football360 logo

«ساپینتو» در یک‌قدمی اولین جام؛ سرمربی پرتغالی و تغییر در ترکیب برنده؟

11 آبان 1401 ساعت 10:4529 نظر
سرمربی پرتغالی استقلال برای کسب اولین جام در دوران حضورش در جمع آبی‌پوشان پایتخت، چالش مهمی را در مقابل خود می‌بیند.

به گزارش فوتبال 360، ریکاردو سا پینتو را باید جزو سرمربیان خوشبخت استقلالی در تاریخ لیگ برتر دانست، فردی که بعد از 11 هفته حضور به روی نیمکت آبی‌ها، حالا در آستانه کسب اولین جام در دوران حضورش در جمع آبی‌پوشان پایتخت قرار دارد. سا پینتو البته این فرصت را هم می‌توانست داشته باشد که در اولین بازی روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت به اولین جام برسد اما تعویق مسابقه سوپرجام باعث شد تا خیال‌پردازی‌های سرمربی پرتغالی آبی‌ها به سرانجام نرسد.

سرمربی آبی‌پوشان پایتخت با توجه به شانس قهرمانی استقلال در دیدار سوپرجام از مدیران باشگاه استقلال خواسته تا شرایط حضور همه بازیکنان در سفر به کرمان فراهم آورده شود تا در صورت قهرمانی، تمامی بازیکنان استقلال در مراسم اهدای جام حضور داشته باشند. سا پینتو امروز برای چینش ترکیب تیمش چند علامت سوال بزرگ در ذهن خود دارد و مشخص نیست تصمیم نهایی این سرمربی پرتغالی درباره ترکیب آبی‌ها چیست.

یک معما در پازل دفاعی آبی‌ها

حسین حسینی در آستانه کسب اولین جام همراه استقلال به عنوان کاپیتان اول است. حسینی که همراه آبی‌پوشان پایتخت قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را تجربه کرده، امروز امیدوار است با موفقیت در حراست از دروازه استقلال بتواند کلکسیون افتخارات خود را تکمیل کند. عارف غلامی و رافائل سیلوا زوج مورد اعتماد سرمربی پرتغالی استقلال هستند و بعید به نظر می‌رسد که سا پینتو این 2 بازیکن را در خط دفاعی تیمش تغییر بدهد.

صالح حردانی در فهرست استقلال برای مسابقه امروز حضور دارد اما همچنان کوین یامگا گزینه نخست سرمربی آبی‌ها در سمت راست خط دفاعی بوده و احتمالاً حردانی به عنوان بازیکن جانشین مسابقه امروز مقابل نساجی به میدان برود. معمای بزرگ در سمت چپ خط دفاعی آبی‌پوشان است و مشخص نیست ریکاردو سا پینتو برای دیدار امروز به ابوالفضل جلالی اعتماد می‌کند یا جعفر سلمانی.

بازگشت احتمالی «مهدی‌پور» 

استقلالی‌ها در میانه میدان بازیکنان پرشماری دارند و ریکاردو سا پینتو برای چینش ترکیب تیمش با چالش جذابی مواجه است. سرمربی آبی‌پوشان دیدار قبلی برابر هوادار که با پیروزی به پایان رسید، از مثلث سعید مهری، روزبه چشمی و آرش رضاوند استفاده کرد و مهدی مهدی‌پور را نیمکت‌نشین کرد اما با توجه به تجربه بالای مهدی‌پور و البته سابقه حضور او در سوپرجام در قامت هافبک ذوب‌آهن، این احتمال وجود دارد که سرمربی استقلال بار دیگر نام هافبک ملی‌پوش تیمش را در ترکیب اصلی قرار بدهد و مهری را نیمکت‌نشین کند.

مثلث خط حمله و یک علامت سوال بزرگ

مهدی قایدی و محمد محبی در دیدار استقلال و نساجی در لیگ برتر نمایشی فوق‌العاده داشتند و ریکاردو سا پینتو روی اجرای یک نمایش خوب دیگر از 2 ستاره تیمش حساب باز کرده است و احتمالا این 2 وینگر بوشهری در ترکیب اصلی استقلال در مسابقه امروز قرار خواهند گرفت. علامت سوال اصلی خط حمله آبی‌ها، در پست مهاجم هدف است که مشخص نیست سا پینتو آیا در ترکیب برنده تغییر ایجاد می‌کند یا خیر.

امیرارسلان مطهری در دیدار مقابل هوادار برای نخستین‌بار در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و توانست سازنده گل برتری تیمش باشد و عملکرد خوبی داشت اما در نقطه مقابل، بازگشت پیمان بابایی از مصدومیت باعث شده تا تصمیم نهایی ریکاردو سا پینتو نامشخص باشد. البته که این احتمال وجود دارد که سرمربی آبی‌ها بار دیگر به مطهری اعتماد کند و از بابایی به عنوان بازیکن جانشین در ترکیب تیمش بهره ببرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری