football360 logo

کارشناسی داوری هفته یازدهم؛ به ضررِ «دیاباته»!

09 آبان 1401 ساعت 14:5432 نظر
«عباس راکی» داور بازی پرسپولیس و مس کرمان یکی از پراشتباه‌ترین بازی‌های هفته را به نمایش گذاشت.

به گزارش فوتبال 360، هفته یازدهم لیگ برتر مثل همیشه با اشتباهاتی در داوری همراه بود. استقلال برخلاف هفته‌های گذشته این هفته یک پنالتی به ضررش اعلام نشد. پرسپولیس از داوری هم سود برد و هم زیان و شاید بیشترین زیان را شیخ دیاباته در این بازی متحمل شد. ابراهیم میرزابیگی کارشناس داوری فوتبال 360 در ادامه صحنه‌های مهم داوری را مورد بررسی قرار داده است.

تراکتور - ملوان

در دیدار تراکتور تبریز و ملوان بندرانزلی، گل تراکتور آفساید اعلام شد که این تصمیم کاملا اشتباه بود. با توجه به اینکه پاس این گل را بازیکن ملوان داده بود آفساید اعلام شدن این گل تصمیم عجیبی بود.

پرسپولیس - مس کرمان

در تقابل تیم‌های پرسپولیس و مس کرمان، بازیکن پرسپولیس در دقیقه یک بازی در موقعیت تک‌به‌تک قرار می‌گیرد که داور به اشتباه با اعلام آفساید از موقعیت گل قرمزها جلوگیری می‌کند. 

در دقیقه 46 سروش رفیعی به دلیل خطای شدید روی بازیکن حریف باید اخطار دریافت می‌کرد که این اتفاق نیفتاد. 

سروش رفیعی باز هم در دقیقه 67 باید یک کارت زرد دریافت می‌کرد که این اتفاق باز هم نیفتاد تا بازیکن پرسپولیس در بازی باقی بماند. 

باز هم موقعیت تک به تک برای پرسپولیس و باز هم آفساید اشتباه. این بار شیخ دیاباته بود که یک موقعیت گل خوب را به خاطر پرچم کمک داور از دست داد.

در دقیقه 50، شیخ دیاباته سرنگون می‌شود که خطایی روی او انجام نشد.

خطای بعدی در دقیقه 78 روی شیخ دیاباته اما پنالتی بود که گرفته نشد. دیاباته در این بازی می‌توانست ستاره تیم یحیی گل‌محمدی باشد که تصمیمات اشتباه داوری مانع از این اتفاق شد.

هوادار - استقلال

در مسابقه تیم‌های هوادار تهران و استقلال، این‌بار استقلال است که به دلیل اعلام آفساید اشتباه یک موقعیت تک‌به‌تک از دست می‌دهد. 

داسیلوا با سرنگون کردن بابک مرادی مانع از حرکت او شد که باید پشت محوطه جریمه استقلال خطا اعلام می‌شد.

در دقیقه 14، محمد محبی با یک حرکت باعث سرنگونی بازی هوادار شده و توپ را تصاحب می‌کند که بدون خطا این کار را انجام می‌دهد اما به اشتباه خطای او اعلام می‌شود.

آلومینیوم اراک - نساجی مازندران

در دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و نساجی مازندران، اخطار دوم بازیکن نساجی و اخراج او از زمین تصمیم درستی بود.

در دقیقه 2 بازیکنان نساجی اعتقاد به خطای هند و پنالتی داشتند که به گفته ابراهیم میرزابیگی در این صحنه نباید پنالتی گرفته می‌شد.

صنعت نفت آبادان - پیکان

در مصاف تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و پیکان تهران، پنالتی به درستی برای صنعت نفت آبادان گرفته شد. 

خطا در محوطه جریمه صنعت نفت روی بازیکن پیکان در دقیقه 78، پنالتی نبود. 

برخورد توپ با دست بازیکن پیکان در محوطه جریمه به گفته کارشناس فوتبال 360 پنالتی نیست.

ذوب‌آهن - نفت مسجدسلیمان

در مسابقه ذوب‌آهن اصفهان و نفت مسجدسلیمان، پنالتی دقیقه 7 برای ذوب‌آهن به درستی گرفته شد.

در اتفاقی عجیب در 20 دقیقه، دو پنالتی برای ذوب‌آهن گرفته می‌شود که البته پنالتی دوم هم صحیح بود و داور با شجاعت چند دقیقه بعد از پنالتی اول، این‌بار هم در سوت خود دمید. 

فولاد - گل گهر

در تقابل تیم‌های فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان، خطای بازیکن گل‌گهر روی بازیکن فولاد باید یک ضربه ایستگاهی اعلام می‌شد که داور اعتقادی به آن نداشت. 

سپاهان - مس رفسنجان

در دیدار تیم‌های مس رفسنجان و سپاهان اصفهان، رامین رضاییان با یک تکل بازیکن مس را متوقف می‌کند که باید هم خطا اعلام می‌شد و هم اخطار می‌گرفت که داور هیچ‌کدام را انجام نداد.

گل مس رفسنجان آفساید اعلام می‌شود که در مورد درستی یا نادرستی این تصمیم براساس تصاویر تلویزیونی نمی‌شود قضاوت کرد و باید تصمیم کمک‌داور را پذیرفت.

خطای بازیکن سپاهان روی بازیکن مس در دقیقه 45، پشت محوطه جریمه به درستی اعلام شد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری