football360 logo

شرایط مبهم دو مدافع اصلی تیم ملی؛ بازگشت به خط دفاع 4 سال قبل؟

10 آبان 1401 ساعت 15:5359 نظر
سه مدافع لیست کی‌روش، حالا امید بیشتری برای بازی در ترکیب اصلی تیم ملی دارند.

به گزارش فوتبال 360، تصمیم باشگاه الاهلی قطر برای بازگرداندن شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان، شرایط این دو مدافع را پیچیده کرده است. الاهلی پیش از این، مجوز حضور مدافعان تیم ملی در اردوی کی‌روش را داده بود اما ناگهان تصمیم گرفت این مجوز را لغو کرده و از آن‌ها در تمرینات باشگاهی استفاده کند. کارلوس کی‌روش هم در آخرین مصاحبه‌اش گفت مجبور است درباره این دو نفر تصمیم جدیدی بگیرد. فدراسیون فوتبال اعلام کرده به زودی مشکل این دو نفر حل خواهد شد اما در صورتی که این اتفاق نیفتد و کی‌روش بخواهد آن‌ها را از ترکیب خارج کند، باید سراغ سایر مدافعان تیمش برود.

بازگشت مرتضی

اصلی‌ترین کاندیدای بازگشت به خط دفاع تیم ملی، مرتضی پورعلی‌گنجی است. پورعلی‌گنجی تا پیش از روی کار آمدن دراگان اسکوچیچ، مدافع ثابت ایران بود و در جام جهانی روسیه و جام ملت‌های آسیا هم برای تیم ملی بازی کرد. در سال‌های گذشته جلال حسینی، پژمان منتظری، مجید حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و حتی محمد انصاری در مقاطعی زوج پورعلی‌گنجی شدند و او پای ثابت خط دفاع تیم ملی محسوب می‌شد. حضور اسکوچیچ در راس کادرفنی تیم ملی و مصدومیت پورعلی‌گنجی،‌ اوضاع را برای او تغییر داد. حالا شجاع خلیل‌زاده جای او را گرفته و تبدیل به مدافع ثابت ایران شده است. در صورتی که کی‌روش بخواهد به زوج ثابت خط دفاع تیم ملی دست بزند، احتمالا سراغ پورعلی‌گنجی خواهد رفت. بازیکنی امتحان پس داده که در پرسپولیس احیا شده و کی‌روش هم، علاقه زیادی به سبک بازی او دارد.

دومین غافلگیری

ایران قرار بود در جام جهانی روسیه، با زوج پورعلی‌گنجی و روزبه چشمی بازی کند. چشمی مقابل مراکش مصدوم شد و پژمان منتظری هم به رختکن رفته بود و فرصت بازی، در اختیار مجید حسینی قرار گرفت. حسینی در جام جهانی، تبدیل به یکی از بازیکنان تاثیرگذار ایران شد و رفتن به اروپا، پاداش بازی‌های خوبش بود. حسینی در جام ملت‌ها جایگاه ثابتش در ترکیب ایران را از دست داد اما با توجه به حضور در سوپرلیگ ترکیه، همیشه یکی از کاندیداهای بازی در تیم ملی بوده است. کارلوس کی‌‌روش هم قبلا نشان داده علاقه ویژه‌ای به لژیونرها به خصوص در فوتبال اروپا دارد و همین موضوع، برگ برنده حسینی محسوب می‌شود. شاید برای دومین جام جهانی پیاپی، حسینی غافلگیری بزرگ ایران در جام جهانی شود.

مدافع مدرن

کارلوس کی‌روش اواخر حضورش در ایران، بارها از سبک بازی روزبه چشمی تمجید کرده بود و او را مدرن‌ترین مدافع فوتبال ایران می‌دانست. چشمی قرار بود در جام جهانی قبل هم مدافع ثابت ایران باشد که مصدومیت مانع این اتفاق شد. کی‌روش در بازگشت به نیمکت تیم ملی، دوباره چشمی را به جمع ملی‌پوشان اضافه کرد. چشمی هم پس از چند سال پرفرار و نشیب، در دو فصل اخیر دوباره اوج گرفته است. شاید بزرگترین مانع او برای رسیدن به ترکیب ثابت ایران، بازی در پست هافبک دفاعی برای استقلال باشد. چشمی امیدوار است این بار در جام جهانی، بتواند دقایق بیشتری به میدان برود و بدشانسی 4 سال قبل را جبران کند.

گزینه‌های بعید

علاوه بر این سه نفر، سه بازیکن دیگر در مینی کمپ تیم ملی سابقه بازی در پست مدافع میانی را دارند. آرمین سهرابیان و سامان فلاح مدافع وسط هستند و امید نورافکن هم گاهی در این پست قرار می‌گیرد.  بعید است کی‌روش در جام جهانی، از آن‌ها به عنوان مدافع وسط استفاده کند اما اگر تهدید دعوت نکردن خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان عملی شود، سهرابیان و فلاح شانس سفر به قطر را خواهند داشت. نورافکن به عنوان مدافع چپ، یکی از شانس‌های اصلی حضور در لیست نهایی است و شرایط متفاوتی دارد. سرنوشت سهرابیان و فلاح برای حضور در قطر، به تصمیم کی‌روش درباره کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده گره خورده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری