football360 logo

رقابت جذاب برای دستکش طلایی؛ «بیرانوند» با آماری استثنایی در انتظارِ جام جهانی

10 آبان 1401 ساعت 15:3024 نظر
دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران با یک رکورد ویژه در لیگ برتر فوتبال ایران، به استقبال مسابقات جام جهانی 2022 قطر می‌رود.

به گزارش فوتبال 360، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای مسابقات جام جهانی چند دروازه‌بان نام‌آشنا از جمله علیرضا بیرانوند، حسین حسینی، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری و البته امیر عابدزاده را زیر ذره‌بین دارد و در حال بررسی شرایط آن‌ها برای حضور در دروازه تیم ملی در مسابقات جام جهانی است. با توجه به درخشش و تجربه بیرانوند در دوره قبلی رقابت‌ها و البته آمادگی فنی بالای او دروازه‌بان پرسپولیس شانس بیشتری برای حضور در دروازه تیم ملی دارد.

رکورد فوق‌العاده دروازه‌بان محبوبِ «کی‌روش» در پرسپولیس

سرخ‌پوشان پایتخت با صدرنشینی به استقبال مسابقات جام جهانی رفتند، آن‌هم در شرایطی که بهترین خط دفاعی لیگ بیست‌ودوم را در اختیار دارند و برخلاف فصل گذشته که خط دفاعی سرخ‌پوشان به پاشنه‌آشیل تیمِ یحیی گل‌محمدی تبدیل شده بود، در فصل جدید رقابت‌ها حضور ستارگانی مثل علیرضا بیرانوند باعث تغییر وضعیت به سود پرسپولیس شده است. بیرانوند که عملکردی درخشان در لیگ بیست‌ودوم در درون دروازه پرسپولیس داشته، تنها ناکام در مهار 3 ضربه مهاجمان حریف برای ورود به دروازه سرخ‌پوشان پایتخت بوده است.

بیرانوند با 4 کلین‌شیت پیاپی تا پیش از آغاز جام جهانی 2022 قطر، با کارنامه‌ای فوق‌العاده و ثبت 8 کلین‌شیت در لیگ بیست‌ودوم در طول 11 مسابقه، خود را به مهم‌ترین آوردگاه فوتبالی جهان می‌رساند تا این‌گونه آمادگی خود را به کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران اثبات کند. البته که دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در اردوی قبلی از ناحیه کمر دچار مصدومیت شده بود، اما حالا گویا مصدومیت بیرانوند به طور کامل برطرف شده و کارلوس کی‌روش می‌تواند روی او به عنوان دروازه‌بان شماره یک تیمش در جام جهانی حساب باز کند.

دروازه‌بان 24 ساله، شریک «بیرانوند» در مسیر دستکش طلایی

حسین پورحمیدی دروازه‌بان باتجربه آلومینیوم اراک با عملکردی استثنایی در لیگ بیست‌ودوم توانسته نام خود را در بین مدعیان کسب عنوان برترین دروازه‌بان لیگ قرار بدهد. پورحمیدی که سودای کسب دستکش طلایی و البته رسیدن به پیراهن تیم ملی را دارد، تنها 4 بار دروازه‌اش در لیگ بیست‌ودوم باز شده و 540 دقیقه از آخرین گلی که او در رقابت‌های لیگ برتر دریافت کرده است، می‌گذرد!

دروازه‌بان شماره یک آلومینیوم اراک به مانند بیرانوند توانسته در 8 دیدار از 11 مسابقه لیگ بیست‌ودوم کلین‌شیت کند و نکته جالب‌توجه درباره او، 6 کلین‌شیت پیاپی حسین پورحمیدی است که باعث شد تا آلومینیوم اراک با درخشش این دروازه‌بان به جمع 5 تیم برتر جدول لیگ راه پیدا کند. پورحمیدی آخرین‌بار در اوقات تلف شده دیدار با تراکتور در هفته پنجم دروازه‌اش باز شده و پس از آن توانسته در 6 بازی متوالی کلین‌شیت کند تا در صدر جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها در کنار بیرانوند قرار داشته باشد.

روزهای خوش «لک» در رفسنجان

حامد لک دروازه‌بان فصل گذشته پرسپولیس که روزهای خوبی را در جمع سرخ‌پوشان پایتخت سپری نکرد، در لیگ بیست‌ودوم توانسته در مس رفسنجان به یکی از مهره‌های کلیدی این تیم تبدیل شود و با عملکردی درخشان نگاه‌ها را مجدداً به سوی خود متوجه ساخته است. لک که هفته دهم در فهرست تیمش جای نداشت و داوود نوشی‌صوفیانی به جای او در مقابل نفت مسجدسلیمان درون دروازه نارنجی‌پوشان ایستاد، در دیدار حساس مقابل سپاهان، مجدداً به دروازه مسی‌ها بازگشت و موفق به‌ثبت کلین‌شیت برابر طلایی‌پوشان اصفهانی شد.

دروازه‌بان شماره یک مس رفسنجان با توجه به بسته نگه داشتن دروازه‌اش در دیدار با سپاهان، شمار کلین‌شیت‌های خود در لیگ بیست‌ودوم را به عدد 6 رساند. 6 کلین‌شیتی که در طول 10 مسابقه برای حامد لک به‌ثبت رسیده است و او در طول این مدت، تنها 4 بار دروازه‌اش باز شده که آمار قابل قبول برای حامد لک به‌شمار می‌رود و او را در بین برترین دروازه‌بان‌های لیگ بیست‌ودوم جای داده است.

هت‌تریک کاپیتان استقلال پیش از سوپرجام

حسین حسینی که فصل گذشته با عملکردی فوق‌العاده توانست صاحب عنوان برترین دروازه‌بان فصل شود و اولین دستکش طلایی دوران فوتبال خود را به‌دست آورد، در سودای تکرار این عنوان و افتخار در پایان لیگ بیست‌ودوم است. حسینی بعد از آنکه در 3 بازی متوالی مقابل نساجی، گل‌گهر و فولاد ناکام در ثبت کلین‌شیت بود، در هفته‌های اخیر به روزهای اوج خود بازگشته و توانسته به جمع مدعیانِ دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم اضافه شود.

کاپیتان آبی‌پوشان پایتخت در طول 11 دیدار استقلال در لیگ بیست‌ودوم، 6 بار توانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد. نکته منفی در کارنامه حسین حسینی، دریافت 6 گل بوده که با توجه به تغییر و تحولات در ساختار دفاعی آبی‌ها، این آمار به‌ثبت رسیده است. با این‌حال، دروازه‌بان شماره یک استقلال در 3 بازی اخیر تیمش توانسته کلین‌شیت کند تا با رکورد 344 دقیقه کلین‌شیت به استقبال اردوی تیم ملی برود. البته که حسینی باید پیش از حضور در اردوی تیم ملی، در مسابقه سوپرجام از دروازه آبی‌ها حراست کند و بتواند اولین جام خود در کسوت کاپیتان اول استقلال را به‌دست آورده و بالای سر ببرد.

کریستوفر کنت، علیرضا حقیقی، حبیب فرعباسی و محسن فروزان با 5 کلین‌شیت در رتبه‌های بعدی در جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها در لیگ بیست‌ودوم حضور دارند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری