football360 logo

استقلال 1-0 نساجی؛ اولین جام آبی‌ها با سرمربی پرتغالی

11 آبان 1401 ساعت 18:01132 نظر
آبی‌پوشان پایتخت با کسب پیروزی در دیدار مقابل نساجی، فاتح مسابقه سوپرجام 1401-1400 فوتبال ایران شدند.

به گزارش فوتبال 360، استقلال فصل گذشته موفق شد با کسب نتایجی بی‌سابقه و ثبت رکورد 30 هفته شکست‌ناپذیری تحت هدایت فرهاد مجیدی عنوان قهرمانی لیگ بیست‌ویکم را به‌دست آورد و در نقطه مقابل، نساجی مازندران با شگفتی‌سازی موفق شد با سرمربیگری ساکت الهامی عنوان قهرمانی جام حذفی را کسب کند تا 2 تیم استقلال و نساجی برگزارکننده مسابقه سوپرجام 1401-1400 فوتبال ایران باشند.

2 تیم امروز در شرایطی باید از ساعت 16 با قضاوت بیژن حیدری در ورزشگاه شهید باهنر کرمان مقابل هم قرار می‌گرفتند که خبری از فرهاد مجیدی و ساکت الهامی روی نیمکت 2 تیم نبود و ریکاردو سا پینتو و حمید مطهری روی نیمکت استقلال و نساجی حضور داشتند. 2 تیم در هفته ششم لیگ بیست‌ودوم مقابل هم قرار گرفتند که شاگردان سا پینتو با برتری 3 بر یک از سد حریف خود در ورزشگاه آزادی گذشته بودند.

ترکیب استقلال تهران

سید حسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی (از دقیقه 78: صالح حردانی)، کوین یامگا، روزبه چشمی، آرش رضاوند (از دقیقه (3+90): محمدحسین مرادمند)، مهدی مهدی‌پور (از دقیقه 78: سعید مهری)، مهدی قایدی (از دقیقه 89: رضا میرزایی)، محمد محبی و امیرارسلان مطهری (از دقیقه 78: پیمان بابایی)

سرمربی: ریکاردو سا پینتو


ترکیب نساجی مازندران

علیرضا حقیقی، حامد شیری (از دقیقه 86: سیداحمد موسوی)، علیرضا ابراهیمی، صابر حردانی (از دقیقه 86: حسین زامهران)، علی شجاعی، امیرمهدی جانملکی، محمد شریفی (از دقیقه 86: اکبر صادقی)، ایوب کلانتری (از دقیقه 53: متین کریم‌زاده)، مهرداد عبدی، رضا جعفری (از دقیقه 71: آداما نیان) و کریم اسلامی

سرمربی: حمید مطهری


ریکاردو سا پینتو سرمربی پرتغالی استقلال در روز معارفه‌اش وعده داد که به تهران آمده تا همراه آبی‌پوشان پایتخت 4 جام قهرمانی به‌دست آورد و مسابقه امروز فرصت خوبی برای سرمربی آبی‌ها تا بتواند اولین جام خود در استقلال را کسب کند. البته که در نقطه مقابل، حمید مطهری هم بعد از ناکامی در کسوت مربی پرسپولیس در سوپرجام فصل گذشته مقابل فولاد خوزستان، امروز تیمش را با انگیزه کسب اولین جام در دوران سرمربیگری‌اش مقابل استقلال به میدان فرستاد و به دنبال انتقام شکست نساجی در لیگ برتر برابر استقلال بود.

بیژن حیدری در ساعت 16:05 سوت آغاز مسابقه را به صدا در آورد و در دقایق ابتدایی بازیکنان استقلال بیشتر مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند. استقلالی‌ها بعد از چند حمله ناموفق روی دروازه نساجی سرانجام در دقیقه 14 اولین موقعیت جدی مسابقه را به‌ثبت رساندند، حرکت انفرادی زیبا از ارسلان مطهری و پاس به بیرون او برای مهدی قایدی که ضربه قایدی توسط علیرضا حقیقی با واکنشی فوق‌العاده مهار شد.


شاگردان سا پینتو برای رسیدن به گل برتری به حملات خود ادامه دادند و در دقیقه 26 بار دیگر مهدی قایدی روی دروازه نساجی خطرساز شد که بازهم سدی به نام علیرضا حقیقی مانع از گلزنی ستاره ریزنقش آبی‌ها شد و قایدی با واکنشی زیبا ضربه وینگر استقلال را دفع کرده و به کرنر فرستاد. بازیکنان نساجی که به دنبال روزنه‌ای به سوی دروازه استقلال بودند، در دقیقه 40 با پاس در عمق عالی از مهرداد عبدی صاحب موقعیت گلزنی شدند که ضربه کریم اسلامی با واکنش زیبای حسین حسینی همراه شد و راهی به دروازه استقلال پیدا نکرد.

مهدی قایدی که بعد از هفته‌ها ناکامی در سودای جبران مافات و به‌ثمر رساندن گل برتری تیمش بود، تقلای زیادی داشت و در واپسین دقیقه نیمه نخست، با یک حرکت انفرادی زیبا و تماشایی بار دیگر روی دروازه نساجی خطرساز شد که دروازه‌بان باتجربه مازنی‌ها به درخشش خود ادامه داد و بازهم مانع گلزنی قایدی شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

آبی‌پوشان پایتخت بعد از ناکامی در گلزنی در نیمه نخست، به حملات خود در نیمه دوم ادامه دادند تا بلکه بتوانند مقاومت خط دفاعی نساجی را بشکنند. سرانجام چند حمله ناموفق، ارسال ضربه کرنر توسط مهدی مهدی‌پور در دقیقه 52 با ضربه سر امیرارسلان مطهری همراه شد و مهاجم باتجربه آبی‌ها گل اول مسابقه را به سود استقلال به‌ثمر رساند. مطهری که در ابتدای فصل تا آستانه فسخ قرارداد هم پیش رفت، بعد از گلزنی با چشمانی اشکبار همبازیان خود را در آغوش کشید.


استقلالی‌ها با وجود رسیدن به گل اول همچنان به حملات خود ادامه می‌دادند که روی یک رفت و برگشت توپ در دقیقه 58، مهدی قایدی پشت محوطه جریمه نساجی صاحب موقعیت گلزنی شد که قایدی اقدام به شوت‌زنی کرد اما شوت دیدنی او جایی در درون دروازه مازنی‌ها نداشت و به تیرک دروازه نساجی برخورد کرد. شاگردان سا پینتو با وجود مدیریت بازی و کنترل توپ به دنبال ایجاد روزنه‌ای به سوی دروازه نساجی بودند.

محمد محبی در دقیقه 72 ضربه ایستادگی به‌دست آمده به سود تیمش را به سوی دروازه نساجی به صورت مستقیم روانه کرد که علیرضا حقیقی ناکام در مهار یک‌ضرب شوت محبی بود و در ریباند، امیرارسلان مطهری در دهانه دروازه حقیقی به توپ ضربه وارد کرد که شوت مطهری به تیرک دروازه نساجی برخورد کرد و در ادامه حقیقی آن را در اختیار گرفت.

دروازه‌بان شماره یک نساجی ستاره بی‌چون‌وچرای تیمش در مسابقه امروز بود. علیرضا حقیقی در دقیقه 79 بار دیگر ناجی دروازه تیمش شد و پاس در عمق مهدی قایدی برای محمد محبی و شوت تماشایی این بازیکن را با واکنشی استثنایی مهار کرد و به کرنر فرستاد تا بازهم شاگردان سا پینتو در رسیدن به گل دوم ناکام بمانند.

2 تیم در دقایق پایانی مسابقه نمایش کم‌افت‌وخیزی داشتند و موقعیت جدی روی دروازه‌ها خلق نشد. از حواشی دقایق پایانی مسابقه می‌توان به توقف چند دقیقه‌ای بازی به دلیل حضور برخی از هواداران استقلال در ورزشگاه و ترک زمین مسابقه از سوی بازیکنان نساجی و البته مصدومیت علیرضا حقیقی اشاره کرد که باعث ایجاد وقفه و از جریان افتادن مسابقه شد.

آبی‌پوشان پایتخت با تک‌گل امیرارسلان مطهری موفق شدند فاتح سوپرجام 1401-1400 شوند و به ویترین افتخارات خود، عنوان قهرمانی سوپرجام را هم اضافه کنند. همچنین ریکاردو سا پینتو سرمربی پرتغالی استقلال موفق شد تا اولین جام را در دوران حضورش در استقلال به دست آورد و نخستین گام در مسیر تحقق وعده کسب 4 جام را با پیروزی در مسابقه امشب برابر نساجی بردارد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری