football360 logo

خبرهای خوب از دبی؛ خطر از بیخ گوش «نوراللهی» گذشت؟

08 آبان 1401 ساعت 10:5233 نظر
هافبک باتجربه تیم ملی فوتبال ایران در دیدار حساس شب گذشته رقابت‌های لیگ امارات، دچار مصدومیت شد و همین موضوع کادر فنی تیم ملی را نگران کرد.

به گزارش فوتبال 360، تیم فوتبال شباب‌الاهلی شب گذشته در هفته هشتم رقابت‌های لیگ امارات در مقابل العین قرار گرفت. احمد نوراللهی هافبک باتجربه شباب‌الاهلی در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت و یاران او به دنبال کسب پیروزی در مسابقه حساس شب گذشته بودند تا بتوانند خود را به رتبه دوم جدول برسانند و در یک‌قدمی رسیدن به صدر قرار بگیرند. پیروزی‌ای که برای شباب‌الاهلی به‌دست آمد اما یک اتفاق تلخ برای ستاره ایرانی در جریان بازی رخ داد.

برخورد جنجالی؛ «نوراللهی» به جام جهانی می‌رسد؟

احمد نوراللهی که در ترکیب اصلی تیمش برای مصاف با العین حضور داشت، در دقیقه 79 برخورد شدیدی با بندر الاحبابی هافبک دفاعی العین امارات در میانه میدان داشت، برخوردی که باعث مصدومیت هر 2 بازیکن شد. شدت مصدومیت هافبک ایرانی به قدری بالا بود که او دیگر نتوانست در ترکیب تیمش بازی را ادامه بدهد و از دقیقه 79 از جمع شاگردان لئوناردو ژاردیم خارج شد.

مهره تاثیرگذار تیم ملی فوتبال ایران در حالی شب گذشته دچار آسیب‌دیدگی شد که نام او جزو مسافران احتمالی دوحه برشمرده می‌شد و حتی این گمانه‌زنی وجود داشت که احمد نوراللهی شانس حضور در ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال ایران را هم در مسابقات جام جهانی دارد. هنوز جزئیات بیشتری از مصدومیت نوراللهی از سوی باشگاه اماراتی اعلام نشده اما منابع غیررسمی نزدیک به باشگاه شباب‌الاهلی اعلام کرده‌اند که هافبک ایرانی به یک هفته استراحت برای بازگشت به میادین نیاز دارد.

نوراللهی براساس آنچه رسانه‌های هواداری تیم شباب‌الاهلی در صفحات خود اعلام کرده‌اند، از ناحیه عضله دچار آسیب‌دیدگی جزئی شده و یک هفته استراحت نیاز دارد تا بتواند بهبودی کاملش را به دست آورد. البته که قرار است امروز عکس (MRI) از زانوی هافبک ایرانی شباب‌الاهلی گرفته شود تا وضعیت مصدومیت او به طور دقیق مشخص شده و میزان دوری‌اش از میادین اعلام شود.

«کی‌روش» چشم‌انتظار اعلام نتیجه (MRI)

احمد نوراللهی در دوره دراگان اسکوچیچ مهره مورد علاقه این سرمربی اهل کرواسی بود و در دیدارهای مرحله انتخابی جام جهانی، نقش کلیدی در موفقیت تیم ملی ایران داشت. نوراللهی به دلیل مشکل ویزا در اردوی قبلی تیم ملی در اتریش خیلی دیر به جمع ملی‌پوشان اضافه شد و نتوانست مقابل تیم ملی اروگوئه به میدان برود اما کارلوس کی‌روش در دیدار با سنگال به هافبک باتجربه تیمش در ترکیب اصلی میدان داد تا نشان بدهد به مانند اسکوچیچ به سبک بازی احمد نوراللهی علاقه‌مند است.

کی‌روش بی‌شک در حال حاضر پیگیر وضعیت مصدومیت هافبک باتجربه تیمش است اما سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در صورت مشخص شدن وضعیت احمد نوراللهی و از دست دادن احتمالی شانس حضور در جام جهانی، گزینه‌های باتجربه و مناسبی در اختیار دارد که می‌تواند به جای نوراللهی از آن‌ها در ترکیب تیم ملی استفاده کند.

آلترناتیوهای احتمالی در جام جهانی؛ دستِ پُر سرمربی پرتغالی

سرمربی پرتغالی تیم ملی احتمالی برای چینش خط هافبک تیمش روی حضور سعید عزت‌اللهی به مانند دوره قبلی جام جهانی حساب ویژه‌ای باز کرده و در کنار عزت‌اللهی، بازیکنان متعددی از جمله احمد نوراللهی شانس بازی در ترکیب تیم ملی را دارند. در صورت آنکه مصدومیت نوراللهی بیشتر از زمان پیش‌بینی شده باشد و او نتواند همراه تیم ملی به قطر سفر کند یا یک بازی تیم ملی را از دست بدهد، کارلوس کی‌روش گزینه‌های مختلفی را در دسترس خود می‌بیند.

امید ابراهیمی و احسان حاج‌صفی 2 هافبک باتجربه تیم ملی بیشترین شانس را برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی دارند و با توجه به فهرست اخیر کارلوس کی‌روش برای برگزاری دوره ارزیابی فنی، می‌توان به نام میلاد سرلک و مهدی مهدی‌پور هم اشاره کرد که سرمربی پرتغالی تیم ملی می‌تواند از حضور این 2 بازیکن هم در ترکیب تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2022 قطر استفاده کند. علی کریمی دیگر هافبکی است که اردوی اتریش را به دلیل مصدومیت از دست داد و می‌تواند در لیست کی‌روش برای جام جهانی حضور داشته باشد.

کی‌روش البته بدون تردید امیدوار است که مشکل خاصی برای احمد نوراللهی به وجود نیامده باشد تا این هافبک باتجربه بتواند همراه تیم ملی در مسابقات جام جهانی باشد و در صورت صلاحدید کادرفنی، برای تیم ملی ایران به میدان برود. علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی هم هفته گذشته در دیدار فاینورد مقابل اشتورم گراتس دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه دست شد و از ترکیب تیمش بیرون آمد اما با اعلام رسمی باشگاه هلندی، جهانبخش مشکلی برای همراهی فاینورد و البته تیم ملی در جام جهانی ندارد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری