football360 logo

ملوان 3-1 فولاد؛ تمدید روزهای کابوس‌وار «نکونام»

11 آبان 1401 ساعت 17:3440 نظر
در دیدار معوقه هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران، ملوان بندرانزلی موفق شد با نتیجه‌ای غیرمنتظره از سد فولاد خوزستان بگذرد.

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال ایران با اتمام هفته یازدهم به استقبال تعطیلات فیفادی رفته اما با توجه به فشردگی برنامه مسابقات، سازمان لیگ تصمیم گرفت تا پیش از آغاز رسمی فیفادی تنها دیدار معوقه لیگ بیست‌ودوم را هم برگزار کند تا جدول مسابقات تکمیل شده و تمامی تیم‌ها با انجام 11 مسابقه به استقبال تعطیلات حدوداً 2 ماهه رقابت‌ها بروند.

ملوان بندرانزلی و فولاد خوزستان قرار بود در هفته ششم مقابل هم در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی قرار گیرند اما براساس اعلام سازمان لیگ به دلیل شرایط جوی نامناسب انزلی این مسابقه معوق شد و امروز باید نبرد شاگردان مازیار زارع و جواد نکونام در انزلی با قضاوت محمدحسین زاهدی‌فر برگزار می‌شد. ملوانی‌ها برای فرار از منطقه قرمز جدول پا به مسابقه امروز گذاشتند و آن‌سوی میدان، فولاد خوزستان بعد از 7 بازی متوالی ناکامی در کسب پیروزی به دنبال برد در انزلی بود.

2 تیم از ساعت 15:30 در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی با قضاوت زاهدی‌فر مقابل هم صف‌آرایی کردند. در دقایق ابتدایی نیمه نخست نمایش نزدیک و درگیرانه‌ای از سوی بازیکنان ملوان و فولاد ارائه شد و هیچکدام از دروازه‌ها به طوری جدی تهدید نشد. در 7 دقیقه پایانی نیمه اول، بازی در اوج هیجان پیگیری و 3 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد!

میلاد جهانی مدافع چپ ملوان با ارسالی زیبا به روی دروازه فولاد خطرساز شد که سانتر جهانی بعد از تاثیرگذاری مهدی مومنی به سینا شاه‌عباسی برخورد کرد تا مدافع فولاد در دقیقه 38 به اشتباه دروازه خودی را باز کند. بعد از این گل، حملات شاگردان مازیار زارع ادامه پیدا کرد و در دقیقه 44، دفع ناقص موسی کولیبالی باعقث شد تا یک فرصت ایده‌آل گلزنی نصیب مهران احمدی شود و هافبک فرصت‌طلب ملوانی‌ها با شوتی دقیق گل دوم بازی را به‌ثمر رساند.

فولادی‌ها که در فاصله 6 دقیقه غافلگیر شده و شکستی 2 گله را متحمل شدند، در دقایق پایانی نیمه نخست برای جبران یکی از گل‌های خورده تلاش می‌کردند که حمید بوحمدان روی پاس ساسان انصاری، یک شوت بیرون‌پا روانه دروازه ملوان کرد و در دقیقه (1+45) گل فولاد را در مسابقه امروز به‌ثمر رساند تا نیمه نخست با برتری 2 بر یک ملوان به پایان برسد.

2 تیم به مانند نیمه نخست، نیمه دوم را هم درگیرانه آغاز کردند و جواد نکونام با انجام 2 تعویض همزمان در بین 2 نیمه در تلاش بود تا شرایط را به سود تیمش تغییر بدهد. اما خلاقیت فردی و حرکت انفرادی تماشایی مجید عیدی باعث شد تا در دقیقه 59 بار دیگر اختلاف 2 تیم به عدد 2 برسد و عیدی با یک نفوذ عالی به درون محوطه جریمه فولاد گل سوم ملوان را هم به‌ثمر رساند تا نتیجه غیرمنتظره 3 بر یک روی اسکوربورد ورزشگاه سیروس قایقران انزلی نقش ببندد.

شاگردان جواد نکونام در 30 دقیقه پایانی تقلای زیادی داشتند تا شکست بیرون از خانه را جبران کنند اما نمایش بی‌نقص خط دفاعی ملوان در نیمه دوم باعث شد تا فرصت‌های ایجاد شده برای فولاد یکی پس از دیگری از دست برود و قرمزپوشان اهوازی در انزلی نتوانند به گل دوم و سپس گل تساوی برابر ملوان دست پیدا کنند و با یک شکست غافلگیرکننده به اهواز برگردند.

ملوان بندرانزلی با 3 امتیاز مسابقه معوقه امروز در جدول رده‌بندی 9 امتیازی شد و با تفاضل 4+ به رتبه چهاردهم جدول صعود کرد. فولاد خوزستان هم برای سومین بازی پیاپی متحمل شکست شد تا هفتمین بازی بدون برد شاگردان نکونام هم به‌ثبت برسد و فولادی‌ها با 12 امتیاز در رتبه دهم جدول باقی بمانند. ملوانی‌ها بعد از تعطیلات فیفادی در هفته دوازدهم باید در خانه مقابل سپاهان قرار گیرند و فولاد خوزستان هم در مسجدسلیمان میهمان نفت خواهد بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری