football360 logo

لژیونرهای ایرانی در انتظار روزهای سرنوشت‌ساز؛ طارمی به صدر جدول گلزنان نزدیک‌تر می‌شود؟

07 آبان 1401 ساعت 11:143 نظر
ستارگان تیم ملی فوتبال ایران در بهترین سطح مسابقات اروپایی شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند.

به گزارش فوتبال 360، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا، به ترتیب بالاترین سطح مسابقات باشگاهی در قاره سبز به‌شمار می‌روند و از فصل گذشته، با تصمیم مدیران یوفا مسابقات لیگ کنفرانس اروپا هم راه‌اندازی شده تا تیم‌های میانه‌جدولی از لیگ‌های اروپایی بتوانند در این تورنمنت حضور پیدا کرده و آمادگی خود را محک بزنند.

فصل جاری مسابقات اروپایی در شرایطی در حال انجام است که 3 ستاره ایرانی فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپا را داشتند و 2 کاپیتان تیم ملی ایران هم در لیگ اروپا کار خود را دنبال کردند. از میان این 5 بازیکن، فقط یاران مهدی طارمی در تیم پورتو صعودشان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا مسجل شده و شرایط برای تیم‌های دیناموزاگرب، بایرلورکوزن، فاینورد و اومونیا که از حضور صادق محرمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری‌فرد در ترکیب خود بهره می‌برند، خوب پیش نمی‌رود.

ستاره ایرانی در رویای تاریخ‌سازی

مهدی طارمی عملکرد فوق‌العاده‌ای در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا داشته است. پورتویی‌ها به واسطه درخشش مهاجم ایرانی خود هفته گذشته موفق شدند از سد کلوب بروخه بگذرند و صعود خود به مرحله حذفی رقابت‌ها را در فاصله یک هفته تا پایان مرحله گروهی، مسجل کنند. نکته ویژه دبل گلزنی طارمی برابر کلوب بروخه بود که باعث شد تا مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در جدول گلزنان لیگ قهرمانان اروپا، 4 گله شود و در فاصله 2 گل تا صدر جدول و رسیدن به کیلیان امباپه و محمد صلاح قرار گیرد. همچنین طارمی عنوان بهترین گلزن ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را هم از آن خود کرد.

طارمی که عنوان برترین بازیکن هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا را به‌دست آورد، حالا باید امروز از ساعت 18 در ترکیب تیمش مقابل سانتاکلارا در لیگ پرتغال به میدان برود. آن‌هم در شرایطی که پورتو با 22 امتیاز در جایگاه سوم جدول لیگ پرتغال قرار دارد و در فاصله 6 امتیازی تا صدر جدول، در تلاش است تا خود را به بنفیکا صدرنشین نزدیک‌تر کند. پورتویی‌ها تا زمان آغاز مسابقات جام جهانی، 5 مسابقه دیگر در پیش دارند که ستاره ایرانی این فرصت را دارد تا با تداوم نمایش‌های درخشان خود در اوج آمادگی در مسابقات جام جهانی حضور پیدا کند. 

روزهای بحرانی لورکوزن در غیاب «سردار»

بایرلورکوزن با هدایت ژابی آلونسو هفته گذشته مقابل اتلتیکو مادرید متوقف شد، تساوی که به قیمت حذف یاران سردار آزمون از لیگ قهرمانان اروپا بود. آن‌ها که قعرنشین گروه خود هستند، هفته آینده باید در دیداری سرنوشت‌ساز مقابل کلوب بروخه قرار بگیرند و امیدوار باشند تا با کسب پیروزی برابر حریف بلژیکی و توقف اتلتیکو مادرید برابر پورتو بتوانند سهمیه حضور در لیگ اروپا را به‌دست آورند.

سردار آزمون به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیمش نبوده و قرار است از اواخر هفته جاری تمرینات خود را به صورت اختصاصی در اردوی لورکوزن آغاز کند. یاران آزمون در بوندس‌لیگا هم شرایط بحرانی دارند و امروز برای فرار از بحران و فاصله گرفتن از جمع تیم‌های قعرنشین جدول باید در مقابل لایپزیش قرار گیرند.

یاران «محرمی» چشم‌انتظار یک معجزه

دیناموزاگرب کرواسی در پنجمین دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در مقابل میلان ایتالیا قرار گرفت و با 4 گل شکست خورد تا شانس صعود دیناموزاگرب به مرحله حذفی از بین برود. در شب شکست 4 گله نماینده کرواسی، صادق محرمی دفاع راست ملی‌پوش دیناموزاگرب در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت و به عنوان بهترین بازیکن تیمش انتخاب شد. یاران محرمی برای صعود به لیگ اروپا کار دشواری دارند و باید دیدار پایانی خود مقابل چلسی را با پیروزی پشت سر بگذارند و سالزبورگ مقابل میلان شکست بخورد.

دیناموزاگرب که صدرنشین لیگ کرواسی است، امروز میهمان اوسیجک است و احتمالاً با توجه به نمایش درخشان محرمی مقابل میلان، او امروز در ترکیب تیمش حضور خواهد داشت. صادق محرمی در 2 دیدار دوستانه تیم ملی مقابل اروگوئه و سنگال مهره مورد اعتماد کارلوس کی‌روش بود و گزینه نخست حضور در سمت راست خط دفاعی تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر قلمداد می‌شود.

بازی مرگ و زندگی در انتظار فاینوردی‌ها

تیم فوتبال فاینورد که از حضور علیرضا جهانبخش کاپیتان باتجربه تیم ملی ایران در ترکیب خود بهره می‌برد، هفته گذشته در مقابل اشتروم گراتس اتریش شکستی غافلگیرکننده را متحمل شد. باخت یک‌گله یاران جهانبخش برابر اشتروم گراتس در حالی به‌ثبت رسید که ستاره ایرانی فاینوردی‌ها 60 دقیقه در ترکیب تیمش بود و به دلیل مصدومیت جزئی از ناحیه دست از میدان مسابقه خارج شد، البته که او مشکلی برای همراهی فاینورد در ادامه فصل ندارد.

فاینوردی‌ها که با 5 امتیاز در رتبه سوم گروه خود قرار دارند، پنجشنبه 12 آبان‌ماه باید در مقابل لاتزیو ایتالیا قرار گیرند. دیداری حساس و سرنوشت‌ساز که پیروزی در آن می‌تواند حکم صعود یاران علیرضا جهانبخش به مرحله حذفی لیگ اروپا را امضا کند و در غیر این‌صورت، نماینده هلند از گردونه رقابت‌های لیگ اروپا کنار خواهد رفت. با توجه به دیدار حساس پیش‌رو مقابل لاتزیو، مسابقه فاینورد در هفته دوازدهم اردیویسه هلند مقابل کامبور یک هفته به تعویق افتاده است.

نتایج ضعیف نماینده قبرس در حضور «انصاری‌فرد»

تیم فوتبال اومونیا که هفته گذشته حذفش از گردونه رقابت‌های لیگ اروپا مسجل شده بود، در مسابقات هفته پنجم مرحله گروهی برابر رئال سوسیداد قرار گرفت و 2 گل مغلوب شد تا با 5 شکست و بدون کسب حتی یک امتیاز قعرنشین گروه خود باشد. کریم انصاری‌فرد مهاجم باتجربه تیم ملی ایران فرصتی 26 دقیقه در مصاف با حریف اسپانیایی به‌دست آورد اما ناکام در گلزنی و تغییر نتیجه به سود تیمش بود.

یاران انصاری‌فرد در هفته نهم رقابت‌های باشگاهی قبرس، دوشنبه نهم آبان‌ماه باید مقابل تیم آنرتوسیس قرار بگیرند. اومونیا در لیگ قبرس هم شرایط خوبی ندارد و در جدول 14 تیمی رقابت‌ها، در رتبه دهم ایستاده است. پیروزی در مسابقه دوشنبه می‌تواند باعث صعود 2 پله‌ای سبزپوشان در لیگ قبرس شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری