football360 logo

سقوط آزاد فولاد؛ خداحافظی زودهنگام با رویای قهرمانی؟

12 آبان 1401 ساعت 11:2917 نظر
سومین باخت متوالی فولادی‌ها را در اوج بحران قرار داده و شاید تعطیلات فیفادی بهترین فرصت برای بازگشت شاگردان «نکونام» و پایان دادن به روزهای بحرانی باشد.

به گزارش فوتبال 360، فولاد خوزستان یکی از تیم‌های پرسروصدا در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی بود، تیمی که با هدایت جواد نکونام تنها نماینده ایران در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا هم بوده و نکونام برای حضور در لیگ برتر، جام حذفی و البته لیگ قهرمانان آسیا، لیست خرید ویژه‌ای را در اختیار مدیران باشگاه قرار داد که لیست مدنظر سرمربی فولادی‌ها تهیه شد و ستارگان پرشماری به اهواز آمدند.

کریستوفر کنت خرید فولادی‌ها در خط دروازه بود و وریا غفوری، سعید آقایی، احسان پهلوان، اشکان دژاگه، علی قربانی، یونس دلفی، فرشید اسماعیلی و مجید علیاری دیگر بازیکنان نامداری بودند که در بازار تابستانه به جمع قرمزپوشان اهوازی پیوستند تا با ترکیبی پرستاره فولاد راهی لیگ بیست‌ودوم شود و انتظار می‌رفت که ناکامی فصل گذشته شاگردان نکونام جبران شده و آن‌ها در بین 5 تیم برتر جدول قرار بگیرند.

ناکامی بزرگ فولاد با ستارگان نام‌آشنا

فولاد خوزستان در هفته‌های اخیر در لیگ برتر سیر نزولی عجیبی را داشته و شکست غیرمنتظره در دیدار معوقه مقابل ملوان بندرانزلی، باعث تداوم روند ناکامی‌های شاگردان نکونام شد. قرمزپوشان اهوازی از 7 دیدار اخیر خود در لیگ بیست‌ودوم تنها 4 امتیاز به‌‎دست آورده‌اند و 3 شکست متوالی، روند نتیجه‌گیری غافلگیرکننده فولاد را در لیگ بیست‌ودوم تکمیل کرده است!

فولادی‌ها تا پایان هفته یازدهم، تنها 2 پیروزی به‌دست آورده‌اند و با 12 امتیاز در جایگاه دهم جدول قرار گرفته‌اند. جایگاهی که شایسته این تیم پرستاره نیست. فاصله قرمزپوشان اهوازی تا صدر جدول، 12 امتیاز است که نشان می‌دهد حداقل تا پایان نیم‌فصل نخست، فولادی‌ها شانس برای رسیدن به صدر جدول ندارند و با توجه به رقابت نزدیک تیم‌ها، رویای قهرمانی‌شان هم در حال رنگ باختن است!

معمولی‌ها بهتر نتیجه می‌گرفتند!

فولاد خوزستان فصل گذشته ترکیب کم ستاره‌تری داشت و خبری از خریدهای پرسروصدا در بازار نقل‌وانتقالات نبود. آن‌ها فصل را با با ناکامی‌های سریالی تحت هدایت عبدالله ویسی آغاز کردند اما خیلی زود ویسی از سمت خود کنار رفت و جای خود را به جواد نکونام داد. فولاد با ویسی در 4 هفته نخست لیگ بیست‌ویکم تنها 4 امتیاز به‌دست آورده بود اما در ادامه حضور جواد نکونام باعث شد تا فولادی‌ها 13 امتیاز در 7 بازی کسب کنند و در پایان هفته یازدهم با 17 امتیاز در جایگاه هفتم جدول قرار گرفتند و فاصله‌شان با صدر جدول 8 امتیاز باشد.

فولادِ فصل گذشته در پایان هفته یازدهم با 17 امتیاز در رده هفتم جدول بود اما حالا فولاد لیگ بیست‌ودوم در پایان هفته یازدهم فقط 12 امتیاز دارد و در رتبه دهم است. روند نتیجه‌گیری که سیر نزولی قرمزپوشان اهوازی را نسبت به فصل گذشته نمایان می‌کند. در پایان فصل گذشته، فولاد با 49 امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار گرفت اما با توجه به نتایج ضعیف شاگردان جواد نکونام در 7 بازی اخیر، رتبه فولادی‌ها در پایان فصل غیرقابل پیش‌بینی است.

وعده تیم ملی حواسِ «نکونام» را پرت کرد؟

کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی از روز نخست بازگشت دوباره‌اش به فوتبال ایران مدعی شد که گزینه اول و آخر او برای انتخاب دستیار ایرانی، جواد نکونام است و مدیران فدراسیون فوتبال وعده دادند که در حال مذاکره برای جلب رضایت مدیران باشگاه فولاد هستند و توافقات برای حضور نکونام به صورت پاره‌وقت در تیم ملی انجام شده تا سرمربی فولادی‌ها در جام جهانی در کنار تیم ملی باشد.

حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل فولاد خوزستان، در چند مقطع مختلف نسبت به شایعات درباره حضور نکونام در تیم ملی واکنش نشان داد و قاطعانه آن را رد کرد و از برنامه‌های باشگاه فولاد برای ادامه همکاری با این سرمربی جوان صحبت کرد تا نشان بدهد راضی به انتقال نکونام به تیم ملی نیست و به نظر می‌رسد در برهه زمانی فعلی، پیوستن جواد نکونام به کادرفنی تیم ملی منتفی شده اما اخبار و حواشی آن روی کار سرمربی فولادی‌ها تاثیرگذار بوده و به نوعی تمرکز او را گرفته است.  

سرمربی فولادی‌ها به دنبال بازسازی دوباره در فیفادی

فولاد خوزستان بعد از شکست 3 گله روز گذشته در انزلی مقابل ملوان، به استقبال تعطیلات فیفادی رفت و جواد نکونام نزدیک به 2 ماه زمان در اختیار دارد تا تیمش را برای حضور دوباره در لیگ برتر فوتبال ایران آماده کند تا قرمزپوشان اهوازی با کسب نتایجی خوب در هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست از روزهای بحرانی فاصله بگیرند و به کورس مدعیان بالانشین جدول نزدیک‌تر شوند.

شاگردان نکونام در اولین دیدار بعد از تعطیلات فیفادی در مسجدسلیمان باید برابر نفت قرار بگیرند و تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، هوادار تهران و آلومینیوم اراک، رقبایی هستند که فولاد باید تا پایان نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم در مقابل آن‌ها به میدان می‌رود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری