football360 logo

آشنایی با استادیوم‌های جام‌جهانی؛ 974، VIP با نمای ساحلی!

11 آبان 1401 ساعت 00:3013 نظر
نزدیک‌ترین ورزشگاه جام جهانی قطر به ساحل خلیج فارس ورزشگاه «974» است.

به گزارش فوتبال 360، اروپایی‌ها با وجود بهره‌مندی از آسمان همیشه لبریز از برف و باران و تپه‌ها و دشت‌های سرسبز مخصوصا در قسمت‌های شمالی این قاره همواره از یک تعطیلات پر از آفتاب استقبال می‌کنند. آن‌ها دوست دارند روزهای تعطیلات را نه در هوای همیشه ابری بلکه در یک آفتاب دل‌انگیز یا کنار یک ساحل مرطوب و گرم به سر ببرند. این بار جام جهانی با انتخاب میزبانش این امکان را به ساکنان قاره سبز خواهد داد و به طور خاص تماشاگرانی که به ورزشگاه «974» قطر می‌آیند، می‌توانند آفتاب ملایم این کشور و ساحل زیبای آن را توامان در اختیار داشته باشند. تلفیق این لذت طبیعی با هیجان فوتبال، ورزشگاه «974» را به یکی از خاص‌ترین میزبان‌های جام جهانی 2022 تبدیل کرده است.

بیوگرافی ورزشگاه؛ یک پروژه اقتصادی موفق


کشورهای حاشیه خلیج فارس برای توسعه، امکانات محدود اما سرشاری داشتند. آن‌ها به جای متخصص، نیروی انسانی قابل توجه، پیشینه تاریخی شگفت‌انگیز، پیشرو بودن در صنعت و تجارت و علم و به جای هر چیزی که کم داشتند، پول حاصل از نفت را در جیبشان می‌دیدند و فقط یک راه برای موفقیت وجود داشت؛ مدیریت این سرمایه در مسیر رشد! این مدیریت محقق شد و قطر هم به عنوان یکی از برندهای حاشیه خلیج فارس و شاید پیشرفته‌ترینِ آن‌ها به مرکز بزرگ تجاری تبدیل شد. جایی که کانتینرهای بارگیری و در سوی قابل کانتینرهای دیگری از کشتی‌های لنگر انداخته در قطر، پیاده می‌شدند. کانتینر به عنوان نماد توسعه تجاری قطر در ساخت ورزشگاه «974» به عنوان مصالح به کار برده شده و این رویکرد باعث شد قطری‌ها بتوانند در استفاده از مصالح برای ساخت این استایوم صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشند. «974» یا همان ورزشگاه «راس ابو عبود» بیش از توریست‌های جام جهانی برای مردم کشور قطر خاطره‌انگیز و الهام‌بخش است. آن‌ها با آمدن به این ورزشگاه می‌توانند چهره سال‌ها توسعه را روی هم انباشته شده، ببیند و از نزدیک و به صورت عینی و خلاصه تماشا کنند که کشتی‌های لنگر گرفته در ساحل کشورشان چگونه با قرار گرفتن در کنار یکدیگر آن‌ها را تبدیل به میزبان بزرگ‌ترین آوردگاه فوتبالی دنیا کرده‌اند. «974» که در سال 2021 به بهره‌ برداری رسیده قادر است 40 هزار هوادار را در خود جای دهد و میزبان بازی‌های متعددی در جام جهانی 2022 خواهد بود.

خاطرات پیش رو


در میان جولان ابرهای بارنده زمستانی و سوز سرمای این فصل، یک روز آفتابی را شروع می‌کنید. چند قدم در ساحل زیبایی برمی‌دارید که تماشای کرانه‌اش می‌تواند تبدیل به یکی از بهترین خاطرات زندگی شما شود. در همین حال که از آفتاب و گرمای ساحل بهره کافی را برده‌اید و کم کم آثار گرما در سیمای شما ظاهر شده، به فکر رویداد بزرگی می‌افتید که در همین نزدیکی در جریان است و به اولین و نزدیک‌ترین ورزشگاهی فکر می‌کنید که می‌شود خودتان را به آن برسانید. برای این منظور لازم نیست سوار وسایل نقلیه شوید و یا زمان زیادی را بگذرانید. کافی است سرتان را برگردانید و همان چند قدم ساحل نوردی را به سوی همسایه فوتبالی این ساحل تکرار کنید تا وارد «974» شده و از تماشای کریستیانو رونالدو در آخرین جام جهانی‌اش در مقابل غنا لذت ببرید. با توجه به سیستم پیشرفته ورزشگاه، احتمالا مدت کمی پس از ورود به آن باز هم دلتنگ گرمای ساحل خواهید شد. با این وجود پرتغال و غنا تنها مسابقه مقررشده در ورزشگاه زیبای «974» نیست و هواداران جام جهانی می‌توانند در مجاورت ساحل شاهد انگیزه فرانسه مقابل دانمارک در یکی از حساس‌ترین مسابقات مرحله گروهی رقابت‌ها باشند. برزیل و نیمار هم به این استادیوم خواهند آمد تا در مقابل سوئیس زورآزمایی کنند و ستاره‌های تکنیکی سلسائو با ارائه «جوگوبونیتو»ی جذاب به زیبایی‌های روزی اضافه خواهند کرد که بدون این نمایش هم با ساحل و ورزشگاه جذابش به اندازه کافی زیبا بوده است. فقط رونالدو و نیمار مهمان ضیافت‌های ساحلی «974» نیستند و در آینده‌ای نزدیک شاید لیونل مسی در پی آرام کردن روح سرگردان دیگو مارادونا در همین استادیوم در حال تلاش برای جبران گل خورده تیمش از لواندوفسکی و لهستان باشد. اگر چه مرحله حذفی مسابقات فقط یک بار در دور یک‌هشتم‌نهایی به «974» می‌آید اما خاطرات جذابی که حاصل امتزاج مجموعه‌ای از زیبایی‌های ساحل، ورزشگاه الهام‌بخش بنا شده روی کانتینرها و هیجان تماشای بزرگ‌ترین برندهای فوتبالی دنیاست؛ باز هم توریست‌ها و تماشاگران جام جهانی را دستکم به حوالی «974» خواهد آورد. «راس ابو عبود» یا همان ورزشگاه «974» می‌تواند وعده‌گاه زوج‌هایی باشد که می‌خواهند پس از تماشای یک فوتبال مهیج و نفس‌گیر به دغدغه‌های عاشقانه خودشان هم بپردازند و تماشای جام جهانی در این سازه بنا شده روی کانتینر قادر است برای هر کسی یک روز و یک خاطره فراموش نشدنی را رقم بزند.

*حسین سعیدی نیکو

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری