football360 logo

هیجان تا آخرین لحظه؛ مرحله گروهی لیگ قهرمانان درگیر تعیین تکلیف گروه چهارم

10 آبان 1401 ساعت 15:05
رقابت‌های امشب لیگ قهرمانان می‌توانند سرنوشت تیم‌های بسیاری را تغییر دهند.

به گزارش فوتبال 360، از 4 گروهی که امشب قرار است در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به میادین بیایند، تکلیف 6 تیم صعود کننده و 6 تیم حذف شده روشن شده اما این پایان ماجرا نخواهد بود. به جز گروه مرگ با حضور بارسلونا، بایرن مونیخ و اینتر که هر 2 بازی‌اش تشریفاتی برگزار می‌شود در گروه اول و دوم مسابقات رقابت سرگروهی پابرجاست و نماینده لیگ اروپا در گروه دوم نیز هنوز معلوم نشده. از این مجادلات نهایی 3 گروه اول مسابقات که عبور کنیم، گروه چهارم با یک شب طوفانی از راه می‌رسد که نتایج آن می‌تواند همه چیز را برای تیم‌های حاضر در آن تغییر دهد.

رقابت برای سرگروهی

لیورپول، آنفیلد و غرور زخم خورده‌اش با شکست در مقابل لیدزیونایتد شرایط بحرانی‌تری پیدا کرده‌اند. آن‌ها سر رشته این همه نوسان را در روزی می‌بینند که با 4 گل در مقابل ناپولی تحقیر شدند. در واقع روز شکست در برابر ناپولی بود که لیورپول تقریبا مشکلات این فصلش را کاملا باور کرد. برای از بین بردن این خاطره تلخ، یک میدان پیش روی قرمزهاست که می‌توانند با شگفتی‌سازی در آن صدر جدول را از ناپولی بربایند. کلوپ برای رسیدن به این مهم باید تیم شکست‌ناپذیر اسپالتی را در هم بکوبد و برای به انجام رساندن چنین پروژه دشواری حمایت هواداران خودی را هم در کنارش دارد. صدرنشینی لیورپول در لیگ قهرمانان می‌تواند بخشی از دردهای رتبه پایین و مایوس کننده این تیم در لیگ برتر انگلیس را مداوا کند و امید را به اردوی قرمزهای آنفیلد باز گرداند. البته در سوی دیگر این میدان ناپولی با اقتدار و اعتماد به نفس منتظر است تا باز هم شکست ناپذیری خودش را به رخ حریفان بکشد. پورتو و بروخه با اختلاف یک امتیازی امشب در 2 میدان مجزا برای صدرنشینی تلاش می‌کنند. پورتو باید برای رسیدن به صدر جدول گروه دوم لیگ قهرمانان، اتلتیکومادرید را به لیگ اروپا بفرستد. طارمی و یارانش موظفند سیمئونه و تیمش را ببرند و امیدوار باشند لورکوزن و سردارش هم از بروخه امتیاز بگیرند تا به عنوان تیم اول گروه راهی مرحله حذفی شوند. بروخه هم برای خیال راحت خود از صدرنشینی و تکمیل یک شگفتی جذاب مجبور است امشب شانس لورکوزن را برای رسیدن به لیگ اروپا بگیرد و با شکست این تیم فارغ از هر نتیجه‌ای برای پورتو و اتلتیکو در گروهی صدرنشین شود که همه پیش از شروع مسابقات تصور می‌کردند نماینده بلژیک تیم چهارم جدول در روز پایانی آن خواهد بود.

تقلا برای رسیدن به لیگ اروپا

گلاسگو رنجرز اگر چه روی کاغذ این شانس را دارد که با یک برتری نجومی مقابل آژاکس ادامه فصل را در لیگ اروپا به سر ببرد اما خوش‌بین‌ترین هواداران این تیم هم چنین انتظاری از باشگاه خود ندارند. حضور آژاکس در جمع تیم‌های بزرگ این فصل لیگ اروپا تقریبا حتمی است. دیه‌گو سیمئونه و شاگردانش اما در گروهی دیگر هرگز از هیچ قطعیتی برای رسیدن به لیگ اروپا برخوردار نیستند. آن‌ها که از لیگ قهرمانان حذف شده‌اند باید برای ایستادن با خیال راحت در رده سوم گروه خود، پورتو را از پیش بردارند و اگر موفق به انجام این کار نشوند، سرنوشت در دستان لورکوزن خواهد بود که با پیروزی در مقابل بروخه، تیم آلمانی گروه راهی لیگ اروپا می‌شود. 

لبریزترین جام‌های هیجان در شب اول مرحله گروهی

گروه چهارم مسابقات ماجرایی متفاوت از دیگر میادین امشب خواهد داشت. فاصله تیم اول تا چهارم این گروه 2 امتیاز است و این یعنی هر 4 تیم این شانس را دارند که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان این فصل حاضر باشند و همزمان هر 4 تیم نیز ممکن است حتی جواز رسیدن به لیگ اروپا را هم کسب نکنند. 2 مسابقه می‌توانند همه چیز را در گروه چهارم تغییر دهند و جای تیم اول و چهارم را عوض کنند. یک میدان در بندر مارسی بر پا می‌شود که آنتونیو کونته برای جلوگیری از یک ناکامی بزرگ و غافلگیر کننده مجبور است میزبان این مسابقه را از برتری بازدارد. صدرنشنینی تاتنهام به شدت متزلزل و مستعد از دست رفتن است و اولین اشتباه در خانه مارسی، آخرین اشتباه نماینده انگلیس خواهد بود. میدانی دیگر هم در پرتغال برای اسپورتینگ لیسبون و آینتراخت فرانکفورت آماده زورآزمایی نمایندگان آلمان و پرتغال است که هر کدامشان با برتری در مسابقه امشب شانس سرگروهی دارند و با شکست در دیدار پیش رو از خطر عنوان چهارم جدول هم ایمن نیستند. همه بازی‌های برگزار شده تا پایان هفته پنجم رقابت‌ها، همه غافلگیری‌ها و شگفتی‌ها و همه لحظات حساس و تماشایی که 4 تیم این گروه تا اینجا برای مخاطبان لیگ قهرمانان اروپا رقم زدند، دست به دست هم دادند تا گروه چهارم مسابقات این فصل لیگ قهرمانان در آخرین روز خود هم مانند اولین روزش مستعد هر اتفاقی در جدول باشد و هیچ چیز برای هیچ تیمی قطعی نیست. ضمن اینکه خروجی نهایی برای تیم‌های این گروه به شدت به هر 2 مسابقه گره خورده و دامنه احتمالات را بسیار بالاتر از چیزی برده که از آخرین هفته لیگ قهرمانان اروپا انتظار داشتیم. یک اشتباه، یک پنالتی دادن به حریف، یک کارت زرد یا قرمز نابجا و یا حتی از دست دادن یک موقعیت می‌تواند هر کدام از این 4 تیم را از جمع 16 تیم برتر اروپا جدا کند و به نقطه‌ای تبعید کند که حتی فرصت بازی در لیگ اروپا را هم نداشته باشند. امشب شب بزرگی برای تک تک بازیکنان 4 تیم حاضر در گروه چهارم این فصل لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. شبی که می‌توانند با درخشش در آن و حتی با دقایقی درخشش در آن جاودانه شوند و یا با تزلزل و حتی دقایق و لحظاتی تزلزل در آن به پرتگاه انتقادات و فشار رسانه‌ای سقوط کنند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری