football360 logo

گام آخر روسونری برای بازگشت به جمع بهترین‌ها؛ جنگ برای پرچم سیاه و سفید

11 آبان 1401 ساعت 10:345 نظر
میلان برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان فقط به یک امتیاز احتیاج دارد.

به گزارش فوتبال 360، آنچه داریم و همیشه داشته‌ایم هر چقدر هم گران‌بها باشد، برای ما به منزله عادت تلقی می‌شود و در قالب روزمرگی‌هایمان با تکرار و تکرار بیش‌تر، باعث می‌شود ارزش‌هایش را فراموش کنیم. برای یادآوری ارزش داشته‌ها یا خودمان باید قدر آن‌ها را بدانیم و یا سرنوشت با ربودنشان به ما یادآوری می‌کند که دارایی‌هایمان چقدر با ارزش بودند. در حالت اول همه چیز عادی و متداول پیگیری می‌شود و در حالت دوم ممکن است تمام آرزوها، اهداف، امیال و چشم‌اندازهای ما به باز گرداندن همان یک داشته با ارزش مختصر ‌شود و حاضر باشیم برای دوباره در اختیار داشتن آن به زحمت بیفتیم و نهایت تلاشمان را به کار ببندیم.میلان مدت‌ها در حسرت لیگ قهرمانان بود و سال‌های نداشتن این موهبت بزرگ باعث شده تا آن‌ها امشب همه دنیا را به اندازه سن‌سیرو ببینند و تمام آرزوهایشان به کسب حداقل یک امتیاز در مقابل سالزبورگ خلاصه شود.

میلان؛ در آرزوی بازگشت به جمع بزرگان اروپا

حضور در لیگ قهرمانان اروپا، راهیابی به مراحل حذفی این مسابقات در جمع برترین‌های قاره سبز و گاه و بیگاه هم تلاش‌های مثمرثمر و یا نافرجام برای ایستادن بر بام فوتبال باشگاهی اروپا، عادت متداول میلانی‌ها بود. آن‌ها به دارایی باارزشی عادت کرده بودند و بخشی از روزمرگی‌هایشان به نام‌آوری در میان باشگاه‌های بزرگ اروپا اختصاص داشت. سرنوشت این داشته ارزشمند را از غول قرمز و سیاه فوتبال ایتالیا ربود و میلانی‌ها قریب به یک دهه است که در به درِ بازگشت به جمع بهترین تیم‌های قاره خود هستند. آخرین حضور روسونری در جمع 16 تیم پایانی لیگ قهرمانان به 9 سال قبل و فصل 14-2013 مربوط می‌شود و پس از آن پرافتخارترین تیم ایتالیایی مسابقات 8 سال دوری غم‌انگیزی را از لیگ قهرمانان اروپا تجربه کرد. دوری آن‌ها از مراحل حذفی به نهمین سال متوالی هم کشیده شده و میلان و میلانی‌ها تمام آرزوها، اهداف، امیال و چشم‌اندازهایشان را به یک مسابقه و یک شب دوخته‌اند و می‌خواهند انتقام تمام سال‌های سکوت و انزوا در لیگ قهرمانان را امشب از سالزبورگ بگیرند. شاید دستیابی به موفقیت در شرایط عادی یک روند متداول داشته باشد و با رعایت اصول مسیر، رسیدن به موفقیت چندان هم پیچیده نباشد اما وقتی تمام موفقیت به یک روز، یک مسابقه، یک آزمون و تقابل با یک تیم خلاصه می‌شود، آن وقت است که حساسیت کار بالا می‌رود و تمام اعضای یک مجموعه می‌دانند اگر اشتباه کنند، بخشیده نخواهند شد. استفانو پیولی و شاگردانش در چنین شرایطی هستند و شاید در یک روز معمولی پیروزی مقابل نماینده‌ای از لیگ اتریش کار عجیب و پیچیده‌ای نباشد اما وقتی قرار است پایان تمام حسرت‌ها، طعنه‌ شنیدن‌ها، ناکامی‌ها و دوری از نام‌آوری و بزرگی در یک مسابقه مقابل سالزبورگ خلاصه شود، شاید تمرکز روی اشتباه نکردن کمی دشوارتر از شرایط عادی به نظر برسد. نقطه امیدوارکننده برای میلان این است که آن‌ها با یک تساوی خانگی هم می‌توانند به مرحله بعد صعود کنند و نقاط ترسناک ماجرا از نگاه روسونری هم یکی شانس سالزبورگ برای شگفتی‌سازی و راهیابی به دور بعد و دیگری هم غیر قابل پیش‌بینی بودن یک مسابقه 90 دقیقه‌ای فوتبال است. 

سالزبورگ؛ یک بار دیگر در آخرین شب

ترس تیم اتریشی میدان از بزرگی و شگفتی‌سازی ریخته و آن‌ها خوب به یاد دارند فصل گذشته در حالی که کارشان به شب آخر مرحله گروهی کشیده شده بود، این ماموریت را با موفقیت پشت سر گذاشتند و با ارائه یک بازی منطقی، سویا را به لیگ اروپا فرستادند. سالزبورگ در اندیشه بزرگ‌تر شدن در فوتبال اروپاست، درست مانند تیم ملی کشورش اتریش که در حال پرورش نسل جدیدی از بازیکنان است و آن‌ها اگر موفق شوند مقابل میلان شگفتی خلق کنند و قهرمان سری‌آ را از پیش رو بردارند کمک شایانی به این روند بزرگی باشگاهشان و فوتبال کشورشان خواهند کرد. با این حال شرایط با فصل گذشته متفاوت است؛ از این جهت که رقیب، سویای خو گرفته با لیگ اروپا نیست و میلانی مقابل آن‌ها ایستاده که زمانی برای تبدیل شدن به پرافتخارترین تیم مسابقات و سبقت از رئال مادرید تلاش می‌کرد و دوم این که این میلان قهرمان سری‌آ نام دارد و باز هم اگر بر بخواهیم بر مستندات دشوارتر بودن کار این فصل نماینده اتریش اضافه کنیم باید بگوییم؛ روسونری ضمن احتیاج داشتن به یک امتیاز مسابقه در خانه خودش پذیرای تیم جاه‌طلب سالزبورگ است. کار برای میهمان مسابقه امشب دشوار است و نشانه‌ها از حذف این تیم در این فصل رقابت‌ها خبر می‌دهند اما با تیمی که از سالزبورگ می‌شناسیم مطمئنیم آن‌ها تا تابش آخرین شعاع نور امید، دست از تلاش بر نخواهند داشت.

آخرین نمایش یک ویترین جذاب 

نمایشگاه پر زرق و برق لیگ قهرمانان اروپا 2 فصلی می‌شود که یکی از غرفه‌های اختصاصی‌اش را به یک برند اتریشی اجاره داده است. سالزبورگ فارغ از دغدغه صعود و ایستادگی در مقابل میلان، یک پروژه مهم دیگر را هم جلو می‌برد و آن هم معرفی ستاره‌های جوان در ویترین پر مخاطب لیگ قهرمانان است. امشب آخرین شب رونمایی از غرفه پر هوادار و پر محصول سالزبورگ خواهد بود. آن‌ها پیش از این‌ها هم موفق شدند بنجامین سسکو را در نمایشگاه همین فصل به فروش برسانند و البته که به جز سسکو، محصولات مورد توجه دیگری هم هستند که دیدار در مقابل میلان را به منزله آخرین فرصت برای درخشش و جلب توجه مشتریان بزرگ اروپایی می‌دانند. در لیست تمام بازیکنان تیم اتریشی میدان فقط 6 بازیکن هستند که 24 سال سن یا بیش‌تر از آن دارند و این تیم یک مجموعه بزرگ از جوانانی است که پرورش یافته و منتظر پرتاب شدن به قله‌های شهرت و افتخار با نهایی کردن انتقال به یک تیم بزرگ هستند. سالزبورگ اتریش حتی اگر در شگفتی‌سازی مقابل میلان هم موفق نباشد، یقینا در پروژه همزمان عرضه ستاره‌های جوان موفق بوده، هست و احتمالا خواهد بود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری