football360 logo

رکوردشکنی ویژه در لیگ برتر؛ آقای داماد از پدرزن سبقت گرفت

12 آبان 1401 ساعت 18:009 نظر
سرمربی ذوب‌آهن اصفهان به رکوردی جالب‌توجه و ویژه در بین سرمربیان لیگ برتری دست پیدا کرد.

به گزارش فوتبال 360، هفته یازدهم لیگ بیست‌ودوم با یک رکوردشکنی و تغییر ویژه در جدول برترین مربیان تاریخ فوتبال ایران همراه بود. فیروز کریمی و مهدی تارتار، 2 سرمربی و چهره نام‌آشنای فوتبال ایران هستند که رابطه فامیلی هم با یکدیگر دارند و در واقع تارتار داماد کریمی بوده و همین مسئله باعث شده تا کارنامه این 2 سرمربی با نگاهی متفاوت بررسی شود.

مهدی تارتار در فصول گذشته برای کسب عنوان هفتمین سرمربی برتر تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران رقابت نفسگیری با پدر همسر خود داشت و سرانجام در پایان هفته یازدهم لیگ بیست‌ودوم توانست از رکورد فیروز کریمی عبور کند و خود را به عنوان هفتمین سرمربی برتر تاریخ فوتبال ایران معرفی نماید.

عبور «تارتار» از آقا «فیروز»

مهدی تارتار در مصاف تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و نفت مسجدسلیمان برای دویست‌وهفتاد‌ونهمین‌بار در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران روی نیمکت نشست. این مسابقه با برتری قاطع و 5 گله شاگردان تارتار به پایان رسید تا سرمربی ذوبی‌ها با یک برد فوق‌العاده به رتبه هفتم جدول برترین مربیان تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران صعود کند. تارتار تا پیش از برگزاری مسابقات هفته یازدهم، 330 امتیاز به عنوان سرمربی به‌دست آورده بود و فیروز کریمی در جدول 331 امتیازی بود.

شاگردان کریمی در دیدار مقابل پیکان در واپسین لحظات به تساوی رضایت دادند تا هم ناکام در فرار از قعر جدول باشند و هم فیروز کریمی در جدول برترین مربیان، جایگاه خود در رتبه هفتم را از دست بدهد. سرمربی صنعت‌نفت آبادان با توجه به تساوی تیمش، 332 امتیازی شد، امتیازاتی که با 267 بازی در کارنامه فیروز کریمی به‌ثبت رسیده تا این سرمربی میانگین 1.24 امتیاز از هر مسابقه را از خود به جای بگذارد.

تارتار هم توانست با 3 امتیاز شیرین به‌دست آمده برای تیمش در جدول برترین مربیان تاریخ لیگ برتر 333 امتیازی شود و با یک امتیاز بیشتر نسبت به فیروز کریمی به رتبه هفتم جدول صعود کرد. این میزان امتیاز را تارتار در 279 بازی به‌دست آورده تا میانگین 1.19 امتیاز از هر مسابقه به نام سرمربی ذوب‌آهن به‌ثبت برسد. امیر قلعه‌نویی با 1020 امتیاز، مجید جلالی با 571 امتیاز، یحیی گل‌محمدی با 500 امتیاز و علی دایی با 487 امتیاز 4 سرمربی برتر تاریخ فوتبال ایران از حیث امتیازگیری به‌شمار می‌آیند. 

صعود پلکانی با کارنامه قابل‌قبول

مهدی تارتار در سالیان گذشته در تیم‌های مختلفی از جمله پارس جنوبی جم، نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن اصفهان مشغول به فعالیت بوده که توانسته کارنامه قابل‌قبولی از خود به‌جای بگذارد و همواره سعی داشته تا تیمش را در بین تیم‌های میانه‌جدولی حفظ کند و همین مسئله باعث شده تا او در دوازدهمین سال مربیگری‌اش بتواند خود را به رتبه هفتم در بین برترین سرمربیان فوتبال ایران برساند.

تارتار همراه ذوب‌آهن در لیگ بیست‌ودوم تا پایان هفته یازدهم 13 امتیاز کسب کرده و تیمش در جایگاه نهم حضور دارد. تساوی‌های پرشمار، نقطه ثابت کارنامه مهدی تارتار در فصول گذشته بوده، به طوری‌که در لیگ بیست‌ودوم ذوبی‌ها تحت هدایت این سرمربی باتجربه در طول 11 هفته، 7 دیدار را با تساوی به پایان برده‌اند!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری