football360 logo

واکنش «سا پینتو» به قهرمانی آبی‌ها؛ این تازه اولی‌اش بود

11 آبان 1401 ساعت 19:43108 نظر
سرمربی استقلال بعد از قهرمانی تیمش در سوپرجام، دستاورد تازه آبی‌ها را مزد و پاداش تلاش همه اعضای تیمش دانست.

به گزارش فوتبال 360، ریکاردو سا پینتو با پیروزی در مقابل نساجی در مسابقه امشب و کسب عنوان قهرمانی سوپرجام، هم توانست اولین تجربه قهرمانی‌اش در فوتبال ایران را به‌دست آورد و هم اینکه به جمع سرمربیان خارجی پیوست که توانسته‌اند با استقلال عنوان قهرمانی به‌دست آورند. پیش از سا پینتو، وینفرد شفر آخرین سرمربی خارجی بود که با استقلال توانست فاتح جام حذفی شود.

سا پینتو که در همان روز معارفه‌اش وعده کسب 4 جام با استقلال را داده بود و حالا به اولین جام خود دست پیدا کرد، در کنفرانس خبری بعد از بازی، واکنش جالبی به قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت در سوپرجام داشت و مدعی شد که دستاورد تازه آبی‌ها، شروع کار استقلالی‌ها در مسیر رسیدن به موفقیت‌های بیشتر است.

گفته بودم که تاریخ‌ساز خواهیم شد

سرمربی استقلال در کنفرانس خبری بعد از دیدار با نساجی گفت: «بابت نتیجه خوشحالم. تیم حریف را کاملا کنترل کردیم. یک گل زدیم و بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتیم. بردن اولین سوپرجام برای استقلال رقم خورد. به بازیکنان گفتم که ما تاریخ‌ساز خواهیم بود. لایق این مسئله بودیم و سخت کار کردیم. در چند جبهه داشتیم می‌جنگیدیم و پاداش خود را گرفتیم».

سا پینتو با اشاره به درخشش و گلزنی امیرارسلان مطهری توضیح داد: «ارسلان بیرون از تیم بود و قهرمان تیم شد. این فوتبال است. نباید خسته شوی. این پیام من برای همه بازیکنان است. اگر تسلیم شوی، انتخابی برای سرمربی نخواهی بود. ارسلان کار کرد و او را به تیم برگرداندم. یک پیروزی خوب را به‌دست آوردیم».

امیدوارم جام‌های بیشتری ببریم

ریکاردو سا پینتو درباره روزهایی که تاکنون در استقلال گذرانده و شرایطی که در جمع آبی‌پوشان پایتخت تجربه کرده، گفت: «چند ماه سخت را داشتیم و خیلی سختی کشیدیم. جریمه من واقعا عادلانه نبود. این نتیجه جنگ و کار کردن ما بود. از وقتی به استقلال آمدم، خواستم جام‌ها را ببرم. این اولش است و امیدوارم که بیشتر ببریم».

سرمربی آبی‌پوشان پایتخت با اشاره به غیبت هواداران در ورزشگاه و البته شرایط میزبانی کرمان توضیح داد: «برای هواداران استقلال خوشحال هستم و باعث تاسف است که هواداران در استادیوم نبودند. استادیوم برای سوپرجام خوب نبود. 3 گزینه بهتر برای این بازی داشتیم اما در نهایت این استادیوم انتخاب شد».

سعی می‌کنیم خودمان را با تعطیلات سازگار کنیم

سا پینتو در واکنش به تعطیلات طولانی‌مدت پیش‌روی تیمش گفت: «این برای همه تیم‌ها یکسان است. وقتی شما روی فرم هستید، دوست دارید ادامه دهید اما مسابقات جام جهانی در پیش است و این زندگی است. این تعطیلات در اواسط لیگ است و سعی می‌کنیم خود را سازگار کنیم و قوی‌تر شویم».

سرمربی استقلال درباره برنامه آماده‌سازی آبی‌ها در ایام تعطیلات توضیح داد: «چند روز برای بازیکنان تعطیلات در نظر گرفتم. تغییرات مدیریتی برنامه‌های ما را عوض کرد و ما سعی می‌کنیم این مسئله را حل کنیم».

ریکاردو سا پینتو در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: «من یک خارجی در کشور شما هستم. بخش کوچکی از این برد را به تمام مردم ایران که در مشکلات هستند تقدیم می‌کنم و امیدوارم که خوشحال باشند. من مردم ایران را دوست دارم و این مهم است که مردم زندگی سرشار از خوشحالی داشته باشند».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری