اول هم باعث شد تا تیم قلعه‌نویی بازنده به رختکن نرود و در نیمه دوم بتواند برنده بازی شود. نخستین مهار ویژه فروزان در دقیقه بیستم بازی شکل گرفت؛ جایی که او ضربه آیاندا پاتوسی را در موقعیتی تک‌به‌تک دفع کرد تا گل اول بازی برای فولادی‌ها به‌ثمر نرسد. 10 دقیقه بعد، این‌بار قربانی بود که می‌خواست گل‌هایش با لباس استقلال به فروزان در پارس جم را تکرار کند و با نیم چرخش دروازه این گلر را باز کند اما فروزان با یک سیو استثنایی توپ را دفع کرد. واکنش‌های طلایی فروزان در نهایت باعث شد تا جواد نکونام دستانش را به حالت تسلیم بالا برده و 3 امتیاز را به قلعه‌نویی تقدیم کند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری